Tento web používa k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštěvnosti súbory cookies. Viac informácií.

Odmietnuť Súhlasím Podrobné nastavenie Prijať zvolené cookies
Nevyhnutne nutné cookies
Tieto cookies sú nevyhnutné pre fungovanie nášho webu a nemožno ich deaktivovať. Tieto súbory navyše prispievajú k bezpečnému a riadnemu využívaniu našich služieb.
Analytické cookies
Analytické cookies sú zhromažďované skriptom spoločnosti Google Inc., ktorá následne tieto dáta anonymizuje. Po anonymizácii sa už nejedná o osobné údaje, pretože anonymizované cookies nemožno priradiť konkrétnemu užívateľovi, resp. konkrétnej osobe. My pracujeme iba s cookies v anonymizovanej podobe.
Reklamné cookies
Reklamné cookies používame my alebo naši partneri, aby sme Vám mohli zobraziť vhodné obsahy alebo reklamy ako na našich stránkach, tak na stránkach tretích subjektov. Na základe týchto informácií nie je spravidla možná bezprostredná identifikácia Vašej osoby, pretože sú používané iba anonymizované údaje.

BMC - Bicycle Manufacturing Company

25.10.2011, 10:30 | Značky bicyklov | Martin Lindák

bmc-logoBMC založil Američan Bob Bigelow v roku 1986 k zostaveniu bicyklov na veľkoobchodnú distribúciu pod značkou Raleigh.  Avšak, v roku 1995 stratil Raleigh licenciu a značka zrodila. sa BMC. Tá začala s vyrábaním horských bicyklov, ako mnoho jej konkurentov. BMC mala úspech s niektorými špecializovanými produktmi, ale napriek tomu to nestačilo na ďalšiu existenciu firmy. To sa však v roku 2001 zmenilo, keď prišiel súčasný vlastník  Andy Rihs, ktorý vytvoril úplne nový smer spoločnosti. Investície smerovali do strojárstva, dizajnu a marketingu. BMC prijala firemnú filozofiu, štýl "I Passion I Precision".

 

"I Passion I Precision"

Štýl je synonymom typickej nezávislosti návrhu BMC. Dokážete ho okamžite rozpoznať svojimi typickými znakmi a dizajnom. BMC vyvíja legendárne bicykle od roku 2002. Všetko to začalo teammachine SLT01 vyvinutým pre tím Phonak Cycling Team, ktorý definoval produkt BMC sortimentu pre mnoho rokov, až do súčasnosti. Následne  v roku 2004 vyvinuli TimeMachine TT01, špeciál na časovku, ktorý je stále jedným z najrýchlejších a najúspešnejších svojho druhu na svete, spolu s promachine SLC01. Rám bicykla je  postavený výhradne z uhlíkovej nanotrubice revolučnej technológie Easton. Kolesá získali medzinárodné ocenenia v oblasti dizajnu. Najmodernejšia technológia bola použitá nielen pri vývoji a navrhovaní pretekárskych bicyklov, ale aj na horské bicykle a bicykle mestského životného štýlu. Len nedávno, v roku 2010, začala firma BMC s výrobou cestného rámu teammachine SLR01, ktorý je plne karbónový a  ponúka jedinečný dizajn, komfort a pevnosť.

Firma sponzoruje rovnomenný celok BMC Racing Team v cestnej, BMC MTB Team v horskej cyklistike a Raelert Brothers v triatlone.

 

Technológie

SNC (Shell Node Concept) - rám je spojený dvojicou lepených púzdier
- zaručuje maximálnu presnosť a pevnosť lepených spojov rámových trubiek. Púzdra sú vyrobené z vysoko odolného kompozitového materiálu a do nich je následne automatizovane vlepená celá rámová stavba.

Standard BB30 - štandardné uchytenie šlapacieho stredu
- umožňuje vlisovanie ložisiek priamo do rámového puzdra, čo zaručuje väčšiu pevnosť a nižšiu hmotnosť. Osa má priemer 30 mm.

LSW (Load Specific Weave) - rozloženie vlákien tkaniny pri výrobe kompozitovej trubky
- technológia vyvinutá v BMC špeciálne pre výrobu rady IMPEC. Skladá sa z predom stanoveného poukladania vlákien v pletacom stroji a následného spojenia do dokonalej štruktúry smolou. Jedná sa o úplne automatizovaný proces, ktorý je na prvý pohľad jednoducho viditeľný.

BSF (Blade Speed Frame) - sedlová trubka konštruovaná v tvare krídla.
- špeciálne integrovaná konštrukcia sedlovej trubky a sedlovky ako jeden celok dovolujúci poskytnúť dokonalé aerodynamické vlastnosti a pevnostné charakteristiky.

1. Skeleton Concept - vďaka podpore hornej rámovej trubky a sedlovej trubky má rám vyššiu tuhosť

2. Základná Tuhosť - stredová os s integrovaným BB30

3. Systémová integrácia - napríklad tu je TCC vidlica s kužeľovým krkom s SLR01 a angle-lock sedlovkou

ISC (Integrated Skeleton Concept)
- BMC inovatívny a dnes už legendárny koncept. S pomocou najnovších FEM (metóda konečných prvkov), výpočtovej techniky, môžu prispôsobiť každú trubicu a ich spojenie k dokonalému rozloženiu síl. Kostrové posilnenie na dôležité body a rozšírenie hornej rámovej trubky prispieva k rozloženiu síl. V kombinácii so špeciálnym rámom bol dosiahnutý optimálny pomer tuhosti a hmotnosti.

- aby bolo možné pôsobiť proti extrémnej záťaži v oblasti šlapacieho stredu, stavia firma BMC pre každý model širší stred. Rúrky a profily, konštrukcia sedlovej trubky, dolná rámová trubka  sú optimalizované pre dosiahnutie najlepšieho výkonu. Majú čisté, zvarené spoje. Výsledkom je výrazné zlepšenie, pokiaľ ide o bočnú tuhosť a pedálové napätie, ktoré je prevedené priamo do pohonu.

 

BMC Racing Team
- tím využíva bicykle SLR01 a TT01 určený na časovku

SLR01 - rám vážiaci 860 gramov vyrobený z vlákien karbónu HIGHMODUS a WAVECARBON využíva TCC koncept (zladenie dôležitých prvkov rámu pre lepší výkon a efektivitu). Tím má rám vybavený radou Shimano Dura-Ace alebo radou Campagnolo Record 11s, ktoré sú najvyššie. SLR01 sa využíva aj na kockách, kde ho využil George Hincapie. SLR01 bol upravený a mal dlhšiu vidlicu kvôli stabilite a špeciálne upravenú sedlovku kvôli otrasom. Bicykel mal vybavený Campagnolo Record 11s a zároveň mal pedále, ráfiky a plášte upravené pre kocky.

TT01 - časovkársky špeciál. Vyrobený je pomocou 3-P systému, vďaka ktorému môže BMC prispôsobiť bicykel presne na parametre jazdca. TT01 patrí aktuálne medzi najlepšie časovkárske špeciáy  v pelotóne.


Fotografia 1 z 4
Fotografia 1 z 4
Fotografia 1 z 4
Fotografia 1 z 4

Diskusia

Diskusia neobsahuje príspevky.
 
Náš eshop