MS Elite: Najlepší cyklista sveta v Katare dúhový dres žiadnému rivalovi neprepustil

16.10.2016, 07:20 | Preteky vo svete | Tomáš Šandor
uci 2016 road world championships banner
ne 16.10. rovinata etapa ciel rovina Doha > Doha (7 kôl) 258 km Sagan
 
 
Najočakávanejšie preteky na majstrovstvách sveta a posledné dôležité podujatie v tomto ročníku sľubovalo výbornú cyklistiku. V náročných a nevyspytateľných podmienkach si robilo zálusk na medailu hneď niekoľko pretekárov, ktorí mali pripravené rôzne scenáre, ako sa dostať na pódium.
 
O vysokých horúčavách v dejisku šampionátu sa toho popísalo už dosť, v hlavných mužských pretekoch sa mala teplota vyšplhať na maximum 36 stupňov. Veľmi dôležitým faktorom bolo aj to, aký silný vietor bude fúkať v púšti. Podľa posledných predpovedí nemal mať veľkú intenzitu a neočakával sa ani bočný vietor. Ale podmienky na trati sú vždy také, aké si ich spravia pretekári sami.
 
Vzhľadom na profil to bol šampionát vhodný pre rýchlych jazdcov, ale tí nemali zďaleka nič isté. Niektoré celky mali určite plán, aby sa pokúsili roztrhnúť pelotón v púšti na vetre. Aj keby sa im nepodarilo vytvoriť veľkú selekciu, ich snaha môže mať veľký dopad na záver pretekov, pretože na záverečné okruhy nemusia prísť jednotlivé tímy v úplnom zložení. A až potom sa uvidí, akým smerom sa budú preteky ďalej vyvíjať.
 
Peter Sagan sa musel postaviť na štart ako jeden z favoritov, a aj keď mal pri sebe len dvojicu jazdcov, spolu s bratom Jurajom a Michaelom Kolářom už vyhrali osem pretekov, na ktorých sa spoločne predstavili. Päťkrát boli úspešní na majstrovstvách Slovenska a spolu slávili aj Petrov minuloročný triumf v Richmonde a jeho tohtoročné víťazstvá na Okolo Flámska a európskom šampionáte.
 
Priamo na trati ich sprevádzal aj Ján Valach. Naši mali v konvoji mechanických vozidiel číslo dvadsať a ako jediní sme boli v aute sami spomedzi tých tímov, ktoré mali na štarte len troch jazdcov.
 
Preteky boli oficiálne spustené o desiatej hodine. Už o malú chvíľu sa mali cyklisti dostať do púšte, preto sme hneď od začiatku očakávali nervóznu a rýchlu jazdu. Netrvalo dlho a pred balíkom sa objavila 7-členná skupina, kam sa dostali jazdci, ktorí dnes nemali vysoké ambície ohľadom výsledku.
 
Vpredu sa usadili Brayan Ramirez (Kolumbia), Sergiy Lagkuti (Ukrajina), Natnael Berhane (Eritrea), Anas Ait El Abdia (Maroko), Nic Dougall (Juhoafrická republika), Ryan Roth (Kanada) a Rene Corella (Mexiko). Vo vedúcej skupine mala zastúpenie Kolumbia, ktorá verila Fernandovi Gaviriovi, že sa dokáže na konci presadiť v záverečnom špurte. Vyslaním svojho jazdca do úniku mohli ostatní kolumbijskí borci šetriť sily na dôležité momenty.
 
