2. etapa Critérium du Dauphiné 2018 (World Tour), utorok 5. júna
2. | 5.6. | Montbrison > Belleville | 181 km | Ackermann |
História pretekov | Vlaňajší ročník | Úvod k pretekom | Štartová listina |
profil etapy, 2336 nastúpaných metrov (© letour.fr) |
Najrýchlejší muži v balíku dostali šancu na reparát, po nevydarenom včerajšku boli šprintérske celky veľmi motivované, aby sa práve ich líder presadil v najľahšej etape na podujatí. Najvyššie ambície mali najmä Pascal Ackermann, Bryan Coquard a Fabio Jakobsen.
Po nervóznej koncovke predchádzajúceho dňa sa neobjavili na štarte Johan van Zyl (Dimension Data) a Alexis Vuillermoz (Ag2r). S vytvorením úniku neboli žiadne problémy, hneď po štarte sa dostali dopredu Nikita Stalnov (Astana), Antoine Duchesne (Groupama-FDJ), Pierre-Luc Périchon (Fortuneo-Samsic) a Frederik Backaert (Wanty-Groupe Gobert). Brejk si vytvoril aj 7-minútový náskok, ale akonáhle sa dostali na čelo balíka Bora - hansgrohe a Vital Concept, rozdiel medzi skupinami išiel dole.
Nemecký celok pracoval na Ackermanna, ktorý včerajším tretím miestom predviedol dobrú výkonnosť, a tentoraz chcel zamieriť ešte vyššie. V pelotóne pracovali aj spolujazdci Bryana Coquarda. Ten si vyčítal predchádzajúcu koncovku, priznal, že vo finále urobil chybu. A plánoval to napraviť. V bufete skončil s pretekmi aj Ruben Guereiro (Trek-Segafredo), talentovaný portugalský jazdec doplatil na zranenia včerajšieho pádu.
S príchodom do kopcovitej časti dnešnej etapy pelotón znížil stratu na tri minúty. Na prvých troch horských prémiách sa presadil Pierre-Luc Périchon. Francúzsky jazdec bol úspešný aj na štvrtej horskej prémii a medzitým vypadol z brejku Backaert. Pelotón sa pohyboval na mokrých cestách, v priebehu dňa sa objavovali prehánky. V tom čase už tlačil na pílu Lotto - Soudal, ktorý chcel mať ťažké preteky, z čoho mohol vyťažiť Tiesj Benoot. Ten včera skončil na štvrtej priečke.
Na záverečnom kopci sa situácia zdramatizovala. Périchon ešte stihol ukoristiť posledné vrchárske body a vyrovnať skóre najlepšieho vrchára na podujatí, svojho kolegu Brice Feilluho. Na stúpaní sa však dostali do problémov viacerí jazdi. Z tempa vypadol aj Jakobsen a zaostal aj Coquard. Ale francúzsky jazdec bojoval a potreboval zmazať tridsať sekúnd na hlavnú skupinu. A okrem toho tu zaútočili z balíka Tolhoek a Herrada. Tento pokus bol neúspešný, ale prechod cez Col du Fût D'Avenas okresal zloženie hlavnej skupiny.
Vedúca trojica chcela z tejto situácie vyťažiť výhru, ale v pelotóne potom zasiahol tím Mitchelton - Scott. Austrálska zostava chytala všetky útočné pokusy a zároveň bránila vrátiť sa tým jazdcom, ktorí zostali vzadu. A to bola ideálna situácia pre Daryla Impeyho. Na čele pretekov najdlhšie vydržal Nikita Stalnov, Coquardovi sa nepodarilo chytiť hlavný balík. V pelotóne sa však udržal Pascal Ackermann.
Nikita Stalnov výborne zvládal záverečné kilometre a bol chytený len deväťsto metrov pred páskou. Tesne predtým mal pád Michal Kwiatkowski a líder pretekov zostával ležať na zemi. Pred páskou sme nevideli klasický súboj šprintérskych vláčikov, ale proti sebe sa postavili jednotliví cyklisti, a v tomto smere to najlepšie zvládol Pascal Ackermann z Bora - hansgrohe.
