Zmeny v sponzoringu: Názvy menia najlepší tím sveta i viaceré francúzske. Štyri rozpočty vo World Tour sa výrazne navýšili

11.1.2024, 09:00 | Magazín C-I.sk | Peter Matis
Na začiatku každej sezóny si musíme chvíľu zvykať na zmeny v sponzoringu medzi tímami v najvyššej kategórii World Tour a ani tento rok tomu nebude inak. Niekoľko tímov, vrátane toho najúspešnejšieho, zmenilo na nový ročník titulných sponzorov. Nebudú to však žiadne mätúce zmeny, ako napríklad keď si belgické tímy nedávno doslova povymieňali navzájom titulných sponzorov.
 

Visma s vyšším rozpočtom

Holandský Visma | Lease a Bike, ktorý vyhral v uplynulej sezóne všetky tri Grand Tours, získal nového titulárneho sponzora a dokonca jeho marketingové oddelenie sa snaží presadiť úplne nový brand, podľa ktorého by mali fanúšikovia tím pomenúvať. Po vzore Vlčej svorky Patrika Lefévera by vo Visme chceli zaviesť pomenovanie Yellow B, čo sa však dosiaľ nestretlo s veľkou podporou fanúšikov.

Oficiálne teda v názve tímu nahradí sieť supermarketov Jumbo firma Lease a Bike, čo je skvelou správou pre cyklistiku, keďže do nej vo veľkom investuje značka priamo z priemyslu. Holandský supertím by mal mať v dôsledku toho aj vyšší rozpočet, keď preskočí Ineos Grenadiers a zaradí sa na druhú pozíciu za UAE Emirates. To sú však oficiálne nepotvrdené informácie, ktoré samozrejme Richard Plugge do sveta kričať nebude.
Jonas Vingegaard (© Visma)

Francúzske tímy hrali prím

Po dlhých 24 rokoch Ag2r nebude prioritným sponzorom francúzskeho tímu pod vedením Vincenta Lavenua. Tomu sa podarilo dotiahnuť nového veľkého sponzora, známu športovú značku Decathlon. Rovnako ako Lease a Bike, aj Decathlon je výborným investorom do cyklistiky, keďže ide o značku z priemyslu.

Pre tím Decathlon-Ag2r La Mondiale to znamená výrazne zvýšený rozpočet, ktorý by sa mal po novom pohybovať okolo 26 miliónov eur, čo by ho radilo niekde na úroveň tímov niekde v polovici najbohatšej desiatky. Jeho pretekári zároveň presedlajú na Van Rysel, značku bicyklov pod hlavičkou Decathlonu.


Poriadne sa posilní aj tím Arkéa, ktorý k sebe zlákal ako sekundárneho titlného sponzora firmu B&B Hotels. Tá výrazne stojí o reklamu na Tour de France a tak sa po potopenom projekte Jerôma Pineaua rozhodla skúsiť šťastie s už fungujúcim tímom. Vďaka tomu sa Arkéi trošku zvýšili finančné možnosti, čo využili hneď počas minulého leta na angažovanie Arnauda Démara.

Holandská pošta na scéne

Tím Dsm postupne naberá sponzorov a posilňuje tak svoju stabilitu. Po firme firemnich sa k projektu a do názvu tímu pridá aj PostNL. Ide o najväčšiu službu v Holandsku na rozvážanie pošty. Zisk tohto sponzora výrazne pozmení dresy tohto tímu, do ktorých pribudne sýta oranžová farba. Podľa CyclingUpToDate by to mohlo dokonca znamenať, že tím bude mať väčší rozpočet ako v časoch svojej najväčšej slávy, keď pod značkou Sunwebu vyhrával s Tomom Dumoulinom na Grand Tours.


Minimálne zmeny bicyklov

Okrem pretekárov tímu Decathlon, ktorí vymenia BMC za bicykle Van Rysel, uvidíme iba jednu jedinú zmenu dodávateľa strojov. Tá prebehne v ďalšom francúzskom tíme Groupama-FDJLapierre vymieňajú Madiotovci po neskutočnon 22-ročnom partnerstve za Wilier. To je značka na ktorej už jazdí Astana Qazaqstan. Spolu s firmou Specialized, na ktorej jazdia Bora aj Soudal, tak bude vo World Tour najvyužívanejšou. Mimochodom, podľa očakávania Specialized po odchode Petra Sagana opustil Pro tím TotalEnergies.
 
Náš eshop