TdF: Po delení balíka stratili jazdci na GC, v šprinte bol najsilnejší Van Aert, Sagan piaty

15.7.2019, 10:20 | Preteky vo svete | Tomáš Šandor
tour 19
10. 15.7. zvlnena etapa ciel rovina Saint-Flour > Albi 217 km Van Aert
 
etapa 10
profil etapy, 3031 nastúpaných metrov (© letour.fr)
 
 
Na konci prvého týždňa čakala ešte jedna previerka, ktorá nemusela byť taká jednoznačná, ako vyzerala na papieri. Šprintéri si museli postrážiť odhodlaných utečencov a pri tom prekonať vo forme 3000 výškových metrov.
 
Okrem toho mal počas celého dňa fúkať bočný vietor, ktorý síce nemal dosahovať vysokú intenzitu, ale určite mal zvýšiť ostražitosť v balíku. Na flamme rouge sa mala nachádzať krátka vlna, ktorá mohla rozhodiť šprintérske vláčiky, preto aj desiata etapa ponúkala dramatickú koncovku. A presne v takých sa vyžíva Peter Sagan, ktorému mal prospieť čo najťažší vývoj etapy.
 
 
kratka sprava ikonkaSaint-Flour (štart)
Mesto v departmente Cantal je pomenované podľa biskupa Florusa, ktorý evanjelizoval túto oblasť v 4.storočí. Skladá sa z Vyššieho mesta a Nižšieho mesta, pričom Vyššie mesto - čiže stredoveká pevnosť na bazaltovej skale - bola sídlom šľachticov. Pod hradom bývali remeselníci a ľudia dôležití pre hradný dvor. Katedrála sv. Petra na Námestí v gotickom slohu  pôsobí masívne a odráža charakter mesta, že bolo predovšetkým pevnosťou. Stredovekú zvláštnosť pripomína Most samotárov. Samotári žili v chatkách mimo mestských hradieb a modlili sa za ochranu mesta proti vojne, chorobám a hladu. Ľudí, ktorí súhlasili s týmto osudom, vnútri chatky zamkli a potom už len našli mŕtvolu.
 
 
Na začiatku etapy si pelotón dával pozor, aby sa neodtrhla početná skupina, a v tomto smere pôsobil aktívne najmä Burghardt z Bory. Napokon sa dostali dopredu Turgis, Berhane, Eiking, Würtz Schmidt a Gallopin, s čím bola väčšina jazdcov spokojná. V pelotóne predsa len pokračovali nástupy a v jednom z nich sa objavil aj Michael Matthews, ktorému pomáhal jeden tímový kolega. Peter Sagan si nechcel nechať ujsť svojho konkurenta v bodovacej súťaži a pridal sa k nemu. Balík potom chytil obidvoch rýchlych pretekárov a dopredu ešte vyrazil Schär.
 
Vo vedúcej skupine sa tak objavili Mads Würtz Schmidt (Kaťuša-Alpecin), Tony Gallopin (Ag2r), Anthony Turgis (Total Direct Energie), Natnael Berhane (Cofidis), Christian Eiking (Wanty Gobert) a aj Michael Schär (CCC). Šesticu utečencov si zobrali v pelotóne pod patronát Lotto - Soudal a Deceuninck - Quick-Step, pretože vedeli, že vedúcu skupinu nemohli podceniť.
 
 
tour 19 etapa 10 spurt bohfb
Celodenný únik (© A.S.O. / Pauline Ballet)
 
 
Do útoku zavelil Tony Gallopin, skúsený francúzsky pretekár, ktorému sa doteraz na podujatí nedarilo. Niekoľkokrát sa ocitol na zemi a dnes sa potreboval dostať do tempa, aby bol pripravený na prichádzajúce etapy. Ak by však zacítil šancu na konci etapy, mohol byť pre pelotón veľmi nebezpečný. O tempárskych schopnostiach Madsa Würtza  Schmidta a Michaela Schära sme sa už presvedčili v tohtoročných únikoch a vo svojej obľúbenej pozícii sa opäť objavil aj Natnael Berhane. Všetci títo jazdci mohli potrápiť pelotón na zvlnenom teréne. Nórsky borec Christian Eiking je silný najmä na klasikách ardenského typu a aj on sa hodil na dnešný únik. Na čele pretekov jazdil aj klasikár a typický francúzsky útočník Anthony Turgis, ktorý na začiatku ročníka ovládol jednorazovku GP Cycliste la Marseillaise a na Dwars door Vlaanderen skončil druhý za Van der Poelom. Jeden bod na prvej horskej prémii získal Berhane.
 
