Tretia etapa Tour de France bola síce zakončená jednoduchou šprintérskou koncovkou, ale dážď v závere londýnskeho dňa dostal do pohotovosti všetkých jazdcov na GC, ktorí chceli opustiť Britániu bez komplikácii.
Slovenský jazdec Peter Velits mohol byť spokojný s priebehom a výsledkom včerajšej etapy, počas ktorej tím BMC nemal na trati žiadne problémy. „Aj keď to bola rovinatá etapa, najskôr sa jazdilo na úzkych cestách, takže človek si nemal kedy oddýchnuť, lebo musel byť v strehu, čo bolo niekedy nepríjemné. V závere zas začalo pršať, na cestách sa šmýkalo, bolo to nebezpečné. Šprintérske tímy nasadili vysoké tempo, každý išiel skoro na svojom limite. Dážď bol veľmi dôležitým faktorom, pretože na mokrých cestách bolo ťažšie udržať pozíciu. Mne sa v Británii páčilo. Tie milióny ľudí pri cestách len ukázali, aká je tu populárna cyklistika. Od organizátorov to bol super ťah,“ povedal Petrovi Štefancovi z RTVS. Tejay van Garderen zhodnotil včerajší dojazd veľmi jednoducho: „Nervozitu spôsobil dážď. Každý má čerstvé nohy a každý dokáže bojovať veľmi tvrdo. Neznášam takéto dojazdy.“
König a Schlekovci v problémoch
Spokojnosť ale nenastala v tímoch NetApp-Endura a Trek-Factory, keďže Leo König a Fränk Schleck skutočne zaznamenali minútovú stratu. Nemecký pro-kontinentálny tím potvrdil, že jeho český líder sa v záverečných rýchlych kilometroch necítil vôbec dobre, a nakoniec stratil kontakt s vedúcou skupinou, ktorý nebol spôsobený ničím iným, len jeho fyzickým stavom. Ale NetApp sa mohol aspoň tešiť z výkonu Jana Bártu, ktorý bol za svoju snahu v úniku odmenený honorom najbojovnejší jazdec etapy.
Fränk Schleck aj v tretej etape doplatil na svoju zlú pozíciu v najdôležitejšej fáze pretekov a minútové manko po špurtérskom dni určite nemalo zdobiť jeho výsledný čas. „Včera sa to začalo dobre. Vedeli sme, že záver bude veľmi rýchly, ale to nikdy nie je problém. Ale začalo pršať, cesty boli mokré, stalo sa niekoľko pádov a niektorí jazdci predo mnou stratili kontakt s hlavným poľom. Potom som sa snažil šprintovať, aby som sa vrátil dopredu, ale nepodarilo sa mi to. Bola to moja chyba. Nebol som dostatočne vpredu.“ Aj jeho brat Andy si pamätá lepšie dojazdy do cieľa, keďže sa po kolízii ocitol na zemi a po svojich si to musel dobiehať do pelotónu. „Mal som jednoducho smolu, v tom momente už nepršalo. Posúval som sa dopredu, keď jeden jazdec predo mnou spravil pohyb doprava a ja som zachytil jeho koleso. Som síce oškretý, ale budem v poriadku. Kolíziu nespôsobil divák. Myslím, že to bola moja chyba.“
Contador mal veci pod kontrolou
Podobným problémom sa vyhol Alberto Contador, ktorý jazdil v závere učebnicovo na čele pretekov, vďaka čomu mohol byť v cieli mimoriadne spokojný, aj keď musel preto vynaložiť veľkú úsilie. „Ďakujem môjmu tímu, boli dnes fantastickí. Podarilo sa nám dokončiť tieto tri fázy tak bezpečne, ako to len bolo možné. Teraz je dôležité trošku si odpočinúť, lebo mačacie hlavy sa blížia. Aby sme sa vyhli rozdeleniu, vo včerajšej etape som na konci musel jazdiť s výkonom 500 – 550 wattov, čo nie je zlé s mojou váhou počas rovinatej etapy. Musíte mať rešpekt pred takýmito etapami, pretože všetko môže zničiť jeden pád.“
Greipel sa musí zlepšiť, zatiaľ zaujal iba spevom
André Greipel zatiaľ zďaleka nenapĺňa pozíciu veľkého šprintérskeho vyzývateľa Marcela Kittela, pretože ani v jednom hromadnom dojazde sa nedokázal dostať v závere do hry. Kým pri prvej príležitosti mu v tom zabránil nepríjemný pád, druhá šanca bola o niečom úplne inom. Športový riaditeľ tímu Lotto-Belisol Marc Sergeant sa preto kriticky vyjadril na jeho osobu: „André bol vydesený. Dážď a všetci tí ľudia... Zakaždým nechá svojich chlapcov ísť, ale teraz ich brzdil v každom rohu. V takom prípade nemôžeš na Tour nič vyhrať. Bola to premárnená príležitosť. Ale videl som šprint a Greipel bol na dobre pozícii. No nakoniec vyhral najsilnejší jazdec. A či môže byť ešte silnejší? Dúfam, že nie, ale bojím sa toho.“