Tento web používa k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštěvnosti súbory cookies. Viac informácií.

Odmietnuť Súhlasím Podrobné nastavenie Prijať zvolené cookies
Nevyhnutne nutné cookies
Tieto cookies sú nevyhnutné pre fungovanie nášho webu a nemožno ich deaktivovať. Tieto súbory navyše prispievajú k bezpečnému a riadnemu využívaniu našich služieb.
Analytické cookies
Analytické cookies sú zhromažďované skriptom spoločnosti Google Inc., ktorá následne tieto dáta anonymizuje. Po anonymizácii sa už nejedná o osobné údaje, pretože anonymizované cookies nemožno priradiť konkrétnemu užívateľovi, resp. konkrétnej osobe. My pracujeme iba s cookies v anonymizovanej podobe.
Reklamné cookies
Reklamné cookies používame my alebo naši partneri, aby sme Vám mohli zobraziť vhodné obsahy alebo reklamy ako na našich stránkach, tak na stránkach tretích subjektov. Na základe týchto informácií nie je spravidla možná bezprostredná identifikácia Vašej osoby, pretože sú používané iba anonymizované údaje.
Náš eshop

web navigacia bannery bicykleweb navigacia bannery dresyweb navigacia bannery kratasyweb navigacia bannery prilbyweb navigacia bannery tretryweb navigacia bannery komponenty

Sicília: Na Etne dominoval Caruso, ušiel všetkým súperom a vyhral nielen etapu, ale aj celé podujatie, Svrček na celkovom 69. mieste

15.4.2022, 14:30 | Preteky vo svete | L. Timko, J. Janoťák
Sicília: Na Etne dominoval Caruso, ušiel všetkým súperom a vyhral nielen etapu, ale aj celé podujatie, Svrček na celkovom 69. mieste
Damiano Caruso (© LaPresse/Massimo Paolone)

1. 12.4. rovinata etapa ciel rovina Milazzo > Bagheria 199 km Malucelli
2. 13.4. zvlnena etapa ciel rovina Montechiaro > Caltanis. 152 km Caruso
3. 14.4. zvlnena etapa ciel rovina Realmonte > P. Armerina 171 km Miholjevič
4. 15.4. rovinata etapa ciel rovina Ragalna > Etna 140 km Caruso
1. 12.4. rovinata etapa ciel rovina Milazzo > Bagheria 199 km Malucelli
profil etapy, 1500 nastúpaných metrov (© ilgirodisicilia.it)

Preteky Okolo Sicílie boli po 40 rokoch obnovené a aktuálne sa ide tretí ročník v novej ére. Je to podujatie, ktoré organizuje RCS Sport, teda má punc vysokej organizačnej kvality, no trochu prekvapujúce je, že aj keď by mohlo slúžiť ako príprava na Giro, štartová listina nie je taká kvalitná ako by si talianski fanúšikovia asi predstavovali. Na Sicíliu pricestovali len tri WT celky a štyri Pro tímy, teda dá sa hovoriť o jasne horšej štartovke ako napríklad na Okolo Slovenska.
z top vrchárov sem prišli Damiano Caruso, Domenico Pozzovivo, Vincenzo Nibali či Kenny Elissonde, no v úvodný deň to bola záležitosť pre šprintérov, ktorí však nepatrili do prvej ligy. Mohli sme medzi favoritov zaradiť ľudí ako Matteo Moschetti či Vincenzo Albanese, ale ich výkonnosť nie je taká, aby ich nedokázal zaskočiť ktokoľvek aj z kontinentálnej scény. Tipovať víťaza teda bolo veľmi ťažké.
Preteky spracovávame kvôli Martinovi Svrčkovi, ktorý tu zažíval etapový debut medzi mužmi, a to dokonca hneď v takejto zaujímavej spoločnosti, nie na podujatí kategórie 2.2 či dokonca 2.2U. V úvode sezóny mal menšie zdravotné problémy aj smolu, takže ešte to naplno nerozbalil. Pre neho bolo dôležité, aby si splnil úlohy, ktoré mu tím dal, a určite prišiel do cieľa. Bol tretí najmladší na štarte.
V úniku prvej rovinatej etapy boli siedmi pretekári, a to Svrčkov kolega Michael Belleri (Biesse-Carrera), ďalej  Alejandro Ropero (EOLO-Kometa), Nelson Andrés Soto (Colombia Tierrra), Gabriele Petrelli (Friuli ASD), Guido Draghi (Mg.K Vis), Stefano Gandin (Corratec) a Francesco Zandri (Work Service). Táto partia logicky nemohla dostať veľa priestoru. Bol len prvý deň a vpredu až sedem ľudí. Trek, Astana aj talianská reprezentácia ich väčšiu časť dobehla 15 km pred páskou.
- reklama -
- reklama -
- reklama -
- reklama -