 
video v clanku ikonka ciernaBerhane zbiera body na prvých horských prémiách
 
 
V pelotóne sme videli tradičnú spoluprácu troch zoskupení, ktoré zakaždým ovládali šprintérske previerky. Lotto - Soudal, Jumbo - Visma a Deceuninck - Quick-Step dávali jasne najavo, že ich lídri sú pripravení šprintovať o etapový triumf. Preto sa brejk nedostal ďalej ako na tri minúty. Hneď po oficiálnom štarte sledoval tvorbu úniku aj Bora - hansgrohe, a hoci potom nepracoval v pelotóne, na čele balíka sa mal objaviť vtedy, keď to bude najviac potrebné. Peter Sagan bol v dnešnej etape určite motivovaný. Aj druhú horskú prémiu ukoristil Berhane.  
 
Prvá tretina etapy obsahovala niekoľko menších stúpaní, bez možnosti na odpočinok a táto pasáž mala ešte viac kumulovať únavu v šprintérskych nohách. Pelotón stále držal svoju stratu pod tromi minútami. Bolo zaujímavé, že v pelotóne pracovala aj Astana, ale ťažko bolo odhadnúť, čo mala v pláne. Pretože únik kontroloval jej najrýchlejší jazdec Magnus Cort. Pred treťou horskou prémiou sa dostali pretekári na dlhší zjazd, kde si mohli na chvíľu oddýchnuť. Etapa mala dobré tempo, keďže cyklistom fúkalo do chrbta. Z toho dôvodu bola priemerná rýchlosť druhej hodiny až 47,5 km/h. Bočný vietor sa zatiaľ neobjavil.
 
Potom sa pretekári na chvíľu zapotili na stúpaní Côte d'Espalion, kde sa znovu objavil na vrchole na prvom mieste Berhane, a eritrejský jazdec zvýšil svoj rezultát vo vrchárskej súťaži na osemnásť bodov. Na najvyššie priečky v tejto klasifikácii mu to ale nestačilo. Šprintérske celky celý čas udržiavali stabilný rozdiel medzi skupinami, čo nebola dobrá správa pre únik. Pelotón nič nepodceňoval.
 
 
kratka sprava ikonkaRodez (98 km pred cieľom)
Väčšina pamiatok sa nachádza v Starom meste. Výstavba Katedrály Nanebovzatia Panny Márie sa začala v 1277, ale dokončila sa až na konci 16. storočia. Prácu na stavbe prerušila Storočná  vojna  a morová epidémia.Gotický kostol má najvyššiu zvonicu vo Francúzsku a vedie do nej až  štyristo schodov. Kostol Najsvätejšieho srdca je mladší než katedrála - v roku 1886 ho navrhol architekt Henri Pons v neorománskom slohu. Vznikol predovšetkým kvôli urbanizácii  mesta a potrebe obyvateľov mať ďalší kostol. Soulagesovo múzeum stojí na počesť miestneho umelca Pierra Soulagesa. Ten sa preslávil abstraktným umením a využívaním čiernej farby.
 