Pelotón sa postupne dostával mimo mesto, ale atmosféra v balíku bola zatiaľ pokojná. Utečenci mohli zvyšovať svoj náskok. Keď sa pretekári dostali do púšte, vedúca skupina si vybudovala až 9-minútový náskok. V balíku sa nič nedialo. Na konci pelotónu tak mohli jazdiť aj Zdeněk Štybar alebo Greg van Avermaet
 
Na čele balíka sa nachádzali viaceré celky, aby sondovali situáciu, ale žiadne veterné nebezpečenstvo zatiaľ nehrozilo. Videli sme tam britskú a zostavu americkú zostavu, ale tempo diktoval Konstantin Sivtsov. Zdalo sa, že bieloruský borec pomáha Markovi Cavendishovi, ktorý je jeho kolegom v celku Dimension Data. Najmä jeho zásluhou už náskok vedúcej skupiny nenarastal.
 
Svojho jazdca vyslali kontrolovať utečencov aj britská a austrálska reprezentácia, ktoré sa dnes sústredili na záverečný špurt, takže tieto tímy mohli byť veľmi spokojné s doterajším priebehom. Úvodná hodina šampionátu prebehla až príliš pokojným tempom. Dalo sa predpokladať, že snahy rozdeliť balík uvidíme len po otočke púšti, keď sa budú cyklisti vracať späť do Dauhy. V jednom momente sa Peter Sagan nachádzal v kolóne sprievodných vozidiel a išiel späť do balíka.
 
Výhodou pokojného priebehu bolo aspoň to, že sme nevideli žiadne nepríjemné pády, ale v prvej menšej kolízii sa objavili Chad Haga či Bernie Eisel. Aj keď sa pretekári nachádzali v púšti, vietor nefúkal a bola to monotónna jazda. Piesok, dlhá, rovná cesta a vysoké teploty mohli niektorých cyklistov ubíjať. Peter Sagan bol jedným z tých jazdcov, ktorí sa chodili pravidelne schladiť do mechanického vozidla. 
 
Ako sa blížila obrátka v púšti, v balíku sa začalo posúvať dopredu viacero tímov, ktoré chceli mať kontrolou situáciu, ktorá nastane cestou späť do Dauhy. Juraj Sagan v tom momente išiel pre pitie do kolóny. Z vedúcej skupiny vypadol Rene Corella, mexického jazdca zastavila katarská horúčava.
 
Akonáhle sa pelotón začal otáčať, dopredu sa natlačili belgické alebo talianske farby, ktoré chceli rozdeliť balík. Najskôr to držala po kontrolou britská zostava, ale keď belgickí jazdci zatlačili na pílu, balík sa natiahol a vytvorili sa prvé medzery. Práve v tomto najhoršom momente mal defekt Tom Dumoulin.
 
V pelotóne okamžite nastala nervózna situácia a približne 20 jazdcov sa dokázalo odtrhnúť. Medzi nimi mali početné zastúpenie belgické, nórske, talianske a britské farby, videli sme tu aj bratov Saganovcov.
 
Pri zeme smeru jazdy sa zmenil aj vietor, čo okamžite využili tímy, ktoré dnes chceli mať ťažké preteky. Peter a Juraj Sagan sa udržali v skupine hlavných favoritov, a potom sme tu zbadali aj Michaela Kolářa, keď sa preteky začali rozbiehať. Medzi inými sa  nachádzali Cavendish, Boonen, Bennett, Roelandts, Degenkolb, Boasson Hagen, Kristoff, Van Avermaet, Rowe, Viviani, Matthews, Cort, Hayman či Durbridge.
 
V tejto skupine mali veľké zastúpenie najmä belgickí a nórski jazdci, ktorí sa snažili ťahať túto partiu, aby rozdiel vydržal čo najdlhšie. Ale druhá, početnejšia skupina sa k nim rýchlo približovala. A v týchto hektických momentoch sa na trati množili pády, jeden z nich zastavil aj Fernanda Gaviriu.
 
Bolo vynikajúce, že v hlavnej skupine favoritov sa nachádzali všetci naši traja zástupcovia, pre Petra Sagana bola akákoľvek podpora v týchto momentoch veľkou pomocou. V druhej skupine zostali chytení šprintéri Bouhanni, Kittel a Greipel. Do tejto skupiny sa prepadol aj John Degenkolb, takže nemecká zostava nemala v hlavnej skupine žiadneho jazdca.
 
