BMC založil Američan Bob Bigelow v roku 1986 k zostaveniu bicyklov na veľkoobchodnú distribúciu pod značkou Raleigh. Avšak, v roku 1995 stratil Raleigh licenciu a značka zrodila. sa BMC. Tá začala s vyrábaním horských bicyklov, ako mnoho jej konkurentov. BMC mala úspech s niektorými špecializovanými produktmi, ale napriek tomu to nestačilo na ďalšiu existenciu firmy. To sa však v roku 2001 zmenilo, keď prišiel súčasný vlastník Andy Rihs, ktorý vytvoril úplne nový smer spoločnosti. Investície smerovali do strojárstva, dizajnu a marketingu. BMC prijala firemnú filozofiu, štýl "I Passion I Precision".
"I Passion I Precision"
Štýl je synonymom typickej nezávislosti návrhu BMC. Dokážete ho okamžite rozpoznať svojimi typickými znakmi a dizajnom. BMC vyvíja legendárne bicykle od roku 2002. Všetko to začalo teammachine SLT01 vyvinutým pre tím Phonak Cycling Team, ktorý definoval produkt BMC sortimentu pre mnoho rokov, až do súčasnosti. Následne v roku 2004 vyvinuli TimeMachine TT01, špeciál na časovku, ktorý je stále jedným z najrýchlejších a najúspešnejších svojho druhu na svete, spolu s promachine SLC01. Rám bicykla je postavený výhradne z uhlíkovej nanotrubice revolučnej technológie Easton. Kolesá získali medzinárodné ocenenia v oblasti dizajnu. Najmodernejšia technológia bola použitá nielen pri vývoji a navrhovaní pretekárskych bicyklov, ale aj na horské bicykle a bicykle mestského životného štýlu. Len nedávno, v roku 2010, začala firma BMC s výrobou cestného rámu teammachine SLR01, ktorý je plne karbónový a ponúka jedinečný dizajn, komfort a pevnosť.
Firma sponzoruje rovnomenný celok BMC Racing Team v cestnej, BMC MTB Team v horskej cyklistike a Raelert Brothers v triatlone.
Technológie
SNC (Shell Node Concept) - rám je spojený dvojicou lepených púzdier
- zaručuje maximálnu presnosť a pevnosť lepených spojov rámových trubiek. Púzdra sú vyrobené z vysoko odolného kompozitového materiálu a do nich je následne automatizovane vlepená celá rámová stavba.
Standard BB30 - štandardné uchytenie šlapacieho stredu
- umožňuje vlisovanie ložisiek priamo do rámového puzdra, čo zaručuje väčšiu pevnosť a nižšiu hmotnosť. Osa má priemer 30 mm.
LSW (Load Specific Weave) - rozloženie vlákien tkaniny pri výrobe kompozitovej trubky
- technológia vyvinutá v BMC špeciálne pre výrobu rady IMPEC. Skladá sa z predom stanoveného poukladania vlákien v pletacom stroji a následného spojenia do dokonalej štruktúry smolou. Jedná sa o úplne automatizovaný proces, ktorý je na prvý pohľad jednoducho viditeľný.
BSF (Blade Speed Frame) - sedlová trubka konštruovaná v tvare krídla.
- špeciálne integrovaná konštrukcia sedlovej trubky a sedlovky ako jeden celok dovolujúci poskytnúť dokonalé aerodynamické vlastnosti a pevnostné charakteristiky.
1. Skeleton Concept - vďaka podpore hornej rámovej trubky a sedlovej trubky má rám vyššiu tuhosť
2. Základná Tuhosť - stredová os s integrovaným BB30
3. Systémová integrácia - napríklad tu je TCC vidlica s kužeľovým krkom s SLR01 a angle-lock sedlovkou
ISC (Integrated Skeleton Concept)
- BMC inovatívny a dnes už legendárny koncept. S pomocou najnovších FEM (metóda konečných prvkov), výpočtovej techniky, môžu prispôsobiť každú trubicu a ich spojenie k dokonalému rozloženiu síl. Kostrové posilnenie na dôležité body a rozšírenie hornej rámovej trubky prispieva k rozloženiu síl. V kombinácii so špeciálnym rámom bol dosiahnutý optimálny pomer tuhosti a hmotnosti.
- aby bolo možné pôsobiť proti extrémnej záťaži v oblasti šlapacieho stredu, stavia firma BMC pre každý model širší stred. Rúrky a profily, konštrukcia sedlovej trubky, dolná rámová trubka sú optimalizované pre dosiahnutie najlepšieho výkonu. Majú čisté, zvarené spoje. Výsledkom je výrazné zlepšenie, pokiaľ ide o bočnú tuhosť a pedálové napätie, ktoré je prevedené priamo do pohonu.
BMC Racing Team
- tím využíva bicykle SLR01 a TT01 určený na časovku
SLR01 - rám vážiaci 860 gramov vyrobený z vlákien karbónu HIGHMODUS a WAVECARBON využíva TCC koncept (zladenie dôležitých prvkov rámu pre lepší výkon a efektivitu). Tím má rám vybavený radou Shimano Dura-Ace alebo radou Campagnolo Record 11s, ktoré sú najvyššie. SLR01 sa využíva aj na kockách, kde ho využil George Hincapie. SLR01 bol upravený a mal dlhšiu vidlicu kvôli stabilite a špeciálne upravenú sedlovku kvôli otrasom. Bicykel mal vybavený Campagnolo Record 11s a zároveň mal pedále, ráfiky a plášte upravené pre kocky.
TT01 - časovkársky špeciál. Vyrobený je pomocou 3-P systému, vďaka ktorému môže BMC prispôsobiť bicykel presne na parametre jazdca. TT01 patrí aktuálne medzi najlepšie časovkárske špeciáy v pelotóne.