Od nového ročníka jazdí s licenciou prokonti tím Fundación Orbea, ktorý pod vedením Mikela Landu plánuje oživiť to najlepšie z baskickej cyklistiky. Vysoké ambície nájdeme v nórskom tíme Uno-X a Matthieu van der Poel pritiahol k sebe silný sponzorský záujem, čím vznikla zostava Alpecin - Fenix.
 
 
"Oranžoví" vrchári ožívajú, v prokonti novinkou nórska zostava  
 
Baskická cyklistika pokračuje a zaslúžilo sa o to spojenie medzi Mikelom Landom a organizáciou Euskadi. V roku 2013 skončil tradičný celok Euskaltel - Euskadi, ktorý reprezentoval baskický vrchársky spirit, a po piatich rokoch čakania sa dočkal priameho pokračovateľa. V sezóne 2018 vznikol tím Fundación Euskadi a jeho úlohou bolo podporovať baskickú cyklistiku cez mladých jazdcov, ktorým mali byť vytvorené také podmienky, aby mohli nadväzovať na úspechy slávneho Euskaltelu - Euskadi, ktorého jazdci dosahovali triumfy aj na najväčších pretekoch na svete.
 
V pozadí nového tímu stojí organizácia Euskadi, ktorá vznikla v roku 1993 a založili ju baskickí nadšenci s cieľom propagovať nielen cyklistiku, ale aj baskický spôsob života. To napokon vyústilo do vzniku aktuálneho profesionálneho tímu Fundación Orbea, ktorý je teraz nanovo postavený. V roku 2017 hrozilo, že celá myšlienka úplne zanikne, ale do hry zasiahol Mikel Landa. Ten je hrdý na svoj pôvod a rozhodol sa urobiť všetko preto, aby organizácia Euskadi nezanikla. Preto sa stal prezidentom celej organizácie, aby cez svoje meno pritiahol sponzorov. Od roku 2018 bol tak založený kontinentálny tím a už v sezóne 2020 sa dostal na pro-konti úroveň, čo veľmi povzbudilo baskickú cyklistiku, no ich ciele sú najvyššie. Znovu sa chcú dostať na Tour de France, aj do WT a preto si dali za cieľ dosahovať výsledky čo najskôr, aby nabehli na pozitívnu vlnu.
 
 
- ponuka z nášho eshopu -
cycling kalendar boxovy posledne2
- ponuka z nášho eshopu -
 
 
V celku sa tradične zameriavajú na mladých baskických cyklistov,  špeciálne vrchárov, a všetci veria, že tí sa postupne dostanú na najvyššiu úroveň. V zostave sa skutočne nachádza množstvo mladíkov, ktorí ešte potrebujú zbierať skúsenosti, ale v tíme sa predstaví aj skúsený Juan Jose Lobato, ktorí im dá dobrý príklad, ako to funguje na úrovni WT. Hlavným sponzorom sa stal španielsky výrobca bicyklov Orbea a tento kapitál by mal byť dostatočný, aby zoskupenie pracovali na kvalitnej úrovni a aby sa postupne pridali ďalší podporovatelia, ktorí budú chcieť využiť veľký potenciál baskickej cyklistiky.
 
Výrazný krok vo svojej desaťročnej histórii sa podaril tímu Uno-X, ktorý sa dostal do skupiny pro-konti vôbec ako prvý zástupca nórskej cyklistiky. Zostava stojí na zdravých finančných základoch, vlastní a sponzoruje ju spoločnosť Uno-X Norge patriaca pod medzinárodnú energetickú spoločnosť a jej hlavnou obživou sú čerpacie stanice rozmiestnené po Škandinávskom polostrove. Tento tím je zároveň veľvyslancom neziskovej organizácie MOT, ktorá sa stavia proti páchaniu násilia na mladých ľuďoch a proti užívaniu drog.
 
 
uno x 19 okolo slovenska prezentacia sta
Uno-X na Okolo Slovenska (© Igor Stančík, Cycling-Info.sk)

