Skupina prokonti tímov sa rozrástla, pribudlo päť nových celkov

11.1.2016, 23:00 | Aktuality zo sveta | Administrator
V sezóne 2016 uvidíme pretekať až 23 tímov, ktoré splnili podmienky na získanie pro-konti licencie. Medzi nimi sa objavilo päť zoskupení, ktoré budú patriť na tejto úrovni medzi nováčikov, a dva klasické francúzske celky zmenili sponzorskú štruktúru.
 
 
V krajine galského kohúta pribudol ďalší zaujímavý celok
 
Do vyššej spoločnosti postúpil francúzsky tím z Marseille, ktorý v nasledujúcom ročníku bude jazdiť pod názvom Delko-Marseille Provence-KTM. Cyklistický klub má v tomto prístavnom meste dlhoročnú tradíciu, medzi jeho poslanie patrí výchova mladých talentov. Svoju kariéru tu rozbiehali takí borci ako Daniel Martin, Nicolas Roche či Daryl Impey. Na kontinentálnu úroveň sa dostal až v roku 2011, po príchode silného sponzora pred touto sezónou sa manažment rozhodol, že v tímovej hierarchii sa posunú vyššie.
 
diaz-daniel-argFinancovanie bude mať na starosti francúzsky predajca áut Delko, ktorého bude podporovať známy výrobca motocyklov a bicyklov KTM. Hlavnou postavou celku na manažérskej úrovni je Frédéric Rostaing, ktorý pracuje pri tíme od roku 2011 a od začiatku s ním mal veľké ambície. V zostave nesmú chýbať domáci útočníci ako Rémy di Gregorio či Yannick Martinez a do celku sa vracia argentínsky borec Daniel Diaz, ktorý tu síce pôsobil v roku 2011, ale nedokázal naplniť predpoklady. Odvtedy však dvakrát vyhral Tour de San Luis, takže jeho druhý európsky angažmán môže byť úspešnejší. 
 
Delko-Marseille Provence-KTM tak bude štvrtým francúzskym zoskupením na pro-konti úrovni, ktorý dopĺňa Cofidis, Fortuneo-Vital Concept a Direct Energie. Fortuneo-Vital Concept je premenovaný tím Bretagne-Séché, ktorý je od nového ročníka posilnený o dvoch sponzorov. Fortuneo je popredná francúzska banka, ktorá je silná v online bankovníctve, a Vital Concept predáva poľnohospodárske plodiny. Obidve spoločnosti podpísali zmluvu na tri roky, takže zoskupenie je finančne stabilizované. Silného sponzora získal aj bývalý tím Europcar, ktorý medzinárodnú autopožičovňu vymenil za tretieho najväčšieho poskytovateľa plynu a elektriny vo Francúzsku, Direct Energie.            
 
 
Prichádza exotika z Brazílie, postavenie si zlepšuje britská, švajčiarska a poľská cyklistika 
 
Jediným juhoamerickým pro-konti tímom bude Funvic Soul Cycles-Carrefour, ktorý má základňu v Brazílii. Toto zoskupenie vzniklo v sezóne 2010 a sústredilo sa na americké podujatia. Jeho najväčším úspechom bolo minuloročné víťazstvo na Tour de San Luis, ktoré dosiahol spomínaný Daniel Diaz. Od nasledujúcej sezóny vstúpil do odvážneho projektu, ktorý mu pomôžu realizovať dvaja silní sponzori. Soul Cycles patrí medzi najväčších výrobcov bicyklov v Amerike a spoločnosť Carrefour má širokú sieť supermarketov po celom svete a sponzoruje preteky Tour de France a Vuelta.
 
Športový riaditeľ celku Benedito Tadeu Azevedo Junior je z nového projektu nadšený a za svoj vzor považuje tím MTN-Qhubeka, ktorý sa z lokálnych podmienok dostal až na Starú dámu. Je si však vedomý, že to bude náročné. V nasledujúcej sezóne sa budú sústrediť predovšetkým na španielske podujatia, na ktoré už dostali niekoľko pozvánok, a vyťažiť chcú aj z olympijských hier, ktoré sa budú konať v Brazílii. Zostavu tvoria najmä domáci cyklisti, ktorí dostávajú obrovskú príležitosť, skúsenosti do zoskupenia priniesli španielski borci Pablo Urtasun a Antonio Piedra Perez.
 
Zvedaví budeme na nový britský celok One Pro Cycling, ktorý sa v druhom roku svojej existencie dostal do vyberanejšej spoločnosti. Vlastníkmi zoskupenia sú kriketový hráč Matt Prior a biznismen Simon Chappell, ktorí sa po premiérovej sezóne na kontinentálnej úrovni rozhodli urobiť krok dopredu. Na Britských ostrovoch sa nachádza dostatok talentovaných a kvalitných jazdcov, ale nie pre všetkých sa nájde miesto v tíme Sky. One Pro Cycling je otvorený práve pre týchto cyklistov, ktorí v stabilizovanom tíme a s lepším súťažným programom môžu rozvíriť hladinu na európskych podujatiach.
 
Už v minulom roku jazdil za tento tím poľský časovkársky šampión Marcin Bialoblocki, ktorý na MS 2015 obsadil v tejto disciplíne deviate miesto. V zostave sa vyskytujú aj niekoľkí jazdci s bialoblocki-marcindráharskou minulosťou, najväčšou posilou pred novým ročníkom by mal byť víťaz Miláno - San Remo z roku 2011 Matthew Goss, ktorý sem prichádza reštartovať svoju kariéru.
 
Vďaka silnému sponzoringu sa mohol posunúť na pro-kontinentálnu úroveň aj tím Roth. Financie mu zabezpečuje veľká energetická spoločnosť Roth Gruppe, ktorá sa v cyklistike spolieha na taliansky manažment. Samotný celok vznikol len v roku 2014, ale ambiciózny šéf celku Roberto Marchetti si nenechal ujsť príležitosť zlepšiť pretekársky program pre svojich jazdcov. Medzi nimi majú prednosť talentovaní švajčiarski jazdci, ktorí sa časom môžu posunúť až do World Tour. Skúsenosti so svetovou cyklistikou zabezpečia domáci pretekár Martin Kohler, ktorý dostane šancu jazdiť na vlastné tričko, Bruno Pires a Matthias Krizek.
 
Ďalší kvalitný celok vzniká aj u našich severných susedov, po CCC Sprandi Polkovice sa na pro-konti úroveň dostal tím VERVA ActiveJet. Aj toto zoskupenie je veľmi mladé, vzniklo len v sezóne 2014, ale pri jeho zrode stál zanietený manažment, ktorý sa mohol spoľahnúť na dostatočné finančné krytie a športové skúsenosti. Sponzorom zoskupenia je spoločnosť Activejet, ktorá patrí medzi najväčších distribútorov IT produktov a spotrebnej elektrotechniky v Poľsku. Na jej čele stojí Pietr Bielinski, ktorý je zároveň generálnym manažérom celku a aj veľkým fanúšikom a podporovateľom športu, v minulosti sponzoroval futbalový klub Legia Varšava. Športovú stránku bude mať pod palcom skúsený funkcionár Piotr Kosmala.
 
V tíme budú pretekať najmä poľskí cyklisti, ktorí na kvalitnejších pretekoch môžu výkonnostne rásť a príležitosť dostanú aj niektorí borci do 23 rokov. Zo zahraničných jazdcov tu našla uplatnenie česká dvojica Karel Hník a Jiří Polnický.
       
 

Diskusia

Diskusia neobsahuje príspevky.
 
Náš eshop