Tento web používa k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštěvnosti súbory cookies. Viac informácií.

Odmietnuť Súhlasím Podrobné nastavenie Prijať zvolené cookies
Nevyhnutne nutné cookies
Tieto cookies sú nevyhnutné pre fungovanie nášho webu a nemožno ich deaktivovať. Tieto súbory navyše prispievajú k bezpečnému a riadnemu využívaniu našich služieb.
Analytické cookies
Analytické cookies sú zhromažďované skriptom spoločnosti Google Inc., ktorá následne tieto dáta anonymizuje. Po anonymizácii sa už nejedná o osobné údaje, pretože anonymizované cookies nemožno priradiť konkrétnemu užívateľovi, resp. konkrétnej osobe. My pracujeme iba s cookies v anonymizovanej podobe.
Reklamné cookies
Reklamné cookies používame my alebo naši partneri, aby sme Vám mohli zobraziť vhodné obsahy alebo reklamy ako na našich stránkach, tak na stránkach tretích subjektov. Na základe týchto informácií nie je spravidla možná bezprostredná identifikácia Vašej osoby, pretože sú používané iba anonymizované údaje.
Náš eshop

web navigacia bannery bicykleweb navigacia bannery dresyweb navigacia bannery kratasyweb navigacia bannery prilbyweb navigacia bannery tretryweb navigacia bannery komponenty

Giro d'Italia v budúcom ročníku navýšilo počet kilometrov v ITT, ale v ponuke ponechalo aj náročné horské etapy

17.10.2022, 19:00 | Aktuality zo sveta | Tomáš Šandor
Giro nezostalo nič dlžné svojej povesti a aj v nasledujúcom roku ponúkne niekoľko vyčerpávajúcich vysokohorských etáp, ktorým bude sekundovať výrazná porcia časovkárskych kilometrov. Na preteky sa vracia kopec Tre Cime di Lavaredo a jeden z najdôležitejších súbojov sa odohrá v predposledný deň, keď organizátori pripravili ITT s koncovkou na stúpaní Monte Lussari.
Tri časovky dosiahnu celkovú dĺžku 70 kilometrov a budú rovnomerne rozdelené počas celých troch týždňov. Už počas úvodného súťažného bloku sa objavia na trati náročné kopce Colle Mollela alebo Campo Imperatore. Druhému týždňu dominuje „švajčiarska“ etapa s finále na Crans Montana a celé preteky vyvrcholia tvrdým štyrmi etapami, ktorý ponúkne cieľové kopce Monte Bondone, Zoldo Alto, Tre Cime di Lavaredo aj ITT s Monte Lussari.
Poradie rozhýbu najmä dve časovky
Preteky odštartujú v regióne Abruzzo v blízkosti Jadranského mora vyše 18-kilometrovou časovkou jednotlivcov. Úvodná etapa je takmer rovinatá, len posledných 1200 metrov prekoná prevýšenie päť percent a už počas prvého dňa sa vytvoria zaujímavé rozdiely medzi favoritmi na titul. Nasledovať bude šprintérska etapa, ktorá meria  204 kilometrov a celá prebehne priamo na pobreží, preto šprintéri musia na trati vedúcej do mesta San Salvo predviesť sústredný výkon.
V tretej etape sa môžu presadiť odolní šprintéri alebo klasikári, keďže vo finále sa nachádzajú dve horské prémie, ktoré budú ťažké pre klasických šprintérov. Náročnejší kopec sa pred cieľom objaví už vo štvrtej etape. Pretekárov na konci čaká Colle Mollela (9,5 km; 6,3 %), pričom tesne pred cieľom kopec obsahuje tri kilometre s priemerom v okolí desiatich percent. Po jeho prekonaní zostáva do cieľa päť kilometrov. Nasledujúci deň ponúkne zvlnený profil, ale posledná časť je rovinatá, takže v meste Salerno môžeme uvidieť hromadný dojazd. Aj ďalšia etapa vedúca do Neapola obsahuje najskôr dve stúpania, ktoré môžu dostať do problémov klasických šprintér, ale koncovka je jednoduchá.  
Favoriti na titul sa musia sústrediť aj na siedmu previerku, ktorá je zakončená v apeninskom kopci Campo Imperatore (26,5 km; 3,4 %). Toto nepravidelné a dlhé stúpanie ponúkne v posledných štyroch kilometroch prevýšenie cez osem percent, pričom cieľ sa nachádza vo výške 2100 nadmorských metrov. Zaujímavá etapa je v programe aj počas nasledujúceho dňa, keď vo finále budú pretekári prechádzať cez výbušný kopec I Capuccini (2 km; 10 %). O intenzívny koniec úvodného súťažného bloku sa postará druhá ITT, ktorá meria necelých 34 kilometrov a je úplne rovinatá.
V druhom týždni vyčerpávajúca etapa vo Švajčiarsku
Ani v druhom týždni organizátori nedávajú šprintérom nič zadarmo, keď desiata etapa obsahuje v prostriedku stúpanie Passo delle Radici (30 km; 4 %). Pre najrýchlejších jazdcov v balíku bude prijateľnejší deň, ktorý končí v meste Tortina, pretože hneď v dvanástej etape je dvadsať kilometrov pred páskou stúpanie Passo Braida (11,4 km; 5,8 %), čo bude vhodnou príležitosťou pre únik.
video v clanku ikonka ciernaTrasa v roku 2023
   
