Príchodom Toma Dumoulina sa výrazne posilnila pozícia Jumbo - Visma na trojtýždňových pretekoch a podľa predstaviteľov tímu to môže byť len a len výhoda. Mikel Landa sa angažuje pri obnovovaní baskickej cyklistiky na klubovej úrovni a z Francúzska znovu zaznievajú hlasy o škodlivosti vysielačiek na priebeh pretekov.
 
 
Pre Jumbo - Visma bude výzva mať troch lídrov na GT
 
V nasledujúcom roku budú v holandskom celku spoločne pôsobiť Roglič, Kruijswijk a Dumoulin a túto výhodu troch silných cyklistov budú chcieť maximálne využiť vo svoj prospech. "Je pre nás dôležité, že sme v osobe Dumoulina dostali ďalšiu vysokú kartu, ktorou môžeme hrať na Grand Tour, čo je vždy veľmi cenné a užitočné," povedal športový riaditeľ celku Addy Engels. Podľa neho sa nemôže urobiť žiadna chyba v príprave pred GT a ani počas trojtýždňových pretekov, takže je výhodné, keď sa zodpovednosť rozdelí medzi viacerých silných jazdcov.
 
Na druhej strane bude treba vytvoriť správny program pre spomínané najväčšie hviezdy, ale Engles si nemyslí, že to bude znamenať problém. "Sú takí cyklisti, ktorí chcú a potrebujú pracovať ako jediní lídri tímu, ale ja si naozaj myslím, že je výhodné mať k dispozícii viacero spôsobov, ako vyhrať na GT.  Bude to výhoda pre Kruijswijka, Rogliča a Dumoulina a bude veľmi zaujímavé pracovať v takomto zložení," hovorí jeden zo športových riaditeľov, ktorý sa v nasledujúcej sezóne pokúsi naplniť vysoké ambície Jumbo - Visma.
 
 
vuelta 19 etapa 21 jumbo s roglicom asofv
Jumbo - Visma na Vuelte (©PHOTOGOMEZSPORT2019)
 
 
Tím Fundación Euskadi sa vracia
 
Baskická identita opäť ožíva. V minulom roku vznikol tím Fundación Euskadi, ktorý má nadviazať na to najlepšie, čo ponúka miestna cyklistika, a v nasledujúcej sezóne už bude pôsobiť na pro-konti úrovni. Veľkým podporovateľom myšlienky silného baskického celku je Mikel Landa a ten neskrýva veľké ciele. "Naším zámerom je, aby sme obnovili slávu Euskaltel - Euskadi. Začali sme postupne a presun do kategórie pro-konti bude pre nás ďalším významným krokom. Projekt však musí byť úspešný a aj keď nepracujeme pod tlakom, musíme konať veľmi rýchlo. Potrebujeme byť konkurencieschopní čo najskôr. Verím tomu, že náš tím sa dostane o niekoľko rokov na svoje niekdajšie pozície," povedal španielsky cyklista a dodal, že by rád skončil kariéru práve v jeho farbách.
 
Cyklistika je baskickým fenoménom a rodiskom mnohých talentov a práve to chce využívať nové zoskupenie. "Sme veľmi motivovaní a budeme klásť dôraz na našu identitu, aby sme prebudili baskických fanúšikov. Budeme rozvíjať mladých jazdcov a vyzdvihovať ich talent, aby mohli napredovali, a takisto chceme podporiť celý región," predstavil plány do najbližšej budúcnosti. Mikel Landa začínal kariéru vo WT práve v celku Euskaltel a jeho ambíciou je znovu vidieť oranžové farby v silnom prevedení na najslávnejších pretekoch.
 
 
landa 19 vycerpany bez dresu rcsfa
Mikel Landa (© LaPresse/Marco Alpozzi)
 
 
Cyklistike treba vrátiť noblesnosť
 
Manažér tímu Direct Energie Jean-René Bernaudeau sa ohradil voči používaniu vysielačiek počas pretekov, ktoré podľa jeho tvrdení kazia cyklistiku a z pretekárov robia ovládaných jazdcov bez vlastného rozumu. Namiesto toho si treba brať príklad  zo Juliana Alaphilippa alebo Thibauta Pinota. "Obaja robia preteky nepredvídateľnými a menej kontrolovateľnými, takže nemusia vyhrávať len tie najbohatšie tímy. Nemyslím si, že v pamätnej ôsmej etape na Tour obaja potrebovali vysielačku pri svojom útoku. Vrátili do cyklistiky akúsi aristokraciu a nedovoľme, aby to znova zmizlo," vyznal sa zo svojich myšlienok Bernaudeau, ktorý si pred niekoľkými rokmi užíval vo svojom tíme podobný útočný typ Thomasa Voecklera.
 