Predovšetkým belgickí jazdci mali veľký záujem, aby pelotón zostal rozdelený, zvyšovali sa tým šance Boonena a Avermaeta. V dobrej pozícii boli aj Kristoff, Viviani alebo Cavendish, ktorí však nemal pri sebe veľa spolujazdcov. 
 
Kompletné zloženie hlavnej skupiny bolo Peter a Juraj Sagan, Kolář, Blythe, Cavendish, Bonnet, Boonen, Keukeleire, Naesen, Roelandts, Stuyven, Van Avermaet, Hayman, Matthews, Bennati, Viviani, Guarnieri, Nizzolo, Terpstra, Leezer, Boasson Hagen, Korsaeth, Kristoff, Bennett a Cort.
 
Pôvodní utečenci tak boli chytení 145 kilometrov pred cieľom a pretekári mali pred sebou ešte 40 km v púšti. Rozdiel medzi skupinami favoritov sa ustálil na úrovni 50 sekúnd, ale vedúca partia chcela tento náskok ešte navýšiť, aby bol čo najvyšší pred príchodom do mesta.
 
Magnus Cort mal defekt a prepadol sa do druhej skupiny, podobne sa tam objavili aj Sam Bennet a Juraj Sagan. Okrem spomínaných nemeckých šprintérov a Bouhanniho sa tu pohybovali aj Groenewegen, Porsev, Štybar, Bodnar, Debusschere alebo Cort, ale ani táto silná skupina nedokázala znižovať minútové manko. Za nimi sa nachádzala ďalšia partia, kde bol napríklad Démare, a ak by sa títo pretekári dostali do skupiny prenasledovateľov, mali by väčšiu šancu, aby v krátkom čase dobehli lídrov.
 
Po príchode vedúcej skupiny do Dauhy mala vedúca skupina náskok cez jednu minútu. Nezdalo sa, že v skupine prenasledovateľov ideálne fungovala spolupráca, zato na čele príkladne pracovali belgickí pretekári, ktorí tu mali parádne zastúpenie. A Peter Sagan mohol túto naháňačku sledovať s pokojom.
 
Belgická reprezentácia sa dostala na záverečných okruhoch do takej pozície, v akej chcela byť. Pred druhou skupinou musela ustrážiť náskok šesťdesiat sekúnd. Tam sa nenachádzalo veľa pomocníkov, ktorí by sa obetovali pre svojich lídrov, takže favoriti na čele mali šancu, že tento rozkol vydrží až do cieľa. Pri prvom prejazde cez cieľovú čiaru musel vyhľadať mechanickú pomoc Michael Kolář, ktorý stále jazdil pri Petrovi Saganovi.
 
Lídri dokázali zvýšiť svoj náskok na 90 sekúnd, preto sme v druhej skupine videli individuálne snahy o vrátenie sa na čelo pretekov. Skúšali to Haller alebo Schär. Po príchode do Dauhy to veľká časť jazdcov zabalila, skončila väčšina britskej či holandskej reprezentácie.
 
Nevideli sme ani spájanie druhej a tretej skupiny. Ďalšia partia strácala už necelých päť minút, takže klesala ich motivácia dokončiť preteky. V čelnej skupine mal defekt Adam Blythe, a ak by sa nedokázal vrátiť späť, Cavendish by nemal pri sebe žiadneho kolegu. Ale Blythe to zvládol.
 
Vedúca skupina získavala každým kilometrom sebavedomie, že to udrží až do cieľa. V najlepšej spoločnosti sa nachádzali Naesen, Stuyven, Bennati, Keukeleire, Guarnieri, Viviani, Blythe, Matthews, Nizzolo, Boasson Hagen, Kristoff, Korsaeth, Cavendish, Berhane, Hayman, Van Avermaet, Boonen, Roelandts, Leezer, Terpstra, Bonnet, Douglas, Ait el Abda, Roth a Peter Sagan s Michaelom Kolářom.
 