V trinástej etape sa dostane pelotón do Švajčiarska a v miestnych Alpách sa bude bojovať o ružový dres. Najskôr si pretekári vyskúšajú prechod cez najvyšší bod pretekov Colle del Gran San Bernardo (34 km; 5 %), potom Croix de Coeur (20,8 km; 7 %) a etapa vyvrcholí na pravidelnom kopci Crans-Montana (16 km; 7 %). Ďalší deň odštartuje vo Švajčiarsku a po prekonaní stúpania Simplonpass (22 km; 6 %) sa už na trase nenachádzajú žiadne prekážky.  
 
V tohtoročnej edícii nechýba ani profil, ktorý zavedie cyklistov do Bergama. Na trase sa nachádzajú tri horské prémie a vo finále sa bude rozhodovať v stúpaniach Valpiana (10,9 km; 5,6 %) a Colle Aperto (1,2 km; 8 %).
Štyri tvrdé etapy môžu otočiť vývoj podujatia
Záverečný blok sa začne poriadnou vrchárskou bitkou, keď na piatich kopcoch prekonajú jazdci vyše 5000 výškových metrov a koncovka na Monte Bondone (19,4 km; 7,5 %) rozdelí aj favoritov. Nasledovať bude úplne jednoduchá etapa končiaca v meste Caorle, ktorá je určená pre šprintérov.
Preteky sa môžu rozhodnúť až počas záverečných troch etáp. Na konci osemnásteho dňa sa vytiahnu vrchári na Passo Cibiani (9,6 km; 7,6 %) a v cieľovom kopci Zoldo Alto (8,9 km; 6,6 %), ktorý síce nepatrí medzi najťažšie prekážky, ale na konci podujatia ho musia nespokojní borci využiť na útok. Celkovou klasifikáciou oveľa výraznejšie zatrasie nasledujúca etapa. V Dolomitoch vo vysokej nadmorskej výške je pripravených päť horských prémii a kombinácia Passo Giau (9,8 km; 9,3%), Passo Tre Croci (8,4; 7,1 %) a Tre Cime di Lavaredo (9,5 km; 7 %) vytiahne z favoritov maximálne úsilie, pretože cieľový kopec obsahuje posledné štyri kilometre s prevýšením jedenásť percent.
video v clanku ikonka ciernaTre Cime v roku 2013
Bitka o celkovú klasifikáciu však môže pokračovať aj naďalej, keď organizátori zaradili do programu ešte jednu časovku. Posledná jazda proti chronometru meria 19 kilometrov a končí v nepríjemnom kopci Monte Lussari (7,2 km; 12,1 %). Aj počas dvadsiatej etapy tak môžeme uvidieť zmeny v GC. Podujatie vyvrcholí v Ríme, kde znovu dostanú príležitosť najrýchlejší jazdci v pelotóne.
Program pretekov:
1. etapa (6. mája): Fossacesia Marina – Ortona, ITT (18 km)
2. etapa (7. mája): Teramo – San Salvo (204 km)
3. etapa (8. mája): Vasto – Melfi (210 km)
4. etapa (9. mája): Venosa – Lago Laceno (184 km)
5. etapa (10. mája): Atripalda – Salerno (172 km)
6. etapa (11. mája): Napoli – Napoli (156 km)
7. etapa (12. mája): Capua – Campo Imperatore (218 km)
8. etapa (13. mája): Terni – Fossombrone (207 km)
9. etapa (14. mája): Savignano Sul Rubicone – Cesena, ITT (34 km)
voľný deň 15. mája
10. etapa (16. mája): Scandiano – Viareggio (190 km)
11. etapa (17. mája): Camaiore – Tortona (218 km)
12. etapa (18. mája): Bra – Rivoli (179 km)
13. etapa (19. mája): Borgofranco D’ivrea – Crans Montana (208 km)
14. etapa (20. mája): Sierre – Cassano Magnago (194 km)
15. etapa (21. mája): Seregno – Bergamo (191 km)
voľný deň 22. mája
16. etapa (23. mája): Sabbio Chiese – Monte Bondone (198 km)
17. etapa (24. mája): Pergine Valsugana – Caorle (192 km)
18. etapa (25. mája): Oderzo – Val Di Zoldo (160 km)
19. etapa (26. mája): Longarone – Tre Cime Di Lavaredo (182 km)
20. etapa (27. mája): Tarvisio – Monte Lussari, ITT (19 km)
21. etapa (28. mája): Rím – Rím (115 km)
fotogaleria ikonkaFotogaléria profilov etáp (©giroditalia.it)
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
 
Náš eshop