Nepáči sa mu ani to, že takmer všetci jazdia na istotu a boja sa riskovať. "Dnešní pretekári dávajú prednosť pocitu bezpečia v Top 10 a s tým spojeným bodovým ziskom, ale nesnažia sa riskovať a skutočne sa pokúsiť vyhrať preteky. Spolu s vysielačkami potom vidíme na trati nudu, ale UCI body alebo sledovanie wattov by nemalo rozhodovať preteky." Naopak, cení si takých cyklistov, ktorí sa nepotrebujú riadiť len tímovými pokynmi, ale dokážu na pretekoch sa spoliehajú na vlastné riešenie situácie a odvážne pokusy. A presne to podľa neho spĺňajú Alaphilippe s Pinotom.
 
 
landa 19 vycerpany bez dresu rcsfa
Julian Alaphilippe s výrazom Voecklera (© A.S.O. / Thomas Maheux)
 
 
Bora pustila Bennetta, Giro bude naďalej testovať vytrvalosť
 
Nemecký tím Bora - hansgrohe povolil Samovi Bennettovi prestúpiť do iného celku. Írsky šprintér nebol spokojný so svojou pozíciou v tíme a chcel odísť. Jeho zmluva vypršala na konci sezóny 2019 a dlho sa riešilo, či sa po tomto termíne stane voľným jazdcom, lebo Bora si stále nárokovala jeho služby. Všetko napokon vyriešil nemecký celok vyhlásením, že "po spoločnom úspešnom období sme sa rozhodli pokračovať oddelene. Za posledných šesť rokov v našom drese sa stal zo Sama Bennetta jeden z najlepších šprintérov na svete a na základe toho bolo komplikované zosúladiť ambície írskeho pretekára a nášho tímu." Bennett podľa všetkého prestúpi do Deceuninck - Quick-Step.
 
Talianska Grand Tour sa snaží zachovávať tradičný prístup k trojtýždňovým pretekom a riaditeľ podujatia Mauro Vegni si myslí, že na tejto scéne jednoducho nemôžu absentovať dlhé etapy a kopce vo vysokej nadmorskej výške. "Vážim si ostatných organizátorov veľkých pretekov a rešpektujem, ako odvádzajú svoju prácu. Možno ideme proti moderným trendom, ale myslím si, že GT musí obsahovať kopce s výškou cez 2000 metrov nad morom a dlhé etapy v priebehu celých pretekov. Vysoká nadmorská výška a test vytrvalosti dokážu odhaliť, kto sú skutoční šampióni," povedal Vegni, ktorý v budúcom roku dostal do programu Gira desať etáp dlhších ako dvesto kilometrov a niekoľko mamutích stúpaní.
 
 
landa 19 vycerpany bez dresu rcsfa
Mauro Vegni (© LaPresse/Marco Alpozzi)
 
 
Matthieu Van der Poel chce ísť na Vueltu
 
Holandský jazdec sa v budúcom roku maximálne sústredí na olympijské hry, kde plánuje zaútočiť na zlatú medailu v MTB, ale bohatý bude aj jeho program na ceste. "Okolo Flámska a Paríž - Roubaix sú najdôležitejšie jarné klasiky pre mnohých cyklistov a Matthieu medzi nich patrí. A naším veľkým cieľom je účasť na Vuelte, hoci tam sa musíme spoliehať na divokú kartu," hovorí manažér tímu Corendon - Circus Christoph Roodhootf. Španielska GT odštartuje v Holandsku a to by mohol byť jeden z hlavných tromfov pre belgický celok. Van der Poel sa v nasledujúcom roku potrebuje otestovať na trojtýždňovom podujatí a ešte viac sa etablovať na ceste. Pre organizátorov Vuelty by malo byť veľkým lákadlom priniesť na preteky hviezdu takého rangu ako Van der Poel.