 
Vedúca skupina mierila na rýchlostnú prémiu s 2-minútovým náskokom, v balíku sa skutočne jazdilo zodpovedne celý čas. Keď získal dvadsať bodov Eiking, v hlavnej skupine sa už zoraďovali šprintérske celky, aby sa pobili o zvyšných deväť bodov. Do priameho súboja sa zapojili len Colbrelli s Petrom Saganom. Taliansky jazdec vybehol pre maximum bodov, slovenský pretekár uchmatol osem bodov. Za nimi sa vytvorila medzera a ostatní jazdci akoby šetrili energiu na samotné finále. Sagan tak navýšil náskok pred Matthewsom o štyri body.
 
 
video v clanku ikonka ciernaPeter Sagan na rýchlostnej prémii
 
 
Po rýchlostnej prémii už náskok vedúcej skupiny neprekročil minútu a pol, pelotón zvýšil tempo. Vpredu jazdil Bora - hansgrohe a situáciu kontrolovali aj celky s ambíciami v GC, lebo sa obávali vetra. Okrem toho sa išlo aj po úzkych cestách a protivietor sa snažili využiť Bora a ďalšie zostavy. Z balíka napokon vypadlo niekoľko jazdcov. V tomto momente sa Peter Sagan pohyboval na správnych pozíciách. Nemali sme informácie, že z pelotónu vypadli nejakí favoriti. Keď sa pretekári dostali na poslednú horskú prémiu, balík sa upokojil, a tomu sa potešili najmä utečenci, ktorí mohli znovu navýšiť svoj malý náskok. Prémiu Côte de La Malric si nenechal vziať Berhane a vedúca skupina opäť jazdila s takmer 2-minútovým náskokom.
 
Od momentu, keď za balíkom zostala malá skupina, ktorá sa potom vrátila späť, už nechcel nikto nič podceniť a všetci favoriti vyslali svojich kolegov na čelo balíka. Peter Sagan tiež okupoval vedúce priečky v pelotóne. Na vietor sa spoliehali tímy EF Education alebo Quick-Step, ktoré síce dostali do ťažkostí niekoľkých jazdcov, ale všetci dôležití borci zostávali v hlavej skupine. Vyše tridsať kilometrov pred páskou sa jazdilo naplno a čakalo sa, či na to doplatia nejakí favoriti.
 
Presne tridsať kilometrov pred cieľom Quick-Step rozbil hlavnú skupinu a postupne chytil pôvodný únik. Až do cieľa sme očakávali vypätú jazdu, lebo v hlavnej skupine sa neudržali z favoritov Urán, Fuglsang, Pinot, Porte a problémy mali aj šprintéri. Preto okrem belgickej zostavy ťahali na čele aj Bora so Sunwebom. Peter Sagan a Michael Matthews sa držali vpredu, plus nemecký celok chcel získať čas v klasifikácii na súperov, ktorí zostal vzadu. Zo šprintérov sme videli na čele aj Vivianiho.
 
 
video v clanku ikonka ciernaStrácajúca skupina favoritov
 
 
Medzi dvomi skupinami favoritov sa vytvoril 30-sekundový rozdiel. Vo vedúcej skupine ťahali Movistar a Ineos, ktoré sa potrebovali čo najviac vzdialiť Pinotovi a spol. Za nimi viedli stíhačku Astana, FDJ a Trek. Do veľkých problémov sa dostal Bennett (Jumbo-Visma), ktorý sa ocitol až v tretej skupine s výraznejšou stratou. V týchto momentoch zastavili mechanické problémy Mikela Landu a pre španielskeho pretekára to bola obrovská komplikácia. Prepadol sa až za druhú skupinu.
 
 
kratka sprava ikonkaAlbi (cieľ)
Prezývajú ho „la Ville Rouge“ kvôli farbe červených tehál použitých na stavbu Katedrály sv. Cecílie a budov v historickom centre. V meste tečie rieka Tarn. Vo vrcholnom stredoveku bolo  centrom  kontroverznej sekty katarov, ktorú podľa mesta nazývali aj albigénci. Mesto sa však naspäť vrátilo ku katolicizmu a na znak toho bola postavená Katedrála sv. Cecílie. S mestom sa  spája aj postava impresionistu Henriho Toulouse-Lautreca, ktorému je venované múzeum v budove Episkopálneho paláca.
 
