Tento web používa k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštěvnosti súbory cookies. Viac informácií.

Odmietnuť Súhlasím Podrobné nastavenie Prijať zvolené cookies
Nevyhnutne nutné cookies
Tieto cookies sú nevyhnutné pre fungovanie nášho webu a nemožno ich deaktivovať. Tieto súbory navyše prispievajú k bezpečnému a riadnemu využívaniu našich služieb.
Analytické cookies
Analytické cookies sú zhromažďované skriptom spoločnosti Google Inc., ktorá následne tieto dáta anonymizuje. Po anonymizácii sa už nejedná o osobné údaje, pretože anonymizované cookies nemožno priradiť konkrétnemu užívateľovi, resp. konkrétnej osobe. My pracujeme iba s cookies v anonymizovanej podobe.
Reklamné cookies
Reklamné cookies používame my alebo naši partneri, aby sme Vám mohli zobraziť vhodné obsahy alebo reklamy ako na našich stránkach, tak na stránkach tretích subjektov. Na základe týchto informácií nie je spravidla možná bezprostredná identifikácia Vašej osoby, pretože sú používané iba anonymizované údaje.

Giro štartuje v Maďarsku, ponecháva dve ITT, vracia na trať Blockhaus a Passo Fedaia

3.5.2022, 18:00 | Aktuality zo sveta | Tomáš Šandor
Talianska Grand Tour naďalej sedí vrchárom, ktorí dostali k dispozícii niekoľko náročných horských etáp. Najťažšie koncovky poskytnú Blockhaus a Passo Fedaia, klasifikáciu ovplyvnia aj dojazdy v Aprice či Lavarone, aj keď priamo nekončia na cieľovom kopci.
Dve ITT tiež vytvoria zmeny v poradí, ale na Gire v poslednom čase rozhodovali predovšetkým hory. Jazdci na GC nemôžu podceniť ani kopcovité previerky. Zaujímavá dráma sa môže odohrať v Neapole, vyzývavý profil poskytuje aj okolie Turína a favoriti si musia dať pozor aj na slovinský kopec Kolovrat v devätnástej etape. Šprintéri dostali šesť etáp, ktoré sú zakončené rovinatým profilom, no piata a trinásta etapa obsahujú dlhé stúpania, ktoré môžu pozmeniť očakávané predpoklady hromadného dojazdu.
video v clanku ikonka ciernaPromo video trasy
Etna a Blockhaus odhalia vrchársku formu favoritov
 
V Maďarsku sú pripravené tri etapy na rôznorodých profiloch. Prvého majiteľa ružového dresu spoznáme v meste Vyšehrad na krátkom stúpaní. Rovinatý profil je zakončený kopcom (5,5 km; 4,2 %), ktorý bude vyhovovať klasikárom a odolným šprintérom. Druhý deň čaká na cyklistov v Budapešti vyše 9-kilometrová časovka jednotlivcov a aj špecialisti na túto disciplínu dostanú šancu získať maglia rosa. Na konci časovky sa nachádza 1300-metrové stúpanie s priemerom necelých päť percent. Posledný deň v Maďarsku zavedie cyklistov k Balatonu, kde sa očakáva klasický hromadný dojazd pelotónu. Potom sa presunú pretekári na Sicíliu, na čo dostanú jeden deň voľna navyše.
Na Sicílii nemôžu organizátori vynechať kopec Etna (18,8 km; 6,6 %), ktorý prinúti jazdcov na GC predviesť potrebný lezecký výkon hneď na začiatku pretekov. Pravidelné sklony na úrovni šesť až sedem nemusia rozbiť skupinu favoritov, ale všetko závisí od toho, akú stratégiu zvolia samotní cyklisti. Piaty deň je na programe zaujímavá etapa, ktorá ponúka šprintérsku koncovku, ale v polovici obsahuje dlhé stúpanie. Portella Mandrazzi (19,5 km; 4 %) môže byť pre niektorých šprintérov príliš ťažkú sústo. Po príchode na Apeninský polostrov je pripravená pomerne jednoduchá previerka a v meste Scalea sa dostanú do akcie najrýchlejší jazdci v pelotóne.
video v clanku ikonka ciernaBlockhaus v roku 2017, víťazstvo Naira Quintanu
Siedma etapa prebehne na kopcovitom profile so značným výškovým prevýšením a bude vyhovovať útočníkom do kopcov, ale otestovať sa môžu aj jazdci na GC. Aj keď profil obsahuje iba štyri horské prémie, celý deň sa pôjde hore-dole, vo finále sa rozhodne na dvoch kopcoch s priemerom päť percent a ešte predtým sa objaví na trati prudký kopec Monte Scuro (6,1 km; 9,7 %). Nasledujúci deň sa budú pretekári pohybovať v okolí Neapola a na pripravenom okruhu sa nachádzajú dve krátke, ale strmé stúpania, ktoré môžu okresať zloženie pelotónu. Tesne pred cieľom sa objaví 3400-metrový kopec s priemerom vyše štyri percentná, čo znásobí nároky na úspešnú koncovku v Neapole.
Dominantou deviatej etapy sú dva ťažké kopce - Passo Lanciano (12,2 km; 8,5 %) a Blockhaus (13,6 km; 8,4 %). Najskôr Lanciano precedí skupinu favoritov a potom na Blockhause uvidíme jeden z najdôležitejších vrchárskych súbojov podujatia. Jeho posledných desať kilometrov osciluje medzi deviatimi a desiatimi percentami.
- reklama -
rusko satky 560x300
- reklama -
   