Na čele jazdili s poriadnou chuťou belgickí a talianski reprezentanti, ktorí marili šance druhej skupiny, aby sa mohli vrátiť do hry o medailu. Prenasledovateľov sa snažili rozhýbať nemeckí jazdci, ale tí nemali potrebné počty a energiu, aby sa im to začalo dariť. Sagan a spol. tak mohli intenzívne premýšľať o tom, ako sa dostať na majstrovské pódium.
 
Tri kolá pred koncom už bolo jasné, že prenasledovatelia nedorazia vedúcu skupinu, ktorá už mala k dobru tri minúty. Degenkolb a Kittel z pretekov odstúpili. Ak bola doteraz vo vedúcej skupine situácia pokojná, v záverečných dvoch kolách sme očakávali akciu na čele pretekov.
 
Na záverečný špurt sa spoliehali Viviani, Nizzolo, Kristoff, Matthews a Cavendish, v belgickej zostave to mohli byť Boonen alebo Roelandts. Každý z nich mal pri sebe aspoň jedného spolujazdca, takže mali dobrú šancu, že sa medaily skutočne rozdajú v šprinte.
 
Lenže vpredu jazdili aj Greg van Avermaet a Niki Terpstra, ktorí sú povestní svojimi nebezpečnými útokmi na konci pretekov. A nesmeli sme zabúdať na Petra Sagana, ktorý mal široký diapazón možností, ako sa presadiť.
 
Aj na začiatku záverečného kola platilo vo vedúcej skupine status quo, s napätím sme čakali, kto sa ho pokúsi narušiť ako prvý. Belgičania a Taliani stále udávali tempo na čele skupiny. Päť kilometrov pred cieľom sa snažil zvýšiť tempo Terpstra, hneď sa za ním vydal Avermaet, ale neboli to úspešné pokusy. Potom jazdil na čele skupiny Michael Kolář, aby sa nastupovala čo najmenej.
 
Potom to vyskúšal Leezer, ktorému sa najskôr nevenovala pozornosť, ale ani tento holandský jazdec nemal šťastie.
 
Preteky sa rozhodli v záverečnom špurte a takýmto spôsobom sa presadil Peter Sagan, ktorý obhájil titul majstra sveta!!! Druhý skončil Cavendish a na pódium sa dostal aj Boonen.
 
 
sagan 2016 ms 2016 spurt tnkf
Peter Sagan akosi nechce zmeniť dres (© Courtesy Tinkoff Team / BettiniPhoto)
 
 
Na samom konci podujatia boli jazdci na čele úplne vyčerpaní a v takomto prípade mal šprint svoje vlastné zákonitosti. Pred páskou mali prevahu talianska a belgická zostava, ale Peter Sagan spoza nich vyštartoval neuveriteľným spôsobom popri bariére a na cieľovej čiare bol jasne najrýchlejší. Na jeho šprint nestačil ani taký rýchlik ako Mark Cavendish a o špeciálnosti tohto špurtu svedčil fakt, že bronzovú medailu získal Tom Boonen.
 
Michael Kolář obsadil vynikajúce devätnáste miesto a zaslúži si veľkú pochvalu za to, ako počas celých pretekov vydržal pri najlepšom cyklistovi na svete. Juraj Sagan finišoval na 39. priečke.
 
Majstrovské preteky osviežil vietor v púšti a eliminačná cyklistika sa odohrávala na posledných 150. kilometroch. Všetko zariadili belgickí jazdci, ktorí nepripraveným borcom urobili na ceste peklo, a ich tvrdú jazdu vo vetre prežilo len niekoľko cyklistov. Za túto snahu boli odmenení bronzovou medailou, ktorú získal ich najskúsenejší zástupca Tom Boonen
 
Na rozhodujúci špurt sa maximálne sústredil Mark Cavendish, ale britský pretekár nepridal druhý svetový titul do svojej zbierky. Papierovo bol síce najrýchlejší zo všetkých jazdcov vo vedúcej skupine, ale na konci ťažkých pretekov sa našiel ešte rýchlejší borec. A skloniť sa pred ním museli aj Matthews, Nizzolo, Hagen a Kristoff, ktorí mali takisto výborne rozohraný šampionát.
 