Pascal Ackermann (© BORA - hansgrohe / Sprintcycling) |
Ani v dnešnej etape nedostali rýchli jazdci nič zadarmo a mnohí z nich, najmä Coquard a Jakobsen, znovu obišli naprázdno kvôli intenzívnej cyklistike v závere etapy. S takouto jazdou nemal problémy Pascal Ackermann, ktorý už včera predviedol veľmi dobrú formu, a tentoraz to dokázal pretaviť na etapový triumf. Pred páskou si počkal na ten správny moment a po jednej výhre na Okolo Romandie sa presadil na druhých WT pretekoch v kariére.
Blízko k triumfu boli aj Edvald Boasson Hagen a Daryl Impey. Nórsky jazdec začal šprintovať o čosi skôr, čo využil jeho nemecký konkurent. Impey nedokázal pretaviť snahu svojich kolegov na ďalšiu výhru, ale vďaka tretiemu miestu a štyrom bonusovým sekundám sa dostal pred Michala Kwiatkowskeho v celkovom poradí a zajtra si oblečie žltý dres.
Poľský cyklista sa pozbieral zo zeme a etapu dokončil, a keďže spadol v ochrannej zóne, bol mu udelený rovnaký čas ako víťazovi. Pred tímovou časovkou a ťažkými etapami v horách táto kolízia nie je dobrou správou pre tím Sky.
Výsledky | ||||||||
1. | ACKERMANN Pascal | BORA - hansgrohe | 4:19:57 | 60 | ||||
2. | BOASSON HAGEN Edvald | Dimension Data for Qhubeka | 00:00 | 25 | ||||
3. | IMPEY Daryl | Mitchelton - Scott | 00:00 | 10 | ||||
4. | NAESEN Oliver | Ag2r La Mondiale | 00:00 | |||||
5. | KEUKELEIRE Jens | Lotto Soudal | 00:00 | |||||
6. | SIMON Julien | Cofidis, Solutions Crédits | 00:00 | |||||
7. | SMITH Dion | Wanty - Groupe Gobert | 00:00 | |||||
8. | BEVIN Patrick | BMC Racing Team | 00:00 | |||||
9. | SKUJIņš Toms | Trek - Segafredo | 00:00 | |||||
10. | HARDY Romain | Fortuneo - Samsic | 00:00 |
Priebežné poradie pretekov po etape | ||||||||
1. | IMPEY Daryl | Mitchelton - Scott | 8:51:46 | 10 | ||||
2. | KWIATKOWSKI Michal | Team Sky | 00:02 | |||||
3. | MOSCON Gianni | Team Sky | 00:05 | |||||
4. | JUNGELS Bob | Quick-Step Floors | 00:09 | |||||
5. | ALAPHILIPPE Julian | Quick-Step Floors | 00:10 | |||||
6. | KEUKELEIRE Jens | Lotto Soudal | 00:11 | |||||
7. | CASTROVIEJO Jonathan | Team Sky | 00:11 | |||||
8. | BOOKWALTER Brent | BMC Racing Team | 00:13 | |||||
9. | BOASSON HAGEN Edvald | Dimension Data for Qhubeka | 00:14 | |||||
10. | CARUSO Damiano | BMC Racing Team | 00:17 |
Posledný kilometer etapy |
Kopce na trase etapy:
92,5 km - Col de Cambuse: dĺžka 5 km; sklon 4,6 %
72 km - Col de La Croix de Marchanpt: dĺžka 4,9 km; sklon 5,2 %
58,5 km - Côte de Régnié-Durette: dĺžka 1,4 km; sklon 5,4 %
43,5 km - Col de Crie: dĺžka 4,9 km; sklon 4,3 %
29 km - Col du Fût D'Avenas: dĺžka 3,8 km; sklon 6 %
Krátke preview etapy:
Na konci tretieho dňa sa dostane pelotón do mesta Belleville a v kraji mladého vína Beaujolais bude všetko smerovať k hromadnému špurtu. Prvá časť etapy neobsahuje žiadne stúpania. Potom sa síce postavia do cesty štyri horské prémie, ale tie nedosahujú také parametre, aby vyľakali najrýchlejších balíkov, no šprintérske celky tu musia dostať pod kontrolu únik. Po záverečnom kopci zostáva do cieľa tridsať kilometrov, väčšinou v klesaní, čo bude nahrávať hlavnému balíku proti utečencom.