Druhý týždeň bez tvrdých kopcov, favoriti môžu prekvapiť útokmi
Na začiatku druhého týždňa je pripravená zvlnená etapa, ktorá  ponúkne v druhej časti sériu kratších stúpaní, čo bude výzvou pre klasických šprintérov. Na takomto profile sa môže presadiť aj útočný pokus pred páskou. Jedenásta etapa neobsahuje ani jednu horskú prémiu a to by malo znamenať, že uvidíme ďalší hromadný dojazd pelotónu. Potom je pripravená kopcovitá previerka (vhodná pre únik), ktorá na konci obsahuje tri stúpania a etapa vyvrcholí na kopci Monte Becco (10,3 km; 7 %). Z posledného stúpania zostáva do cieľa dvadsať kilometrov, väčšinou v klesaní. V trinástej etape je pripravená len jedna horská prémia, ale Colle di Nava (11,1 km; 6,2 %) môže byť pre niektorých šprintérov príliš náročnou  prekážkou, aj keď sa nachádza sto kilometrov pred cieľom.
Kopcovitá previerka štrnásteho dňa nedá pretekárom ani na chvíľu vydýchnuť. Obsahuje dvanásť kratších stúpaní a na posledných päťdesiatich kilometroch by sa malo na štyroch kopcoch atakovať aj medzi favoritmi na titul. O finále sa postarajú Roccia Santa Brigida (2,6 km; 7,6 %) a Quadrivo Raby (2,2 km; 8,1 %). Záverečný deň druhého súťažného bloku obsahuje tri dlhé stúpania. Vo finále  sa musí útočiť na kopci Verrogne (12,4 km; 7,8 %), lebo cieľový výstup Val di Cogne (18 km; 4,8 %) poskytuje vrchárom len obmedzené možnosti. Iba v prvej časti sa tam nachádzajú úseky na úrovni siedmich percent, potom zavedie cyklistov do cieľa 4-percentné prevýšenie.  
- reklama -
- reklama -
- reklama -
- reklama -
GC rozhodnú tri ťažké horské etapy, na samom konci pretekov Passo Fedaia
Tretí týždeň otvorí jedna z najťažších etáp pretekov, ktorá obsahuje štyri stúpania prvej kategórie. Akciu rozbehne Passo del Mortirolo (17,2 km; 6,8 %), cez ktoré sa pôjde z ľahšej strany. Po dlhšom klesaní nasleduje Teglio (7,3 km; 6,3 %) a náročné finále obstará Santa Cristina (13,8 km; 7,7 %), kde posledných šesť kilometrov neklesne pod desať percent. Po jeho prekonaní zostáva do cieľa v Aprice už len krátky zjazd. Nasledovať bude ďalšia horská etapa s dvomi ťažkými stúpaniami. Vetriolo Terme (11,2 km; 8,4%) je dostatočne náročné, aby vytvorilo priestor na dôležitý súboj favoritov na cieľovom stúpaní Menador (8,1 km; 9,6). Finále sedemnástej etapy obsahujúce na dvoch výstupoch 9-percentné sklony môže byť rozhodujúce z hľadiska GC.
   