Tým svetovým cyklistom bol neuveriteľný Peter Sagan, ktorý v tomto roku opäť posunul hranice svojich možností. Stal sa len šiestym pretekárom v histórii, ktorý obhájil titul majstra sveta. Kým v minulom roku sa tešil po skvelom útoku na krátkom kopci, tentoraz predviedol perfektný špurt. V tejto sezóne dokázal vyhrať niekoľko pretekov v hromadných dojazdoch proti najlepším šprintérom na svete, preto nie je prekvapujúce, že sa takýmto spôsobom presadil aj v Dauhe.
 
V jeho skvelom ročníku, ktorý zakončil na pozícii svetovej jednotky v obidvoch rebríčkoch, sa mohol oprieť o ideálny scenár majstrovských pretekov a výborné výkony jeho dvoch pomocníkov. Do kariet mu zahralo, že belgickí jazdci rozdelili balík a tento rozkol udržali až do cieľa, čím sa mu znížil počet konkurentov v špurte.
 
Okrem toho ho významne podporovali Michael Kolář a Juraj Sagan, ktorí sa postarali o to, aby počas pretekov nemusel riešiť žiadne zbytočné veci, a šetriť energiu len na tie najdôležitejšie momenty. Aj vďaka tomu mal v záverečnom špurte viac síl ako jeho súperi a dúhový dres sa preto nebude prezliekať.
 
 
K šampionátu sa vrátime ešte v pondelok a v stredu. Počas týždňa budeme publikovať aj rozhovor s Jánom Miškovským o sponzoringu v cyklistike...
 
 
vyjadrenie ikonky ciernaVyjadrenie Petra Sagana (víťaz)
"Nemôžem tomu uveriť, stále som v šoku. Som veľmi šťastný, lebo na trati bol protivietor a ja som bol posledný jazdec, ktorý sa dostal do vedúcej skupiny, keď sa začal balík deliť. Nakoniec sa rozhodlo v šprinte a ja som využil svoju šancu. V cieli fúkal protivietor, preto som išiel trošku zozadu. Ale mal som šťastie, lebo som chcel ísť stredom, ale nepustil ma tade Nizzolo. Preto som musel ísť popri bariére, a to bola najlepšia pozícia. Ak by som prešiel cez Nizzola, asi by sme spadli. Som veľmi šťastný a ďakujem všetkým slovenským slovenským fanúšikom, ktorí sú tu, pretože som mal na trati najlepšiu podporu. Skvelú prácu pre mňa odviedol Michael Kolář, takisto aj brat Juraj, ktorý vypadol z našej skupiny, keď išiel dozadu pre vodu."
    
 
vyjadrenie ikonky ciernaVyjadrenie Marka Cavendisha (strieborná medaila)
"Som sklamaný z toho dôvodu, že som tu mal veľmi dobrú formu. Na konci som chcel chytiť koleso Petra Sagana. Vedel som, že Nóri pôjdu do šprintu v protivetre skoro a že Sagan bude chcieť získať najlepšiu pozíciu. Chcel som to využiť. Povedal som Adamovi, aby prišiel predo mňa niekoľko sto metrov pred cieľom, ale keď sa objavil, všetko už bolo otvorené a každý išiel dopredu svojou cestou. A ja som nemal kade ísť. Veľmi ma mrzí, že defekt vyradil z našej skupiny Luka Rowa, v trojici by sme záver zvládli lepšie. V tomto roku sa musím uspokojiť s druhými miestami na veľkých podujatiach."
 