 
Druhá skupina takmer zlikvidovala svoje manko, ale lídrom jednotlivých tímov postupne došli pomocníci a početnejšia vedúca partia to chcela naplno využiť. Desať kilometrov pred páskou zvýšila náskok takmer na jednu minútu. Ineos, Quick-Step a Bora to mali výborne rozohrané a v cieli mali na dosah pekný časový darček. Pinotova skupina strácala čoraz viac a ešte väčšie manko mal dostať Landa.
 
Päť kilometrov pred páskou bolo jasné, že pelotón príde do cieľa rozdelený na viacero skupiniek, a v tej vedúcej sa nachádzala dobrá šprintérska konkurencia. Proti Petrovi Saganovi sa postavili Matthews, Viviani, Avermaet, Trentin, Colbrelli, Ewan alebo Van Aert.
  
Pred páskou sa najlepšie zorientoval tím Sunweb, ktorý si pre Matthewsa ušetril dostatok pomocníkov. Ale v šprinte silnej šprintérskej skupiny sa presadil Wout van Aert, ktorý tesne porazil Eliu Vivianiho. Tretí skončil Caleb Ewan. Peter Sagan obsadil piate miesto, pred neho sa dostal aj Michael Matthews. Potom prišli do cieľa Pinot, Urán, Fuglsang, Porte so stratou 1:40. A Mikel Landa zaostal 2:10.
 
 
video v clanku ikonka ciernaZáverečný šprint
 
 
Desiata etapa ukrývala na trati nepríjemnosti a tie sa naplno prejavili v samotnom závere, keď silné celky dokázali rozdeliť pelotón. Hlavná skupina pustila dopredu len malý brejk a všetko smerovalo k tradičnému hromadnému šprintu, ale bočný vietor s odhodlanými tímami narobil vo finále veľké problémy aj favoritom na titul. Vyše tridsať kilometrov pred cieľom sa hlavná skupina rozdelila a veľkú komplikáciu museli riešiť najmä Pinot, Urán, Fuglsang a Porte, čo sa na druhej strane snažili využiť konkurenčné celky, aby na nich získali čas. Napriek tomu sa udržalo na čele pretekov hneď niekoľko silných šprintérov a všetkým vypálil rybník Wout van Aert.
 
Belgický pretekár vytiahol veľmi silnú koncovku a v početnej skupine favoritov na etapový triumf sebavedome vyrazil dopredu, keď bolo treba. Na jeho zrýchlenie nedokázali všetci správne zareagovať, a keď sa už naplno rozbehol, nikoho nepustil pred seba. Wout van Aert tak pokračuje vo vynikajúcom ročníku. Po dvoch triumfoch na Dauphiné aj dnes predviedol svoju mimoriadnu koncovku na konci ťažkých pretekov a dôležité bolo aj to, že vo finále ukázal sebavedomie a nezľakol sa skúsenejších súperov. Spoliehal sa len na svoje nohy, čo bolo to najlepšie rozhodnutie. Tím Jumbo - Visma vyhral svoju štvrtú etapu v edícii a Kruijswijk prekonal etapu bez ujmy. Viac si nemohli želať.
 
 
tour 19 etapa 10 spurt bohfb
Špurt etapy (© BORA - hansgrohe / Sprintcycling)
 
 
Eliovi Vivianimu chýbali centimetre na druhú výhru, ale musel uznať, že Van Aert bol nad jeho sily. Aj keď sa mohol na konci za ním vyviesť, už sa nedokázal dostať pred neho. Caleb Ewan musel prijať štvrté miesto na stupňoch víťazov a ani dnes mu nebolo dopriate dostať sa na najvyšší stupienok. Môže ho aspoň povzbudiť, že v náročnej a hektickej etape bol natoľko silný, že dokázal bojovať o výhru. Na konci bol jazýčkom na váhach Sunweb, ktorý mal početnú výhodu, a Michael Matthews sa veľmi spoliehal na svojich kolegov. Síce sa mu snažili vytvoriť pozíciu, ale na konci akoby spomalili a pred austrálskeho cyklistu sa dostali ostatní šprintéri, ktorí sa rozbehli o čosi skôr. Matthews čakal, a preto bol vo finále zavretý a ani túto príležitosť nepremenil na víťazstvo. A v cieli bol z toho veľmi sklamaný.
 
