Ján Miškovský: Nerobíme veci polovičato (2. časť)

23.4.2012, 09:38 | Magazín C-I.sk | Lukáš Timko

Najlepší európsky cyklistický šampionát v roku 2011, Preteky karpatských kuriérov, Spoločné majstrovstvá ČR a SR v cestnej cyklistike 2012 a prvý slovenský sponzor svetového cyklistického tímu. Štyri akcie a jeden organizátor - Ján Miškovský. Majiteľ spoločnosti janom, milovník cyklistiky a Dohnian, sa vydal na náročnú cestu do najvyšších sfér športu na dvoch kolesách.

 

V prvej časti rozhovoru (odkaz) ste sa dozvedeli o vzniku cyklistiky v Dohňanoch. Nahliadli sme na vlaňajšie Majstrovstvá Európy v olympijskom cross-country a dozvedeli ste sa aj zaujímavé informácie sa o Pretekoch karpatských kuriérov.

 

Druhá polovica interview je venovaná najmä vzťahu Jána Miškovského k tímu Omega Pharma - Quick-Step. Zistíte, prečo sa spoločnosť janom rozhodla podporovať ProTour tím a čo chce dosiahnuť vo svete najvyššej cyklistiky. Na záver sme sa rozprávali aj o blížiacich sa Majstrovstvách Českej a Slovenskej republiky v cestnej cyklistike.

 

 

Okrem Karpatských kuriérov sa podieľate aj na organizácii spoločných Majstrovstiev ČR a SR v cestnej cyklistike 2012. Tie sa budú konať v Púchove a hlavným organizátorom je Ladislav Velits, otec našich dvojičiek...

 

S rodinou Velitsovcov sa poznáme mnoho rokov a funguje medzi nami vzájomná dôvera. Keď Laco dostal štatút organizátora, poprosil nás ako skúsených organizátorov o pomoc, a my sme neváhali. K trase či rôznym iným podrobnostiam sa určite radšej vyjadrí Laco Velits, ja môžem povedať, že účasť prisľúbil prezident Českého zväzu cyklistiky a tiež prezident Cyklokrosovej komisie UCI Marián Štetina či bývalý prezident UEC Vladimír Holeček. Čo sa týka pretekárov, predbežnú účasť prisľúbili úplne všetci cyklisti pôsobiaci v ProTour tímoch, Česi aj Slováci. Veríme, že tieto Majstrovstvá budú najlepšie obsadenými v svojej histórii. Fanúšikovia cyklistiky sa majú v predposledný júnový týždeň naozaj na čo tešiť. Nerobíme veci polovičato...

 

 

Navždy vám ostane štatút prvého slovenského sponzora ProTour tímu. Od januára 2012 ste partnerom legendárneho belgického klubu Omega Pharma - Quick-Step. Čo vás k tomu viedlo?

 

Niektoré spoločnosti vidia v podpore slávneho tímu iba svoje machrovanie. Aha, slávny cyklista má na drese moje logo, možno sa tím volá tak ako moja firma. Áno, aj to je budovanie značky, ale my sa to pozeráme zo širšej perspektívy. Spájame vertikály do jedného synergického efektu: informačné technológie, obnoviteľné zdroje energie, elektromobilita, inteligentné siete (smartgrid), cyklistika. Nechcem sa dotknúť iných športov, ale basketbal či hádzaná nemá takmer nič spoločné s technológiami, ktorým sa venujeme a v ktorých sa vidíme. Cyklistika je o technológiách a tie neustále napredujú. Dnes sa modely bicyklov testujú vo veterných tuneloch. Vyrábajú sa z materiálov používaných v kozme. Rozhodnutie podporovať tím Omega Pharma - Quick-Step bolo logické i úprimné zároveň.

 

 

Prednedávnom ste vyslovili zaujímavú myšlienku, že by ste chceli z cyklistiky postupne vytlačiť sprievodné autá poháňané benzínom či naftou a nahradiť ich elektromobilmi...