Jednoduchá etapa vedúca do Trevisa je prestávkou medzi kopcovitými previerkami a je určená pre tých šprintérov, ktorí na podujatí vydržali až do konca. V devätnástej etape sa dostanú cyklisti na krátku chvíľu do Slovinska a v rozhodujúcej fáze tam bude na nich čakať prudký kopec Kolovrat (10,3 km; 9,1 %), na ktorom môžu atakovať aj favoriti, a o tridsať kilometrov neskôr bude etapa končiť na cieľovom stúpaní Santuario di Castelmonte (7,3 km; 6 %). Posledná horská etapa obsahuje kopce Passo San Pellegrino (18,4 km; 6,2 %), Passo Pordoi (11,9 km; 6,9 %) a Passo Fedaia (14 km; 7,5 %, kde priemer posledných šiestich kilometrov prekročí jedenásť percent. Tvrdý vrchársky záver pretekov môže ešte zamiešať kartami v klasifikácii. Posledný deň je na programe časovka jednotlivcov vo Verone, ktorá poskytuje priestor na  úpravu pozície v klasifikácii, ale náročné horské etapy by už mali vytvoriť medzi favoritmi značné rozdiely.
fotogaleria ikonkaFotogaléria profilov etáp (© giroditalia.it)
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
Fotografia 1 z 21
1. 6.5. rovinata etapa ciel rovina Budapešť > Vyšehrad 195 km cieľ: 17:15  
2. 7.5. rovinata etapa ciel rovina Budapešť > Budapešť 9,2 km cieľ: 17:10  
3. 8.5. rovinata etapa ciel rovina Kaposvár > Balatonfüred 201 km cieľ: 17:15  
9.5. voľný deň
4. 10.5. rovinata etapa ciel rovina Avola > Etna 170 km cieľ: 17:15  
5. 11.5. rovinata etapa ciel rovina Catania > Messina 174 km cieľ: 16:00  
6. 12.5. rovinata etapa ciel rovina Palmi > Scalea 192 km cieľ: 17:10  
7. 13.5. rovinata etapa ciel rovina Diamante > Potenza 196 km cieľ: 17:15  
8. 14.5. zvlnena etapa ciel rovina Neapol > Neapol 153 km cieľ: 17:15  
9. 15.5. rovinata etapa ciel rovina Isernia > Blockhaus 189 km cieľ: 17:15  
16.5. voľný deň
10. 17.5. zvlnena etapa ciel rovina Pescara > Jesi 196 km cieľ: 17:15  
11. 18.5. rovinata etapa ciel rovina Santarcangelo > Reggio Emilia 203 km cieľ: 17:15  
12. 19.5. rovinata etapa ciel rovina Parma > Genova 202 km cieľ: 17:15  
13. 20.5. zvlnena etapa ciel rovina Sanremo > Cuneo 150 km cieľ: 17:15  
14. 21.5. rovinata etapa ciel rovina Santena > Turín 147 km cieľ: 17:15  
15. 22.5. rovinata etapa ciel rovina Rivarolo Canavese > Cogne 178 km cieľ: 17:15  
23.5. voľný deň
16. 24.5. rovinata etapa ciel rovina Saló > Aprica 202 km cieľ: 17:10  
17. 25.5. rovinata etapa ciel rovina Ponte di Legno > Lavarone 168 km cieľ: 17:15  
18. 26.5. rovinata etapa ciel rovina Borgo Valsugana > Treviso 151 km cieľ: 17:15  
19. 27.5. rovinata etapa ciel rovina Marano Lagunare > Santuario 177 km cieľ: 17:15  
20. 28.5. rovinata etapa ciel rovina Belluno > Passo Fedaia 167 km cieľ: 17:10  
21. 29.5. rovinata etapa ciel rovina Verona > Verona 17,4 km cieľ: 17:10  
 
Náš eshop