Tento web používa k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštěvnosti súbory cookies. Viac informácií.

Odmietnuť Súhlasím Podrobné nastavenie Prijať zvolené cookies
Nevyhnutne nutné cookies
Tieto cookies sú nevyhnutné pre fungovanie nášho webu a nemožno ich deaktivovať. Tieto súbory navyše prispievajú k bezpečnému a riadnemu využívaniu našich služieb.
Analytické cookies
Analytické cookies sú zhromažďované skriptom spoločnosti Google Inc., ktorá následne tieto dáta anonymizuje. Po anonymizácii sa už nejedná o osobné údaje, pretože anonymizované cookies nemožno priradiť konkrétnemu užívateľovi, resp. konkrétnej osobe. My pracujeme iba s cookies v anonymizovanej podobe.
Reklamné cookies
Reklamné cookies používame my alebo naši partneri, aby sme Vám mohli zobraziť vhodné obsahy alebo reklamy ako na našich stránkach, tak na stránkach tretích subjektov. Na základe týchto informácií nie je spravidla možná bezprostredná identifikácia Vašej osoby, pretože sú používané iba anonymizované údaje.

Okolo Slovenska sa chystá aj na nové miesta s novými tímami World Tour

4.5.2021, 10:30 | Slovensko a Slováci | Lukáš Timko, ts
Okolo Slovenska sa chystá aj na nové miesta s novými tímami World Tour
Peter Privara a Stanislav Holec (© Patrik Vachalík pre Cycling-Info.sk)