Vpredu takmer až do samého záveru ostávala najodolnejšia dvojka Belleri Petrelli. V závere nasledovali typické pokusy kontinentálnych celkov zaskočiť balík, predsa len, cítili šancu proti iba trom WT celkom a na obrazovkách TV. No nebolo to úspešné. Možno aj preto, že útočili po veľmi náročnom dvestokilometrovom dni, keď sa do cieľa došlo o pol hodiny skôr ako organizátori predpokladali.
Dlho sa zdalo, že to v záverečných dvoch kilometroch najlepšie zmenežovali jazdci Treku a vyhrá Matteo Moschetti, ale napokon ho v posledných metroch prekonal Matteo Malucelli, ktorý odjazdil dva etapáky za suspendované Gazprom-RusVelo a potom musel pauzovať. Tu jazdí vo farbách reprezentácie. Pekný výkon pretekára, o ktorého už pred aktuálnou sezónou Drone Hopper nemalo záujem. Nastupoval dnes mimoriadne motivovaný, určite si chce zabezpečiť nový angažmán.
video v clanku ikonka ciernaVideo dojazdu
Martin Svrček prišiel do cieľa na konci pelotónu bez straty. Zdalo sa nám, že sme ho zahliadli dva kilometre pred cieľom, ako do blízkosti čela pelotónu priviezol kolegu Giordaniho, potom si z toho najvyššieho tempa vystúpil. Na začiatok je dôležité, že vydržal tempo rýchleho pelotónu. V stredu bude trasa náročnejšia.
vyjadrenie ikonky ciernaVyjadrenie Martina Svrčka (Slovák v pelotóne)
"Mali sme kolegu v úniku, takže počas etapy som mal za úlohu nosiť vodu z auta, keďže bolo celkom teplo. V závere som zasa mal urobiť čo najlepšiu pozíciu pre nášho šprintéra a to sa celkom aj podarilo, keďže bol deviaty. Ja som mal ešte celkom fajn pozíciu asi 500 metrov pred cieľom, bol som okolo 25. miesta, ale v jednej chvíli ma úplne "cvaklo", nevedel som už pretočiť nohami, takže ma všetci predbehli."
Výsledky etapy
1. MALUCELLI Matteo Taliansko 04:21:36 14
2. MOSCHETTI Matteo Trek-Segafredo 00:00 5
3. FIORELLI Filippo Bardiani CSF Faizanè 00:00 3
4. FEDELI Alessandro Taliansko 00:00
5. CARUSO Damiano Taliansko 00:00
6. MARTIN David EOLO - Kometa Team 00:00
102. SVRČEK Martin Biesse-Carrera 00:00
Zobraziť kompletné poradie
2. 13.4. zvlnena etapa ciel rovina Montechiaro > Caltanis. 152 km Caruso
profil etapy, 2300 nastúpaných metrov (© ilgirodisicilia.it)
Druhý deň už bol na Sicílii veľmi zvlnený, šlo sa viac "do vnútra" ostrova. Bol to kratší, no záludný a intenzívny deň, kde sa očakávala koncovka vhodná pre vrchárov a najväčších favoritov na celkové poradie. Opäť sa do úniku podarilo natlačiť početnej skupine, čo znamenalo tvrdší boj ako mnohé tímy chceli. Bolo tam až deväť ľudí, osem z kontinentálnych tímov.
Giulio Masotto, Stefano Gandin (2x Corratec), Mattias Nordal (Biesse-Carrera), Andrés Liber Mancipe (Colombia Tierra), Yusuke Kadota (EF Development), Stephen Bassett (Human Powered), Alessandro Iacchi (Qhubeka), Federico Burchio (Work Service) a Cristian Rocchetta (Zalf Euromobil) tvorili únik, ktorý bol dostihnutý na jedinom klasifikovanom stúpaní 34 km pred cieľom, vpredu ostal už iba Stefano Gandin z Corratecu sám.
V tom čase ostávala v pelotóne už zhruba iba polovica pretekárov. WT celky tam mali početné zastúpania, ale tie menšie tímy už len po dvoch-troch "kusoch". Martin Svrček tam už zrejme nebol, Biesse-Carrera tam bola zrejme v trojici, z toho sa tam ešte udržal z úniku Nordal. Neboli tam už šprintéri, ktorí bojovali v úvodnej etape. Napriek tomu talianská reprezentácia ďalej ťahala, pretože dnes chcela ísť na Damiana Carusa.
Keďže vpredu ostával iba jediný pretekár z pôvodného úniku, tempo nebolo závratné a pár pretekárov sa ešte zozadu vrátilo späť. Až osem kilometrov pred páskou bol Gandin dostihnutý a talianskí reprezentanti si to strážili tak, aby mal Caruso čo najlepšiu pozíciu. Šesť kilometrov pred cieľom sa v pelotóne tvrdo spadlo, zaplietolo sa tam asi desať ľudí, ale nebolo to z čela.

