Fórum Cycling-Info.sk

slovenský portál o svetovej cestnej cyklistike

Bicykle, technika, servis

Tréning, zdravie, technika, otázky pre redakciu a ďalšie...

Re: Bicykle, technika, servis

Poslaťod IvanaD » Uto 23. Feb 2016 17:39:32

Má niekto skúsenosti so šírkou ráfku na cestnom bicykli. Aké sú výhody, nevýhody, kedy používať 20,5mm a kedy 23mm široký ráfik.
IvanaD
 
Príspevky: 1
Registrovaný: Pon 16. Feb 2015 19:30:36

Vysoký ráfik alebo "loukoť"

Poslaťod milanov » Pon 22. Aug 2016 13:49:08

Dobrý deň. Čo je vhodnejšie na prednom časovkovom kolese: vysoký ráfik alebo loukoť (lúčové, paprskové) koleso. Ďakujem
Obrázok užívateľa
milanov
 
Príspevky: 2
Registrovaný: Pon 23. Feb 2015 18:09:54

toto nevymyslíš

Poslaťod dexterko » Uto 06. Sep 2016 13:25:38

Obrázok

Škoda, že Argon-18 odchádza z Bory :lol:
Aj s meračom rýchlosti vetra :roll: (tá tyčka po rajdami)
Obrázok užívateľa
dexterko
 
Príspevky: 689
Registrovaný: Str 18. Feb 2015 18:42:24

Re: Bicykle, technika, servis

Poslaťod Focus-Shimano » Uto 06. Sep 2016 14:05:11

Fuj to je pekny hnus :D
Obrázok užívateľa
Focus-Shimano
 
Príspevky: 764
Registrovaný: Pon 23. Feb 2015 18:35:06

WATT METER

Poslaťod dexterko » Uto 06. Sep 2016 14:33:13

http://cyclingtips.com/2016/09/evolutio ... ing-races/

Už keď sa tu rozprúdila diskusia o power metroch, pripájam jeden zaujímavý článok s názormi Contadora, Quintanu, Frooma, ako aj športových riaditeľov SKY a ďalších. Nakoniec to je asi naozaj na názore jednotlivca, buď som pre alebo proti.
Obrázok užívateľa
dexterko
 
Príspevky: 689
Registrovaný: Str 18. Feb 2015 18:42:24

Re: Bicykle, technika, servis

Poslaťod berloq » Pia 04. Nov 2016 0:58:31

Inak tie kolesa Equator, ktoré sú na stránke reklamované. Čo vy na to? Priznám sa, že som o tom výrobcovi ani nepočul. Ja teda nie som až taký veľký priaznivec vysokých ráfikov, mám rád skôr jednoduchosť. A teda na naše cesty, na poobedné výjazdy zrovna karbon netreba. Ale za tú cenu, by som si nechal povedať :D , predsa len je naozaj pravda, že to dodá bajku isté čaro. Len náboje Shimano alebo SRAM, takže pre tých, čo vozia Campu komplikácia.

Kola Campa Bora alebo Bullet idú tak o 1000 drahšie.
Obrázok užívateľa
berloq
 
Príspevky: 522
Registrovaný: Pon 16. Feb 2015 19:30:35

Re: Bicykle, technika, servis

Poslaťod Focus-Shimano » Pia 04. Nov 2016 8:07:53

Equator je lacnejší Equinox ktorý vozila v minulosti vtedajšia Dukla Trenčín. Berloq práveže na SVK deravé cesty sa viac hodia karbónové kolesá ako hliníkové keďže lepšie tlmia nárazy a vysoký ráfik krásne reže vzduch a dodá cestaku šmrnc.Za mňa musím povedať že vyzeráju veľmi dobre.
Obrázok užívateľa
Focus-Shimano
 
Príspevky: 764
Registrovaný: Pon 23. Feb 2015 18:35:06

Re: Bicykle, technika, servis

Poslaťod majo » Pia 04. Nov 2016 9:47:26

aj mne sa take kolesa velmi pacia a aj ked si myslim ze na mojich 1500-max 2000km rocne su mi zbytocne aj tak by si som si dal pocedat...ale kedze som nedavno zainvestoval 500€ do 4och kolies ktore su na kociku pre mladeho ktory uz coskoro bude medzi namy tak mi neostava nic ine len sa divat na fotky a citat taketo clanky :D ale snad raz mlademu kupim take :P
majo
 
Príspevky: 2216
Registrovaný: Pon 16. Feb 2015 19:30:35

Re: Bicykle, technika, servis

Poslaťod berloq » Sob 05. Nov 2016 18:56:40

Focus-Shimano píše:Equator je lacnejší Equinox ktorý vozila v minulosti vtedajšia Dukla Trenčín. Berloq práveže na SVK deravé cesty sa viac hodia karbónové kolesá ako hliníkové keďže lepšie tlmia nárazy a vysoký ráfik krásne reže vzduch a dodá cestaku šmrnc.Za mňa musím povedať že vyzeráju veľmi dobre.