Na nástrahy etapy bol potrebne pripravený Peter Sagan. V druhej časti sa pohyboval na vedúcich priečkach pelotónu a vždy sa udržal na čele pretekov, keď sa delil pelotón. Pred páskou súperil so silnou skupinou protivníkov a patril medzi tých, ktorí sa snažili využiť vláčik Sunwebu. Podobne ako Matthews sa ocitol zavretý, a keď si to snažil obísť po pravej strane, tí úspešnejší súperi boli natoľko rozbehnutí, že sa už nemohol pred nich dostať. Z pohľadu zeleného dresu udržal svoj náskok pred Matthewsom a ešte ho zvýšil o dva body.
 
 
sagan 19 tour zeleny etapa rozhovor asofpb
Peter Sagan v rozhovore s Rohanom Dennisom (© A.S.O. / Pauline Ballet)
 
 
Dráma sa odohrala aj medzi kandidátmi na titul. Bočný vietor nechal vzadu Pinota, Fuglsanga, Porteho, Urána a Bennetta, mechanické problémy zastavili Landu, a to si nemohli nechať ujsť tímy ako Ineos, Movistar alebo Quick-Step, aby nepomohli svojim lídrom. Na konci tiež ťahal aj Bora - hansgrohe, ktorý  podporoval svojich jazdcov na celkové poradie. Hlavnú zásluhu na delení balíka mal Quick-Step a svoje si odrobil aj Julian Alaphilippe. Žltý dres patril v kľúčových momentoch k najviac aktívnym cyklistom. Vedúca skupina využila svoju početnú prevahu proti Pinotovi a spol. a v cieli na nich získala sto sekúnd, čo je poriadna časová porcia.

Thibaut Pinot po silnom výkone v ôsmej etape musel prijať veľkú porážku a tradičné problémy zastihli aj Richieho Porteho. Smolu mal Jakob Fuglsang, ktorého nedokázal vrátiť na čelo ani silný tím, a vzadu sa prekvapujúco ocitol aj Rigoberto Urán, pretože tesne pred kľúčovou selekciou sa práve EF Education snažil rozbiť balík. V jednom momente sa dokázali priblížiť k vedúcej skupine na pätnásť sekúnd, ale ani to nestačilo, pretože sa postupne všetci vyčerpali. Mikel Landa obišiel ešte horšie, lebo v rozhodujúcom momente musel riešiť mechanické problémy a z prvej skupiny spadol až do tretej.
 
 
vyjadrenie ikonky ciernaVyjadrenie Wouta van Aerta (víťaz)
"Nemôžem tomu uveriť, že som dokázal poraziť všetkých tých rýchlych cyklistov. Je neuveriteľné, že som vyhral pri mojej prvej účasti na Tour. Počas týchto desiatich dní som zistil, aké je to veľké podujatie. Koncovka etapy bola nervózna. Podarilo sa mi udržal Stevena vo vedúcej skupine, a keďže Dylan zostal vzadu, mohol som šprintovať. Pri mojom poslednom šprinte som sa naučil, že musím vyraziť skôr, preto som zrýchlil 250 metrov pred cieľom. Viviani bol blízko, ale ten centimeter mi stačil."
  
 
Večer budeme publikovať podcast a neskôr aj reakcie po etape i prvom týždni...
 
 
Výsledky etapy
1. VAN AERT Wout Team Jumbo - Visma link ikonka 4:49:39 120
2. VIVIANI Elia link ikonka Deceuninck - Quick-Step link ikonka 00:00 50
3. EWAN Caleb link ikonka Lotto Soudal link ikonka 00:00 25
4. MATTHEWS Michael link ikonka Team Sunweb link ikonka 00:00 15
5. SAGAN Peter BORA - hansgrohe link ikonka 00:00 5
6. PHILIPSEN Jasper UAE Team Emirates link ikonka 00:00  
7. COLBRELLI Sonny Bahrain Merida Pro Team link ikonka 00:00  
8. TRENTIN Matteo Mitchelton - Scott link ikonka 00:00  
9. NAESEN Oliver Ag2r La Mondiale link ikonka 00:00  
10. VAN AVERMAET Greg link ikonka CCC Team link ikonka 00:00  
 