Pred piatimi rokmi 60. ročník Okolo Slovenska opúšťal UCI kategóriu 2.2 a dostal sa na náročnú dráhu vyššej spoločnosti v konkurencii 2.1. Stál pred výzvou organizovať podujatie tak, aby k nám mali záujem chodievať tie najlepšie tímy sveta. Po piatich rokoch vidíme, že bol tento proces mimoriadne úspešný a v 65. edícii uvidíme historicky najviac - až sedem tímov World Tour. Slovensko budú brázdiť od východu po západ.
Preteky ostávajú v septemberovom termíne tesne pred štartom svetového šampionátu. Organizátori sa ale rozhodli zmeniť mierne kontrovezrný model poletapy a časovky v prvý stredajší deň. Pramenilo to z toho, že chceli dopriať tímom viac času na presun pretekárov aj sprievodného personálu z rôznych nedeľňajších pretekov. Vieme, že pár dní predtým sa napríklad jazdievajú kanadské jednorazovky v Québecu a Montréale. Tým pádom si väčšina tímov nežiadala ubytovanie už z pondelka na utorok. No viaceré tímy to ako ideálne riešenie nepovažovali.
Jeden z vlaňajších dojazdov (© Ján Melicher)
audio ikonkaAudiovyjadrenie generálneho riaditeľa pretekov
Tento ročník už preto začne v utorok 14. septembra prológom. Mala by mu predchádzať aj slávnostná prezentácia tímov, ale všetko sa uvidí podľa pandemickej situácie. Rovnako sa upresnia časy. Nasledovať budú štyri klasické etapy s vyvrcholením v sobotu 18. septembra popoludní.
Prológ bude mať 1,6 kilometra priamo v centre Košíc. Pôjde o trať čisto na Hlavnej ulici so štartom aj cieľom pri Dolnej bráne s jednou otočkou v strede. Celá časovka teda bude na dlažobných kockách s minimálnymi rozdielmi tak, aby hrali dôležitú rolu v ďalších etapách bonifikácie.
V stredu pelotón ostane v Košiciach a prejde 151 kilometrov po takom západnom okruhu cez Medzev, kúpelné mestečko Štós (celkom náročný kopec) či potom na sever cez Gelnicu späť do metropoly východu na Rooseveltovu ulicu, kde bude stáť cieľová brána. V redakcii si nepamätáme, žeby v posledných pätnástich rokoch šli preteky v tomto regióne západného Abova či južného Spiša. Bude to etapa typicky slovensky zvlnená.
fotogaleria ikonkaFotogaléria máp a profilov etáp (© okoloslovenska.com)
Fotografia 1 z 10
Fotografia 1 z 10
Fotografia 1 z 10
Fotografia 1 z 10
Fotografia 1 z 10
Fotografia 1 z 10
Fotografia 1 z 10
Fotografia 1 z 10
Fotografia 1 z 10
Fotografia 1 z 10
Vo štvrtok ráno bude čakať konvoj asi 50-minútový presun po D1 pod Spišský hrad neďaleko Levoče, kde bude slávnostný štart druhej etapy. Veľmi zaujímavé netypické miesto, kde preteky už dlhé roky neboli. V Spišskom Podhradí budú preteky aj ostro odmávané a cez Levoču so Spišskou Novou Vsou sa pelotón vyberie tradične na západ cez Vysoké Tatry, ktoré chýbali v itinerári len vlani.
Opäť bude najnáročnejším stúpaním Štrbské Pleso a potom sa pôjde okolo Liptovskej mary cez nepríjemný kopec  Lúčky - Vrch Varta (zatiaľ nevieme jeho presné parametre, ale v závere je prudký) do cieľového Dolného Kubína, kde sa urobí ešte krátky okruh. Rozumieme marketingu a tomu, že mesto to takto chcelo, ale preto ostal vrchol kopca 22 kilometrov pred cieľom, inak by bol iba desať, a to by malo parametre rozhodnúť preteky inak ako klasickým špurtom. Etapa má 190 kilometrov.
- reklama -
- reklama -
- reklama -
- reklama -
Na južnej Orave odštartuje aj tretia etapa, ktorá sa vyberie kopcovitým terénom cez Terchovú na Kysuce do Čadce, kde tiež dlho preteky neboli. Následne smerom do Bytče aj cez epickú Manínsku tiesňavu do cieľovej Považskej Bystrice, kde sa cez cieľovú pásku prejde už po 133 kilometroch, ale ešte bude na programe južný okruh cez Čelkovej Lehotu a Púchov. Po 194 kilometroch sa zrejme bude na Považí špurtovať.
Záverečná sobotňajšia etapa už bude klasicky kratšia a vrcholiť by mala pred 16tou hodinou. Odštartuje sa v Trenčianskych Tepliciach a pôjde sa cez množstvo dediniek regiónu Považia smerom na juh cez Topoľčany a Hlohovec až do Trnavy, no a tam sa opäť odkrúži jeden 30-kilometrový okruh aj cez cyklistom známu Suchú nad Parnou. Záverečný deň bude mať 159 kilometrov s klasickou šprintérskou koncovkou na Ulici Milana Rastislava Štefánika.