Neviem, aj keby ich objednám určite to nevozím každý deň na také normálne jazdenie. Skôr by som ich sem-tam ukázal na nejakom dlhšom výlete popr. dovolenke. S tým tlmením nárazov neviem ako to je, asi to nejaký vplyv má. Ale od tlmenia je skôr rám, hlavne vidla a sedlovka (nie nadarmo sa tieto dva komponenty dávaju karbónové aj do najnižších tried), samotné kolesá neviem aký majú vplyv. Hlavne v prípade takýchto vysokých ráfikov. To je určite tuhé ako sviňa, a že by to bolo zrovna stvorené na žehlenie tankodromu si nemyslím. A hlavne predstava, že zoberiem nejakú poriadnu dieru (rozumej kráter), tak to môže prasknúť, podobne ako rám, keď ho oprieš. A na prasknutom materiáli, nie je zrovna paráda jazdiť.

Ale tá cena je fakt super a teraz tam dole čítam, že sa dá objednať aj Campa orech. Takže možno.. ale nie teraz :D .
Obrázok užívateľa
berloq
 
Príspevky: 522
Registrovaný: Pon 16. Feb 2015 19:30:35

Re: Bicykle, technika, servis

Poslaťod Pet » Ned 06. Nov 2016 15:38:53

majo píše:aj mne sa take kolesa velmi pacia a aj ked si myslim ze na mojich 1500-max 2000km rocne su mi zbytocne aj tak by si som si dal pocedat...ale kedze som nedavno zainvestoval 500€ do 4och kolies ktore su na kociku pre mladeho ktory uz coskoro bude medzi namy tak mi neostava nic ine len sa divat na fotky a citat taketo clanky :D ale snad raz mlademu kupim take :P

A sebe kúp fotoaparát, aby si to zachytil. :lol:
Obrázok užívateľa
Pet
 
Príspevky: 178
Registrovaný: Pon 16. Feb 2015 19:30:35

Re: Bicykle, technika, servis

Poslaťod Ak1n0m » Pia 30. Dec 2016 19:17:20

Vedel by mi niekto vysvetliť, ako je to s kotúčovými brzdami? Najprv ich mali zakázať, potom som niekde čítala že na pretekoch spôsobili nejaké zranenia a nedávno že na P-R by ich mal mať Peter Sagan?? Nie je to nebezpečné...
ďakujem
Ak1n0m
 
Príspevky: 103
Registrovaný: Pon 16. Feb 2015 19:30:36

Re: Bicykle, technika, servis

Poslaťod majo » Pia 30. Dec 2016 22:09:18

Ak1n0m píše:Vedel by mi niekto vysvetliť, ako je to s kotúčovými brzdami? Najprv ich mali zakázať, potom som niekde čítala že na pretekoch spôsobili nejaké zranenia a nedávno že na P-R by ich mal mať Peter Sagan?? Nie je to nebezpečné...
ďakujem

po nehode ktora bola na jednom preteku(P-R?? uz si presne nepamatam) a nejakych dalsich problemoch ich zakazali ale nie tak davno UCI znovu povolila na nadchadzajucu sezonu ich pouzitie...kto kedy a kde to je na kazdom teame a pretekarovy...ak sa mylim tak ma niekto opravte alebo doplnite :D
majo
 
Príspevky: 2216
Registrovaný: Pon 16. Feb 2015 19:30:35

Re: Bicykle, technika, servis

Poslaťod Ak1n0m » Sob 31. Dec 2016 13:57:10

Ja som vlastne taký cyko-tech analfabet. Aký je vlastne rozdiel medzi kotúčovými brzdami a tými druhými? Prečo sú tie kotúčové nebezpečné?
Ak1n0m
 
Príspevky: 103
Registrovaný: Pon 16. Feb 2015 19:30:36

Re: Bicykle, technika, servis

Poslaťod majo » Sob 31. Dec 2016 17:38:51

Ak1n0m píše:Ja som vlastne taký cyko-tech analfabet. Aký je vlastne rozdiel medzi kotúčovými brzdami a tými druhými? Prečo sú tie kotúčové nebezpečné?


no skusim ti to vysvetlit tak polopaticky...klasicka brzda (snad vies ako vyzera :D ak nie tak si brzda ty :P sooorrryyy to bol len hlupy zart oki? ) pritlaca gumycky na rafik kolesacim ich brzdi kym ta kotucova funguje na principe ze s otacnim kolesa sa toci aj kotuc ktory je pripevneny napevno v strede kolesa(v mieste kde je koleso spojene s vidlicamy bicykla)...potom tam je strmen...veeeelmi zjednodusene povedane znova take nieco ako klasicka brzda len tam niesu gumicky ale kov...a ten strmen pri brzdeni pritlaca obe svoje strany na kotuc tym brzdi nielen kotuc ale cele koleso cize cely bycikel :D nebezpecenstvo je v tom ze sa ten kotuc pri brzdeni nahrieva a kedze sa aj toci vysokou rychlostou tak pri kontakte s telom posobi rovnako ako kotucova pila, karbobruska,uhlova bruska, flexa alebo dokonca cyrkularka...snad niektory z tychto pojmov poznas...a kedze ten kotuc je z bocnej strany kolesa tak hlavne pri prednom koleso hrozi pri padoch hlavne tych hromadnych porezanie, trzne rany ci dokonca az amputacia :D :D :D ty vole tak ked z toho vyjdes tak to bude uspech...ak nie tak pouzi google a youtube a urcite pochopis :D :D
majo
 