Zobraziť kompletné výsledky etapy
 

gc quickstep
Priebežné poradie pretekov po etape
1. ALAPHILIPPE Julian link ikonka Deceuninck - Quick-Step link ikonka 43:27:15 25
2. THOMAS Geraint link ikonka Team Ineos link ikonka 01:12  
3. BERNAL Egan Team Ineos link ikonka 01:16  
4. KRUIJSWIJK Steven Team Jumbo - Visma link ikonka 01:27  
5. BUCHMANN Emanuel BORA - hansgrohe link ikonka 01:45  
6. MAS Enric Deceuninck - Quick-Step link ikonka 01:46  
7. YATES Adam link ikonka Mitchelton - Scott link ikonka 01:47  
8. QUINTANA Nairo link ikonka Movistar Team link ikonka 02:04  
9. MARTIN Daniel link ikonka UAE Team Emirates link ikonka 02:09  
10. CICCONE Giulio Trek - Segafredo link ikonka 02:32  
Zobraziť kompletné priebežné poradie pretekov po etape
 

tour 2
Priebežné poradie bodovacej súťaže po etape
1. SAGAN Peter BORA - hansgrohe link ikonka 229
2. MATTHEWS Michael link ikonka Team Sunweb link ikonka 167
3. VIVIANI Elia link ikonka Deceuninck - Quick-Step link ikonka 153
4. COLBRELLI Sonny Bahrain Merida Pro Team link ikonka 151
5. STUYVEN Jasper Trek - Segafredo link ikonka 105
6. TRENTIN Matteo Mitchelton - Scott link ikonka 101
 

tour 3
Priebežné poradie vrchárskej súťaže po etape
1. WELLENS Tim Lotto Soudal link ikonka 43
2. DE GENDT Thomas Lotto Soudal link ikonka 37
3. CICCONE Giulio Trek - Segafredo link ikonka 30
4. MEURISSE Xandro Wanty - Gobert Cycling Team 27
5. BERHANE Natnael Cofidis, Solutions Crédits 20
6. TEUNS Dylan Bahrain Merida Pro Team link ikonka 13
 
 
tour 4
Priebežné poradie súťaže do 25 rokov po etape
1. BERNAL Egan Team Ineos link ikonka 43:28:31
2. MAS Enric Deceuninck - Quick-Step link ikonka 00:30
3. CICCONE Giulio Trek - Segafredo link ikonka 01:16
4. GAUDU David Groupama - FDJ link ikonka 03:16
5. DE PLUS Laurens Team Jumbo - Visma link ikonka 25:03
6. MÜHLBERGER Gregor BORA - hansgrohe link ikonka 29:45
 
 
 
video v clanku ikonka ciernaPosledný kilometer etapy

 

 
 
Všetky prémie na trase etapy:
4-20 195,5 km - Côte de Mallet: dĺžka 2,2 km; sklon 5,2 % (1 bod)
3 20 177 km - Côte de Chaudes-Aigues: dĺžka 3 km; sklon 6,6 % (2-1)
3 20 121,5 km - Côte d'Espalion: dĺžka 5,2 km; sklon 4,9 % (2-1)
sprint-20 89 km - LA PRIMAUBE (20-17-15-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1)
3 20 53 km - Côte de La Malric: dĺžka 3,6 km; sklon 4,7 % (2-1)
ciel Cieľ (30-25-22-19-17-15-13-11-9-7-6-5-4-3-2) + bonusové sekundy 10-6-4
 