 
Hlavným manažérom tímu je riaditeľ spoločnosti Uno-X Norge Jens Haugland a ten hovorí, že majú dlhodobé ciele v cyklistike. "Našim spoločným zámerom v obidvoch projektoch je vášeň pre napredovanie. Vybudovali sme silnú športovú organizačnú štruktúru, ktorá nám umožnila etablovať sa ako skutočne prvý profesionálny tím v Nórsku. Chceme sa stále zlepšovať a zameriavame sa najmä na škandinávskych cyklistov, pretože dotiaľ pochádza hlavné gro nášho podnikania. Plánujeme vybudovať dlhotrvajúci projekt," vraví hlavný predstaviteľ tímu, ktorý sa môže pýšiť tým, že v uplynulých ročníkoch vychoval aktuálneho víťaza Tour de l'Avenir. Tobias Foss je odchovancom zostavy a po výhre na Avenire už jazdí za tím Sunweb. A presne toto bude úloha zostavy Uno-X. Perspektívnym jazdcom ponúkať taký servis, aby mohli bojovať o pozície vo WT. Nórska zostava sa ukázala v posledných dvoch ročníkoch aj na Okolo Slovenska a spomínaný Tobias Foss obsadil v roku 2018 šieste miesto v klasifikácii.    
 
 
Van der Poel sponzorským lákadlom, stávkovacie spoločnosti podporujú Belgičanov
 
Sponzorskou obmenou prešiel tím Corendon - Circus, ktorý bude po novom jazdiť pod značkou Alpecin - Fenix. Celá štruktúra tímu zostáva na rovnakej úrovni ako doteraz, len sa posilnilo finančné zázemie, čo má na starosti najmä Matthieu van der Poel. Skvelý holandský pretekár púta pozornosť na každom kroku a priťahuje sponzorov. Už dlhšie bolo známe, že nemecký výrobca šampónov Alpecin ukončí spoluprácu s Kaťušou a bude podporovať Van der Poela. Do tímu prichádza aj taliansky výrobca dizajnových materiálov Alpecin, ktorý patrí pod holandský holding, a v tíme zostáva aj výrobca bicyklov Canyon, ktorý je aj osobným sponzorom Van der Poela. Riaditeľ tejto spoločnosti Roman Arnold hovorí, že "si užívame naše pôsobenie v tíme, ktorý sa dokáže presadzovať vo viacerých disciplínach, nielen na ceste. Spolu s tímom sme dosiahli neuveriteľné víťazstvá, preto bolo logické, že naša spolupráca pokračuje." Spoločnosť Canyon ťahajú triumfy Van der Poela a je pre ňu výhodné, že holandský borec dokáže byť úspešný na ceste, v cyklokrose a MTB.       
 
V cyklistike zostáva aj spoločnosť Circus, ktorá sa pridala k tradičnému tímu Wanty Gobert ako hlavný sponzor. Zoskupenie Circus - Wanty Gobert naďalej zostáva belgickou záležitosťou pre jazdcov s vášňou na kockové klasiky. Nový sponzor Circus ako veľký hráč na poli online stávkovania a kasín vytvorí podmienky, aby tím mal ešte vyššie ambície a aby sa snažil viac presadiť na medzinárodnej scéne. Aj ďalší tradičný belgický celok Wallonie Bruxelles dostane zaujímavú finančnú podporu, keď ako titulárny sponzor pribudla stávkovacia spoločnosť Bingoal, ktorej doménou je takisto online tipovanie. Pomery sa menili aj v osvedčenom talianskom celku, ktorý dlhé roky vedie Luca Scinto.  V predchádzajúcej sezóne jazdil pod názvom Neri Sottoli - Selle Italia a tentoraz sa bude nazývať Vini Zabù - KTM. Do názvu sa dostali sicílska vinárska spoločnosť Vigneti Zabú a rakúsky výrobca bicyklov KTM, ktorý sa venuje aj vyrábaniu motocyklov alebo mopedov.