Príspevky: 2216
Registrovaný: Pon 16. Feb 2015 19:30:35

Re: Bicykle, technika, servis

Poslaťod Ak1n0m » Ned 01. Jan 2017 12:16:08

Ďakujem, som dievča z dediny :lol: , pochopila som ten rozdiel a to nebezpečenstvo. A o to mi išlo.
Ak1n0m
 
Príspevky: 103
Registrovaný: Pon 16. Feb 2015 19:30:36

Re: Bicykle, technika, servis

Poslaťod MichalJ » Ned 01. Jan 2017 12:57:01

Len ono to s tým nebezpečenstvom možno nie je také, ako sa hovorí. Ak vieš dobre po anglicky, môžem ti nájsť link na video, kde to na GCN (Global Cycling Network na youtube) skúšali. Tam skúšali kotúčové brzdy čo najviac nahriať a potom prikladali klobásku. Na brzde ju ledva narezali, ale napríklad keď ju vopchali do roztočeného kolesa, tam ju hneď prerezalo napoly. Ešte dali na konci videa otázku na divákov, či niektorí nevedia o nejakom väčšom zranení od kotúča a tuším sa im neozval nikto. Samozrejme, doteraz sa nejazdili v pelotóne, tam to môže byť trochu iné, ako keď človek na kotúčoch ide sám.

Aj čo bolo zranenie na Paris-Roubaix, kvôli ktorému tie brzdy na čas zase zakázali, tak veľa ľudí na internete malo pocit, že to vyzeralo skôr ako rana od reťaze ako od kotúču. Ale to si ja už netrúfam povedať, žiadny expert rozhodne nie som.
MichalJ
 
Príspevky: 369
Registrovaný: Pon 16. Feb 2015 19:30:35
Bydlisko: Bratislava/KNM

Re: Bicykle, technika, servis

Poslaťod majo » Ned 01. Jan 2017 13:31:12

Ak1n0m píše:Ďakujem, som dievča z dediny :lol: , pochopila som ten rozdiel a to nebezpečenstvo. A o to mi išlo.


ja som tiez z dediny cize sme jedna krv :D :D neboj takych nas je tu viac a nehanbime sa za to :P
majo
 
Príspevky: 2216
Registrovaný: Pon 16. Feb 2015 19:30:35

Re: Bicykle, technika, servis

Poslaťod Ak1n0m » Ned 01. Jan 2017 19:34:46

MichalJ, link v angličtine asi nie, v škole bola povinne ruština :roll:

A prečo vlastne by na P-R napr. použili radšej kotučové, keď sa môžu zraniť?
Ak1n0m
 
Príspevky: 103
Registrovaný: Pon 16. Feb 2015 19:30:36

Re: Bicykle, technika, servis

Poslaťod MichalJ » Pon 02. Jan 2017 0:25:03

To riziko zranenia je ako som písal dosť diskutabilné. Každopádne kotúčovky majú svoje výhody, trochu vyššiu brzdnú silu, ale hlavne lepšie sa s nimi koriguje sila brzdenie a sú neporovnateľne lepšie na mokru. Len viac-menej majú oproti klasickým brzdám zmysel hlavne v kopcovitých závodoch a v daždi.
Paris-Roubaix kopce nemá, nepršalo tam tuším od 2002. Prečo teda kotúčovky? Úplne jednoduché, sponzori :) Skoro každý výrobca už má v ponuke bicykel s kotúčovými brzdami, špeciálne v kategórií Endurance. Teraz je aj nový Roubaix bicykel od Specialized, na ktorom pôjde Sagan P-R, samozrejme predstavovaný s kotúčovými brzdami. A výrobcovia bicyklov jednoducho chcú, aby tie bicykle aj s kotúčovými brzdami bolo vidno, tak ich aj (pravdepodobne) vidno bude.
MichalJ
 
Príspevky: 369
Registrovaný: Pon 16. Feb 2015 19:30:35
Bydlisko: Bratislava/KNM

Re: Bicykle, technika, servis

Poslaťod JanaK » Pon 07. Aug 2017 12:22:15

Dobrý deň, máte niekto skúsenosť s dobrým obchodom bicyklov v Bratislave? Aj so spoľahlivým servisom...
JanaK
 
Príspevky: 2
Registrovaný: Pon 07. Aug 2017 12:18:37

PredchádzajúciĎalší

Späť na Rôzne ďalšie témy

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 11 hostia

cron