Do cieľa sa pozvoľne stúpalo až prišiel veľmi prudký záver, kde to stále perfektne režírovali Taliani, no za Carusom sa ako kliešte držali aj Nibali (Astana), Pozzovivo (Intermarché) a Elissonde (Trek). Nemali nárok. Damiano Caruso to zvládol ako podľa cyklistickej príručky, kolega Fedeli mu to rozbehol a zašpurtoval si ako Cavendish na posledných 100 metroch. Druhý Vincenzo Nibali mu nedokázal vyjsť z háku a skúsiť to. Tretí bol Pozzovivo, štvrtý Elissonde a potom už prichádzali straty. Niet teda pochýb, kto si to v piatok rozdá o celkový triumf pri stúpaní na Etnu.
Martin Svrček prišiel do cieľa so stratou 5:22 na 74. priečke ako člen druhej väčšej skupiny po pelotóne.
vyjadrenie ikonky ciernaVyjadrenie Damiana Carusa v TV (víťaz)
"Tak to bol úžasný deň pre nás. Naša reprezentácia šla ako parádny stroj. Kolegovia robili presne to, čo mali, zvládli perfektne aj posledný kopec a mne sa podarilo v tom závere zdolať Nibaliho, tak to je skvelé. Veľmi emotívne a špeciálne víťazstvo.
Sme tu všetci v reprezentácii veľmi motivovaní a odhodlaní, chceme dosiahnuť výsledok, kolegovia sú talentovaní a nie náhodou nosia na sebe tento dres."
vyjadrenie ikonky ciernaVyjadrenie Martina Svrčka (Slovák v pelotóne)
"Dnes sa mi šlo lepšie ako včera. Mal som za úlohu udržať vpredu Garosia pred vrchárskou prémiou, čo sa podarilo dobre. V samotnom kopci som už nemal na to, aby som sa udržal s najlepšími."
Výsledky etapy
1. CARUSO Damiano Taliansko 03:45:18 14
2. NIBALI Vincenzo Astana Qazaqstan Team 00:00 5
3. POZZOVIVO Domenico Intermarché-Wanty-Gobert 00:00 3
4. ELISSONDE Kenny Trek-Segafredo 00:00
5. FEDELI Alessandro Taliansko 00:03
6. ALBANESE Vincenzo EOLO - Kometa Team 00:03
74. SVRČEK Martin Biesse-Carrera 05:22
Zobraziť kompletné poradie
Priebežné poradie pretekov po etape
1. CARUSO Damiano Taliansko 08:06:44
2. NIBALI Vincenzo Astana Qazaqstan Team 00:04
3. POZZOVIVO Domenico Intermarché-Wanty-Gobert 00:06
4. FIORELLI Filippo Bardiani CSF Faizanè 00:09
5. ELISSONDE Kenny Trek-Segafredo 00:10
6. FEDELI Alessandro Taliansko 00:13
78. SVRČEK Martin Biesse-Carrera 05:32
Zobraziť kompletné poradie
3. 14.4. zvlnena etapa ciel rovina Realmonte > P. Armerina 171 km Miholjevič
profil etapy, 2500 nastúpaných metrov (© ilgirodisicilia.it)
Tretí deň na Sicílii mal zvlnený charakter a taký zvláštny mierne stúpajúci dojazd, kde nebolo jasné, kto by mohol bojovať o víťazstvo. Skôr vrchári ako šprintéri. Mohol to byť teoreticky aj vhodný deň pre únik. Do neho sa hneď od úvodu tlačil Martin Svrček (Biesse-Carrera) a slovenskému prvoročákovi sa to podarilo.
Spolu s ním sa najprv dopredu dostala dvojica Veljko Stojnič (Corratec) a Alessandro Iacchi (Qhubeka). No neskôr sa k nim pridali ešte Federico Burchio (Work Service), Fran Miholjevič (Friuli) a Matteo Furlan (D'Amico). Bolo to teda šesť ľudí, ktorí sa vydali skúsiť šťastie.
Už v prvej hodine bola vrchárska prémia, kde sa Martin do boja o body nezapojil. Nečudo, že si chcel hlavne šetriť sily, pretože bola pred ním veľmi náročná misia udržať sa čo najdlhšie vpredu. Vypracovali si necelých šesť minút náskoku a ich hlavným problémom bol 19-ročný Chorvát Fran Miholjevič, ktorý má skvelú sezónu a vyhral už jednu slovinskú jednorazovku 1.2. V celkovom poradí strácal iba 35 sekúnd. Ostatní boli mimo poradia.
