NetApp pred Giro d'Italia

3.5.2012, 10:17 | Magazín C-I.sk |

Nemecký tím NetApp najskôr dostal zelenú kartu na Giro. Svoje ambície však pre zdravotné problémy pretekárov musel upraviť. Pred začiatkom druhých najvýznamnejších pretekov sa nachvíľu doma na Slovensku zastavil mechanik tímu Peter Doležal a povedal nám viac.

 

Vráťme sa nachvíľu o pár mesiacov späť. Tím NetApp dostal zelenú kartu na Giro. Ako to ľudia v tíme prijali?

Bolo to veľké nadšenie a všetci boli šťastní. Dostať sa do Talianska a vyradiť v súťaži o voľné pozície taliansky tím je náročné. Na Giro sa pripravoval Danilo di Luca a Stefano Garzelli (obaja Acqua & Sapone) chystal na pretekoch rozlúčku. My sme im to prekazili tak nás teraz v talianskom tíme asi nemajú veľmi radi. Organizátori pretekov sa vyjadrili, že nás zaradili do súťaže aj pre komerčné ciele. Pretože v Nemecku je cyklistika tiež populárna a na našej úrovni tam nie je žiadny tím. Chceli tak teda prostredníctvom nemeckých cyklistov prilákať aj nových sponzorov.

 

Cítiť to aj v tíme? Bola tejto udalosti prispôsobená špeciálne aj príprava?

Určite. Cyklisti majú veľmi dobrý a náročný program, ale samozrejme to patrí k tomu. Rovnako všetok cyklistický materiál spĺňa najvyššie kvality. Maséri a samozrejme aj ostatní členovia tímu pracujú na plný výkon.

 

Aké sú teda ciele tímu na pretekoch?

Nie som síce športový riaditeľ, ale momentálne nemáme človeka na celkové poradie pre chorobu viacerých dobrých pretekárov. Pokúšať sa teda budeme o prezentáciu v jednotlivých etapách, a to formou úniku. Športové vedenie tímu ale bude určite taktiku vylepšovať zo dňa na deň.

 

Leo König mal byť lídrom tímu, má však veľké zdravotné problémy s chrbtom. Aký vážny je jeho problém, keď sa musel vzdať takýchto veľkých pretekov?

Leo sa veľmi tešil a bol to jeho obrovský sen. Jeho problémy sú však dlhodobejšieho charakteru. Doteraz sa veľmi výrazne bolesti neprejavovali, ale tento rok má také problémy, že v podstate dva týždne ležal v posteli. Chrbtové platničky mu nedovolia podávať stopercentný výkon. Žiaľ, nie je možné, aby v takýchto bolestiach išiel na náročné podujatie akým je Giro d'Italia.

 

Je to také vážne, že musí ísť na operáciu?

V stredu bol na vyšetrení na špeciálnej klinike a tam sa onedlho dozvie aj možné riešenia. Zaujímavé však je, že po tom ako prepukli jeho problémy, začali sa mu ozývať rôzni ľudia. Napríklad kontaktoval ho liečiteľ, ktorý liečil kanadských športovcov s podobnými ťažkosťami. Poradil mu rôzne cvičenia, ale toto zatiaľ nestačí. Leo však má obrovskú podporu tímu. Vedenie verí, že bude v poriadku. Riaditelia mu pomáhajú s rôznymi lekármi, vyšetreniami a podobne. Bol napríklad na vyšetrení u lekára, ktorý pomáhal tenistom ako Boris Becker či Roger Federer. Nie sú to lacné vyšetrenia, ale práve s tým mu napríklad pomohlo vedenie tímu.

 

Jan Bárta je momentálne v životnej forme. Aké sú očakávania tímu v jeho prípade?

Od Honzu nemôže nik očakávať, že v kopcoch vydrží s tými najlepšími. Jeho sila bude v časovkách a dlhých únikoch a práve tam by sa mal ukázať. Verím tomu, že teraz je na dobrej vlne a ukáže, že je dobrý cyklista a potvrdí doterajšiu formu.

 

Šéf tímu Jens Heppner oslavuje desiate výročie,od vtedy ako si na Gire 2002 obliekol slávny ružový dres na desať etáp (od šiestej do 15-tej etapy, v konkurencii mien ako Garzelli či Evans). Prejavuje sa tento fakt v tíme?

Prejavuje sa to už dva mesiace. V aute síce býva nerôzny pravidelne, ale teraz sa to prejavuje mimoriadne výrazne. Navyše vymyslieť správnu taktiku s okliešteným tímom je veľmi ťažké. Ten dres však visí v sieni a  cyklisti ho majú na očiach.

 

Znamená to, že s útokom na ružový dres v niektorej z etáp to myslí Heppe (prezývka Heppnera v tíme) vážne?

Určite tu bude veľmi ťažké. Naši chlapci ale naznačili, že v tímovej časovke nebudú úplní outsideri. Pri troche šťastia, aké sme mali napríklad na Coppi e Bartali (zvíťazili v tímovej časovka a Jan Bárta zvíťazil v individuálnej aj celkovo, pozn red.) sa dá dosiahnuť všeličo. Ale ak budeme mať takú smolu ako na Trentine, môže to byť ťažké. Tam najskôr dvaja pretekári nevydržali tempo a potom nás odstavili dva defekty na jednom mieste. Aj tak to stačilo na pekné ôsme miesto.

 

Čo čaká na Gire mechanický tím, ktorý pripravuje bicykle a na aké špecifiká sa pripravujete?

Teraz mám pár dní voľno a na Giro nastupujem po nejakej desiatej etape. Zatiaľ sme sa bavili, že na extrémne stúpania budeme cyklistom vpredu montovať kompakty a k tomu vzadu kombináciu s 28 zubovým kolieskom. Už sme si to vyskúšali na Trentine, kde bolo 20 percentné stúpanie. Cyklisti momentálne ešte skúšajú prototypy nových rámov a uvidíme, či si ich niektorí vyberú aj na preteky. Iné špecifiká z pohľadu pretekov už asi nečakáme.

 

Čo znamená Giro pre vás, ako bývalého cyklistu a veľkého fanúšika tohto športu?

Som veľmi rád, že mi dalo vedenie tímu dôveru a môžem ísť na preteky tohto významu. V konkurencii nemeckých technikov v nemeckom tíme to nebolo jednoduché, ale vyžiadali si ma pravdepodobne cyklisti, pretože sú s mojou prácou spokojní. Už som absolvoval ženské Giro či Tour de France, ale je to neporovnateľné. Najvyššou métou pre mňa bola olympiáda so ženami a zlatou medailistkou v tíme a jedinečné boli aj preteky Paríž - Roubaix, ale určite sa veľmi teším.


Diskusia

Diskusia neobsahuje príspevky.
 
Náš eshop