 

Je to jeden z cieľov, ktoré sme si stanovili pred začatím spolupráce s Quick Stepom. Pýtal som sa tímového manažéra Patricka Lefevera, či by mal záujem ísť takouto cestou a tá možnosť ho naozaj zaujala. Naše technológie sú stále vo vývoji, takže uvidíme, čo prinesie budúcnosť. Bol by to pre nás splnený sen, myslíme si, že projekt GreenWay má potenciál. Môžem prezradiť, že batériami poháňaný Citroën Jumper bude mať premiéru v máji, práve na spomínaných  Pretekoch karpatských kuriérov.

 

 

Teraz si vám dovolím položiť typickú slovenskú otázku: Aké výhody vám plynú zo spolupráce s tímom OPQS?

 

Podpora ProTour tímu nám poskytuje väčší reklamný a marketingový priestor v zahraničí a je to pomerne rýchla cesta globálneho zviditeľnenia sa. Našim cieľom je prezentácia v zahraničí, a na to je podporajedného z najlepších tímov na svete výborným nástrojom.

 

 

Pred pár týždňami ste na tlačovej konferencii spomínali cyklistickú ligu, ktorá by mohla existovať paralelne s existujúcim kalendárom World Tour. Čo to vlastne je?

 

Ja len môžem potvrdiť, že v rámci UCI prebiehajú rokovania o vytvorení akéhosi nového programu, možno niečoho na spôsob Formuly 1. Boli by to asi štvordňové podujatia po celom svete, ktoré by mohli ešte viac zatraktívniť cyklistiku. Zatiaľ nepoznáme nič konkrétne, ale ak by k formovaniu takejto ligy došlo, mali by sme záujem organizovať jedny z pretekov.

 

 

Slovenskí fanúšikovia cyklistiky počas posledného roka v sebe živili viac či menej utopistickú myšlienku štartu Giro d'Italia na Slovensku. Aký je váš pohľad na túto problematiku?

 

Ja sa v podstate k Giru nemám čo vyjadrovať. Pozrieť sa na vec môžem jedine po organizačnej stránke - a po skúsenostiach s pripravením Majstrovstiev Európy v horskej cyklistike - môžem skonštatovať, že nikto na Slovensku si nevie ani len predstaviť, čo taká etapa Gira obnáša. Ide o mimoriadne logisticky náročnú udalosť zahŕňajúcu širokú enklávu ľudí a presun enormného množstva techniky. V našej krajine nemáme skúsenosti s ničím podobným. Môj osobný názor preto je, že Giro v najbližších rokoch na Slovensku "nehrozí". Možno keby bol premiér alebo prezident Slovenskej republiky veľkým cyklistickým fanúšikom a silne politicky by sa v tejto veci angažoval, mohla by sa podariť. Inak si to neviem ani len predstaviť.

 

 

Na záver sa vráťme späť na zem. Ako sa pozeráte na budúcnosť cestnej cyklistiky pod Tatrami?

 

Slovenskú cyklistiku, najmä tú mládežnícku, teraz čaká jeden zo zlomových rokov. Pred očami sa nám odvíjajú úspešné príbehy bratov Velitsovcov a Saganovcov, ktorými treba motivovať mladých pretekárov. Faktom však je, že nám tu momentálne nerastú nasledovníci našich súrodeneckých dvojíc. Možno niečo ukážu Zverko, Baška či Malovec. Sú však ešte mladí a musia "prežiť" veľmi náročnú cestu k U23. Vlani sa nám na juniorských pretekoch v Európe nepodarilo získať ani jeden UCI bod a tento rok máme jednu z posledných šancí niečo ukázať, aby nás neprestali pozývať aj na to málo pretekov, kde ešte štartujeme. Verím, že sa juniorskej reprezentácii podarí dobre zájsť veľké medzinárodné preteky, no najmä Majstrovstvá sveta v holandskom Limburgu.
Čo sa týka kategórie Elite, tam nie je situácia až taká beznádejná. Máme tu Duklu. A tú by sme mali skvalitňovať.

 

 

Logo spoločnosti janom na rukávoch Leviho Leipheimera a Geralda Cioleka:

 

leipheimer-levi-janom

 

ciolek-gerald-janom

 

Diskusia

Diskusia neobsahuje príspevky.
 
Náš eshop