 
vyjadrenie ikonky ciernaVyjadrenie Toma Boonena (bronzová medaila)
"Samozrejme, že radšej by som vyhral, ale je to tak ako je a gratulujem Petrovi. Myslím si, že sme skúsili všetko čo bolo možné. Po 75 kilometrov sme prebrali kontrolu nad pretekmi a bolo to znova veľmi dôležité, rovnako ako v minulosti. Som veľmi hrdý na kolegov. V samom závere sme už ostali iba dvaja s Jurgenom a podarilo sa mu dobehnť Leezera, takže sme mohli špurtovať. Ja som nasadil dvestometrový špurt, ale so Saganom a Cavendishom na zadnom kolese to bolo príliš náročné. Bol som blízko k triumfu a som šťastný z výkonu, ktorý tu celý náš tím predviedol."
 
 
Výsledky
1. SAGAN Peter Slovensko 5:40:43 600
2. CAVENDISH Mark link ikonka Veľká Británia 00:00 475
3. BOONEN Tom link ikonka Belgicko 00:00 400
4. MATTHEWS Michael link ikonka Austrália 00:00 325
5. NIZZOLO Giacomo Taliansko 00:00 275
6. BOASSON HAGEN Edvald link ikonka Nórsko 00:00 225
7. KRISTOFF Alexander link ikonka Nórsko 00:00 175
8. BONNET William Francúzsko 00:00 150
9. TERPSTRA Niki Holandsko 00:00 125
10. VAN AVERMAET Greg link ikonka Belgicko 00:00 100
19. KOLÁŘ Michael Slovensko 00:13 30
39. SAGAN Juraj Slovensko 05:26 10
 
Zobraziť kompletné výsledky
 
 
 
video v clanku ikonka ciernaVideo záverečných kilometrov v slovenčine
 
 
video v clanku ikonka ciernaVideo medailovej ceremónie v slovenčine
 
 
video v clanku ikonka ciernaVideo záverečných kilometrov v češtine
 
 
 
TERMINATOR CALCULATOR (kariérna bilancia Petra Sagana):
 
VÍŤAZSTVÁ: 89
VÍŤAZSTVÁ v rátane iných disciplín (body, vrchy, U23, U25): 115
 
CELKOVÉ VÍŤAZSTVÁ: 3
Tour de Pologne (WT) 2011
Tour of California (2.HC) 2015
Giro di Sardegna (2.1) 2011
 
VÍŤAZSTVÁ V JEDNORAZOVKÁCH: 18
Majstrovstvá sveta v pretekoch (WCH) 2015, 2016
Gent-Wevelgem (WT) 2013, 2016
Okolo Flámska (WT-M) 2016
GP Montreal (WT) 2013
E3 Harelbeke (WT) 2014
GP Québec (WT) 2016
Majstrovstvá Európy v pretekoch (CC) 2016
Brabantse Pijl (1.HC) 2013
GP di Prato (1.1) 2011
GP Camaiore (1.1) 2013
MSR v pretekoch 2011-2015
MSR v časovke 2015

BODOVACIA SÚŤAŽ: 26
Tour of California (2.HC) 6x 2010-2014, 2016
Tour de France (WT) 5x 2012-2016
Tour de Suisse (WT) 5x 2011-2015
Tirreno-Adriatico (WT) 3x 2014 - 2016
Paríž - Nice (WT) 2010
Tour de Pologne (WT) 2011
Eneco Tour (WT) 2016
Tour of Oman (2.HC) 2012
USA Pro Challenge (2.HC) 2013
Tour of Alberta (2.1) 2013
Giro di Sardegna (2.1) 2011
 
SÚŤAŽ DO 23/25 ROKOV: 2
Tour of California 2010
Tour of Qatar 2015
 
TOP 5 v etapách / jednorazových pretekoch: 229
TOP 10 v etapách / jednorazových pretekoch: 260
 