 
Krátke preview etapy:
Vo včerajšej etape si odpočinuli pretekári s najrýchlejšou koncovkou a spoločne s kolegami budú mať motiváciu ovládnuť finále v meste Albi. Na šprintérske celky však nebude čakať nič jednoduché. Najmä v prvej časti bude trasa nepríjemne zvlnená, no po poslednej horskej prémii sa už nepôjde po náročnej ceste a samotné finále bude vhodné pre najrýchlejších jazdcov v balíku. Etapa však meria takmer 220 kilometrov a zakončí desať vyčerpávajúcich dní, preto musí byť v záujme šprintérskych celkov, aby sa nedostali do úniku nebezpeční borci. Etapu ešte nevyhral Sunweb a Michael Matthews môže dúfať, že papierovo rýchlejší konkurenti nebudú mať v nohách potrebnú silu na konci prvého súťažného bloku. V hromadnom šprinte sa ešte nepresadil Caleb Ewan, hoci v nich dokázal vytiahnuť vysokú maximálnu rýchlosť. Ani tomuto austrálskemu pretekárovi by nemala robiť problémy dĺžka etapy, lebo na Gire získal dve výhry v podobne dlhých previerkach. Jumbo - Visma a najmä Dylan Groenewegen dostali veľkú vzpruhu na konci siedmej etapy a  vyzerá to tak, že sa prepracoval na svoju najlepšiu úroveň. A v tom prípade bude na konci veľmi nebezpeční. Aj Elia Viviani si počkal dva dni na ďalšiu svoju príležitosť, a keďže vo včerajšej etape si trochu odpočinuli jeho kolegovia, budú pripravení nielen brániť žltý dres, ale aj pracovať na hromadnom dojazd pelotónu. Na víťazstvo čaká Alexander Kristoff a práve teraz môže prichádzať jeho čas, keď sa medzi šprintérmi začína objavovať únava. Aj Peter Sagan bude bude vsádzať na svoju odolnosť, čo bude jeho výhoda oproti mnohým šprintérom, a tradičné hlavné zbrane - výbornú pozičnú jazdu a orientáciu vo finále šprintérskej etapy, plus stále vysokú rýchlosť. Jeho kolegovia to môžu v priebehu dňa ešte viac sťažiť ostatným šprintérom, keď nasadia v balíku dobré tempo.
 
 
Krátky opis trasy etapy:
Na  zaujímavý profil sa budú pozerať s nádejou utečenci, ktorí sa budú spoliehať na to, že šprintérske celky sa nezorganizujú do potrebnej naháňačky. Desiaty súťažný deň v rade prekročí dvesto kilometrov, a aj keď to na prvý pohľad nevyzerá, ponúkne aj náročné výškové prevýšenie. Organizátori vypísali len štyri horské prémie, ale podobných stúpaní nájdeme na trati viac. Svižný, nehodnotený výstup čaká na pelotón hneď po štarte a potom sa dostanú do rany dve horské prémie. Na tomto teréne sa môže odtrhnúť silná skupina, ktorá to dotiahne až do cieľa. Na konci prvého súťažného bloku bude v balíku znateľná únava a len silne motivované a kvalitné celky dokážu udržať všetko pod kontrolou na dvesto kilometroch a nepríjemnom kopcovitom teréne. Ak uvidíme snahu v hlavnej skupine, po poslednej horskej prémii už nebude terén taký vyzývavý a môže to ešte vytvoriť dramatickú zápletku. Takúto etapu a takýto dojazd si vychutnajú odolní šprintéri a na konci určite zváži, že cieľová páska sa nachádza na miernom stúpaní. V meste Albi sa naposledy finišovali v sezóne 2013 a šprintérsky finiš vyhral Peter Sagan.   
 
 
etapa 01 mapa dojazdu
mapa dojazdu etapy (© letour.fr)
 
 
Vysielanie na Dvojke RTVS:
online na webe tdf.rtvs.sk (kompletný prenos etapy od 11:45)
na Dvojke od 14:15 štúdio, následne živý prenos
moderátor štúdia: Ľuboš Hlavena
komentátor RTVS: Vladimír Genda
spolukomentátor: Martin Velits
štúdio + info texty: Lukáš Timko
 
 
 
 

Diskusia

Diskusia neobsahuje príspevky.
 
Náš eshop