Spolu bude mať tento ročník bez mála sedemsto kilometrov predbežne s desiatimi rýchlostnými a šestnástimi vrchárskymi prémiami. V prvej etape by sa malo prechádzať aj cez bydlisko bývalého prezidenta SR Rudolfa Schustera. Organizátori ho skúsia nejakým spôsobom zapojiť do pretekov, aspoň na fototermín.
audio ikonkaAudiovyjadrenie zostavovateľa trate
Celková mapa aj profil pretekov (© okoloslovenska.com)
Štartová listina s ďalším progresom
Ako sme avizovali, konkurencia by mala byť najkvalitnejšia v histórii - čo do počtu profesionálnych tímov. O konkrétnych menách v štartovej listine sa zatiaľ hovoriť nedá. Už niečo ako tradičný skelet tvoria tímy Deceuninck - Quick-Step a Bora-hansgrohe, ktoré k nám prídu štvrý raz. Pripomíname, že celkové triumfy si vybojovali len "podlahári" Alaphilippe, Lampaert a Steimle. Otázka o účasti Petra Sagana ostáva otvorená. Vieme, že jasno nemá ešte ani o svojej budúcnosti v Bore. Podľa športového riaditeľa Ľudovíta Lučaniča by mal Peter prísť na 90 %.
Tretí raz príde Israel Start-Up Nation a veľmi dobre sa u nás vlani cítil aj Sunweb, takže Team DSM neváhal a opäť prijal pozvanie. Avšak Cofidis i CCC už neprídu a pozvanie neprijal ani silný Alpecin-Fenix, ktorý absolvuje takmer všetky preteky World Tour vrátane Grand Tours, ale nemá toľko pretekárov ani personálu, aby ešte na konci sezóny šiel etapák u nás. Vznikli teda obavy, či neostaneme len na štyroch tímoch najvyššej ligy. Našťastie sa tak nestalo.
Vlaňajšie pódium (© Ján Melicher)
Na našich cestách uvidíme tri nové tímy. Príchod Astany - Premier Tech odklepol samotný Alexandre Vinokourov a prvý raz sa u nás predstavia aj tímy Qhubeka Assos a Team BikeExchange. Spolu teda sedem WT celkov, čo je slovenský rekord a k tomuto počtu sa nedostane väčšina pretekov 2.1 vrátane tých na západe.
Z Pro tímov k nám opäť prídu klasické farby ako každý rok, dlhodobo spokojné tímy, ktorým to aj sedí do koncepcie, teda Bingoal - Pauwels Sauces, Gazprom - RusVelo, Novo Nordisk aj Uno-X Pro Cycling. Z talianskych tímov si organizátori môžu prakticky vybrať. Vlani tu bolo Vini - Zabú, predvlani Androni, a tak tentoraz príde Bardiani CSF. Nováčikom z tejto kategórie bude španielsky Equipo Kern - Pharma.
Vlaňajší víťaz vrchárskej súťaže Kenny Molly z Bingoalu (© Igor Stančík)
Pre kontinentálne tímy ostal už len maličký priestor, takže prídu len tie mimoriadne silné - Elkov Kasper, Mazowsze Serce, Adria Mobil, z talianskych tímov ostal opäť priestor Friuli a na posledné miesto vzal Ľudovít Lučanič rakúsko-nemecký celok Maloja Pushbikers. Štandardom bude účasť Dukly Banská Bystrica, reprezentačného výberu, no a priestor dostane aj náš nový kontinentálny celok Cycling Academy Trenčín, ktorý v tejto sezóne ešte na žiadnych UCI pretekoch neštartoval.
Pravidlá ostávajú rovnaké ako posledné roky, teda klasifikácie, najbojovnejší jazdec, bonifikácie a podobne. Generálnym partnerom pretekov a celkovej klasifikácie ostalo Niké, ktorej logo bude na žltom drese. Opäť bude jazdiť aj karavána. Novinkou je organizácia podujatia pre verejnosť Energia na kolesách v každom cieľovom meste, nie len poslednom. Rokuje sa aj o výrobe živých televíznych prenosov. Existuje viacero alternatív vrátane Eurosportu, doladí sa to zrejme v lete podľa financií, ktoré sa podarí "vyboxovať" naprieč inštitúciami.
audio ikonkaAudiovyjadrenie športového riaditeľa
Ľudovít Lučanič (© Patrik Vachalík pre Cycling-Info.sk)
WORLD TÍMY
albansko Deceuninck - Quick-Step
vlajka  Bora-hansgrohe
vlajka  Team DSM
vlajka  Astana - Premier Tech
albansko  Team BikeExchange
vlajka  Team Qhubeka - Assos
vlajka  Israel Start-Up Nation

PRO TÍMY
albansko Bingoal Pauwels Sauces WB
vlajka Bardiani CSF Fairzane
vlajka Uno X Pro Cycling
vlajka Gazprom Rusvelo
vlajka Team Novo Nordisk
vlajka Equipo Kern - Pharma

KONTINENTÁLNE TÍMY
vlajka  Dukla Banská Bystrica
vlajka  Cycling Academy Trenčín
vlajka  Kasper Author
vlajka  Mazowsze Serce Polski
vlajka  Adria Mobil
vlajka  Friuli ASD
vlajka  Maloja Pusbikers
vlajka  Slovenská reprezentácia
fotogaleria ikonkaFotogaléria z tlačovej konferencie (© Patrik Vachalík pre Cycling-Info.sk)
Fotografia 1 z 8
Fotografia 1 z 8
Fotografia 1 z 8
Fotografia 1 z 8
Fotografia 1 z 8
Fotografia 1 z 8
Fotografia 1 z 8
Fotografia 1 z 8

Diskusia

Diskusia neobsahuje príspevky.
 
Náš eshop