BODY V REBRÍČKU WORLD TOUR: 2340
Rok 2010: 111 bodov / 44. miesto
Rok 2011: 198 bodov / 22. miesto
Rok 2012: 351 bodov / 8. miesto
Rok 2013: 491 bodov / 4. miesto
Rok 2014: 263 bodov / 15. miesto
Rok 2015: 257 bodov / 17. miesto
Rok 2016: 669 bodov / 1. miesto
 
VÍŤAZSTVÁ PODĽA ROKOV:
Rok 2010 - 5 (v rátane iných disciplín 8)
Rok 2011 - 15 (v rátane iných disciplín 19)
Rok 2012 - 16 (v rátane iných disciplín 20)
Rok 2013 - 22 (v rátane iných disciplín 27)
Rok 2014 - 7 (v rátane iných disciplín 9)
Rok 2015 - 10 (v rátane iných disciplín 14)
Rok 2016 - 14 (v rátane iných disciplín 18)
 
UMIESTNENIA V TOP 10 PODĽA ROKOV:
Rok 2010: 20 (39 % z 51 odjazdených dní)
Rok 2011: 35 (47 % z 75 odjazdených dní)
Rok 2012: 39 (51 % z 77 odjazdených dní)
Rok 2013: 48 (53 % z 90 odjazdených dní)
Rok 2014: 43 (47 % z 91 odjazdených dní)
Rok 2015: 50 (63 % z 79 odjazdených dní)
Rok 2016: 42 (60 % z 70 odjazdených dní)
- tímové časovky nerátame
 
ETAPOVÉ VÍŤAZSTVÁ PODĽA PRETEKOV (min. 2):
Tour of California, 2.HC (2010-2016): 15 (historicky najviac na týchto pretekoch)
Tour de Suisse, WT (2011-2015): 13 (historicky najviac na týchto pretekoch)
Tour de France, GT (2012, 2013, 2016): 7
Tirreno - Adriatico, WT (2012-2015): 5
Vuelta a Espaňa, GT (2011): 4
USA Pro Challenge, 2.HC (2013): 4 (historicky najviac na týchto pretekoch)
Tour of Oman, 2.HC (2012-2014): 4
De Panne - Koksijde, 2.HC (2012, 2014): 3
Giro di Sardegna, 2.1 (2011): 3
Tour of Alberta, 2.1 (2013): 3 (historicky najviac na týchto pretekoch)
Paríž - Nice, WT (2010): 2
Tour de Pologne, WT (2011): 2
Eneco Tour, WT (2016): 2

SAGANOVE ŠPECIÁLY:
Tour of California (2010-2016): 14 víťazstiev z 48 etáp (29,2%), 5x bodovacia súťaž (83%), 6 dní v žltom drese
Tour de Suisse (2010-2016): 13 víťazstiev z 56 etáp (23,2%), 5x bodovacia súťaž (75%), 3 dni v žltom drese
 
POČET DNÍ V DRESE LÍDRA PRETEKOV: 30
Tour of California, 2.HC (2012, 2015, 2016): 6
Giro di Sardegna, 2.1 (2011): 4
Tour de France, GT (2016): 3
Tour de Suisse, WT (2012, 2016): 3
Tour de Pologne, WT (2011): 3
De Panne - Koksijde, 2.HC (2012, 2013, 2014): 3
Tour of Oman, 2.HC (2013, 2014): 3
Tour of Alberta, 2.1 (2013): 3
Tour de Romandie, WT (2010): 2
USA Pro Challenge, 2.HC (2013): 1
Eneco Tour, WT (2016): 1
 
 
  
road race men elite map
mapa: nájazd + 7 kôl (© dohacycling2016.com) (ešte väčší detail ako po kliku na obrázok)
 
road race men elite detail
 
 

 
 
 
 

Diskusia

Diskusia neobsahuje príspevky.
 
Náš eshop