Zdravotné komplikácie Toma Dumoulina pretrvávajú a jeho nový zamestnávateľ musí odhaliť príčinu, prečo nie je schopný naplno trénovať. Dlhotrvajúca kauza medzi Movistarom a Amadorom dopadla pre kostarického pretekára úspešne a Mark Cavendish sa chce naďalej venovať cyklistike a žiadna kritika ho nerozhodí.
Dumoulin cíti slabosť a únavu
Holandský pretekár stále nevie, kedy sa prvýkrát predstaví v tíme Jumbo - Visma. Vynechal polovicu minulej sezóny kvôli problémom s kolenom a ani aktuálne nie je schopný naplno trénovať. Problémom je to, že spolu s tímom nevedia odhaliť presnú príčinu zdravotných komplikácii. Dokonca bol vyšetrený aj na ochorenie imunitného systému spôsobené Epstein - Barrovej vírusom, ale výsledky boli negatívne. "V poslednom čase ho trápili črevné problémy, ale najviac sa sťažuje na nedostatok energie a pociťovanie únavy. Problémy mu spôsobuje kombinácia rôznych vecí a teda nie je stopercentne pripravený, ako sa žiada na elitného športovca. Ak sa chcete dostať do formy, musíte trénovať a správne sa pripravovať, čo momentálne nedokáže robiť a my musíme zistiť príčinu, prečo to tak je," vyjadruje sa na jeho adresu športový riaditeľ zostavy Merijn Zeeman.
Tom Dumoulin odriekol účasť vo Valencii, na Tirrene a Miláno - San Remo a stále je otázne, kedy zasiahne do súťažného rytmu. V holandskej zostave veria, že sa aj tak môže dostať do plnej formy na Tour de France. Problémy zastihli aj Stevena Kruijswijka. Ten si poranil koleno v tomto roku a musel odrieknuť účasť na jednom vysokohorskom sústredení a Paríž - Nice. Môže však trénovať, ale nie je natoľko pripravený, aby na dôležitom francúzskom etapovom podujatí bol konkurencieschopný. Ročníkovú premiéru tak odložil na Okolo Katalánska.
Tom Dumoulin (© LaPresse/Gian Mattia D'Alberto) |
Movistar ustúpil, Cavendish má svoju pravdu
Andrey Amador si môže konečne vydýchnuť. Po komplikovanom rozchode s tímom Movistar definitívne prestúpil do Ineosu. Kostarický pretekár ešte v priebehu minulého roka podpísal predbežné predĺženie zmluvy s Movistarom, ale postupne sa vyhrotili vzťahy medzi jeho agentom a Eusebiom Unzuém natoľko, že Amador nebol vítaný v španielskej zostave, no nemohol ani nikam prestúpiť, keďže podpísal predbežné predĺženie kontraktu a odmietal sa finančne vykúpiť zo svojho záväzku. Celá kauza bola adresovaná na Športový arbitrážny súd, ale ten zatiaľ nekonal, no obe strany sa medzitým dohodli a Andrey Amador bude jazdiť za tím Ineos. "Som veľmi šťastný, že som sa stal súčasťou takého skvelého celku. Celú doterajšiu kariéru som strávil v Movistare a dlhujem mu veľa, no cítil som, že nastal čas na zmenu a nové výzvy." vyjadril sa 33-ročný jazdec, ktorý bude aj v britskej zostave robiť to, v čom je najlepší. Podporovať lídrov na Grand Tour.
Naposledy zvíťazil presne pred dvomi rokmi na Dubai Tour, ale stále ho baví cyklistika a naďalej trénuje preto, aby bol úspešný. Mark Cavendish po prestupe do Bahrain - McLaren dostal novú motiváciu a neodrádza ho ani kritika, ktorá sa čoraz častejšie nesie na jeho hlavu. "Všetky tie hlúposti v médiách mi vôbec neubližujú. Ak ma teraz niekto kritizuje, že už nevyhrávam, tak to bude preto, lebo v minulosti som toho získal mnoho. Až 95 percent cyklistov nikdy nevyhrá preteky, tak môžem byť celkom spokojný s tým, čo som dosiahol v kariére," hovorí so sebavedomím v hlase britský šprintér, ktorý vyhral tridsať etáp na Tour de France. Práve na francúzskom podujatí by sa niekedy ešte rád predstavil v dobrej forme a preto si pochvaľuje príchod do Bahrajn - McLaren, kde cíti dôveru a pochopenie. Zároveň sa už vystrábil zo zdravotných problémov, môže poriadne trénovať a verí tomu, že postupne sa znovu dostane do víťaznej formy.
Mark Cavendish (© Team Dimension Data / Rob Ward) |
Naesen už potrebuje na klasikách vyhrávať
Dôležitú sezónu má pred sebou Oliver Naesen. Ako špecialista na jarné klasiky sa už potrebuje výrazne presadiť na tomto teréne. Doteraz nezískal žiadny triumf na tomto teréne a na konci roka vyprší zmluva s Ag2r. Aj z toho dôvodu potrebuje dosahovať dobré výsledky. Spolu so svojím francúzskym celkom sa tak rozhodol pre zmenu v prístupe. Rozbieha sa len pomaly a svoju formu časuje výlučne na obdobie medzi E3 a Roubaix. Pre cyklistu, ktorý zvykol tvrdo trénovať počas zimy, je to veľká zmena, čo aj sám priznáva. "Zámerne na žiadosť tímu som momentálne na nižšej úrovni, ako som bol v minulých rokoch o takomto čase. Počas zimy som nepodnikal žiadne bláznivé tréningové jazdy. Musím sa priznať, že mám z toho čudný pocit. V minulosti som stále tvrdo trénoval, ale v porovnaní s mojimi súpermi som mal stále pocit, že som toho neurobil dosť, a teraz trénujem ešte menej" povedal Naesen, ktorého počas jari stretávali stále rovnaké ťažkosti. Dostal sa do formy, ale počas kľúčových klasík mu aj tak niečo chýbalo na tých úplne najlepších. Už sa nechce uspokojovať, ale potrebuje vyhrávať. "Jazdiť v prvej desiatke už nestačí, ani získavať čestné umiestnenia. Všetko je to len o výhrach, možno o stupňoch víťazov," cítiť odhodlanie z jeho vyjadrení.
V poslednom čase sme svedkami toho, že viaceré tímy posielajú na Tour de France viacerých lídrov a podľa Jonathana Vaughtersa sa z toho stáva trend, ktorý je spôsobenými komerčnými aspektmi cyklistiky. "Kladie sa veľký dôraz na Tour de France. Sponzori tam chcú vidieť najlepšie výkony a najlepších cyklistov, preto sa tomu prispôsobujú aj tímy, ktoré berú na podujatie viacerých lídrov," hovorí manažér celku EF Education, ktorého v minulom roku potešil Rigoberto Urán za siedme miesto na Starej dáme.
Podľa Vaughtersa na úlohu viacerých lídrov sa treba pozerať z dvoch uhľov pohľadu. "Jedného lídra môžete lepšie brániť počas celých pretekov. Dokážete sa lepšie o neho starať a zabraňovať pádom, keď sa všetci sústredia len na jedného cyklistu. Ak máte viacerých lídrov, tí sú v balíku rozptýlení a máte k dispozícii menej domestikov, aby sa im jednotlivo venovali. Na druhej strane ak disponujete viacerými lídrami, nemusíte byť pod tlakom, že jeden z nich môže zlyhať," priblížil starosti šéfov tímov, ako majú stanoviť taktiku pred najsledovanejším podujatím na svete, keď chcú byť úspešní.