Talianska reprezentácia mala za sebou dva ťažké dni a ďalší pred sebou zajtra, a tak si povedali, že nebudú stíhať únik, ktorý ich až na Miholjeviča zásadne neohrozoval a po takom výdaji síl si určite mysleli, že v záverečnom dni nebude mať najmenšiu šancu. Tempa v balíku sa teda chytili iné celky, väčšinou kontinentálne, ktoré sa aj takto chceli ukázať. Do úniku sa nedostali, takže mohli si takto získať čas v TV.
Už vyše 60 km pred cieľom etapy z čela vypadol Furlan, ktorý výkonnostne úplne odišiel až musel odstúpiť. Vpredu teda ostávalo päť ľudí vrátane Svrčka, ktorý veľmi príkladne pracoval. Únik ale sužoval silný vietor, ktorý pretekárov dosť spomaľoval. 50 km pred páskou mala partia náskok 4:15, no nedarilo sa jej do mierneho kopca proti vetru ísť ani rýchlosťou 30 km/h.
Po zdolaní neklasifikovaného dlhého mierneho kopca sa trošku otočil smer trasy a krátky zjazd všetkým padol vhod. V balíku tvrdo pracovali družiny Giotti - Victoria a Mg.K Vis - Color. Hoci sa očakávalo, že by sme mali vidieť pelotón v cieli okolo 15:30, bolo zrejmé, že sa to výrazne natiahne. Náskok pomaličky klesal zhruba tým klasickým tempom štandardného sťahovania, teda minúty na desať kilometrov. Šanca na úspech úniku klesala. Dnes najmä pre silný vietor.
- reklama -
- reklama -
- reklama -
- reklama -
Martin si vzal dva body a jednu bonifikačnú sekundu z rýchlostnej prémie na trase. Následne sa v balíku už začali ukazovať aj dresy Astany, Humanu a Bardiani, ktoré poslali po pretekárovi ťahať. To bol ďalší faktor proti skupine, ktorej slovenskí fanúšikovia verili. 20 km pred dojazdom mala k dispozícii dve minúty nákoku. No pred sebou ešte dosť nastúpaných výškových metrov. Napriek tomu to nebolo úplne marné. V pelotóne sa ukazovalo čoraz viac nespokojných celkov, ktoré boli síce celý deň ticho, ale teraz už chceli popohnať balík.
13 kilometrov pred páskou ťahal Svrček dlhšie ťažkú špicu na vetre a keď sa postupne prepadal partiou dozadu, dostal sa ku Stojničovi, ktorý už dlhšie nestriedal, Martin sa ale chcel zaradiť za neho ako sa to má, no Srb pred neho ísť nechcel, a tak vznikla diera. Stojnič si ju potom krátkym špurtom zalepil, ale unavený slovenský mladík to už nedokázal. To bol koniec jeho snahy v úniku. Odpojil ho nestriedajúci súper.
- ponuka z nášho eshopu -
ebikes banner 560x300 v2
- ponuka z nášho eshopu -
V balíku využili talianska reprezentácia s Astanou bočný vietor na atak proti veterne slabším súperom. Najprv tam boli len traja s Carusom, neskôr sa tá partia rozrástla na zhruba 20 ľudí. Za ním to bolo poriadne nadelené. Martin sa dlho medzi nimi neudržal a padal nižšie. V pozostatku úniku zaútočil Fran Miholjevič a supertalentovaný Chorvát mal ešte päť kilometrov pred páskou minútu náskoku na balík. Šlo už len o to, či sa dokáže aj obliecť do červeného dresu lídra, alebo to bude pre neho "len" etapový triumf.
Chorvátsky mladík dokázal oboje. Dá sa povedať, že šokujúco zaskočil silné WT aj Pro tímy a U23 celok Friuli, ktorý roky jazdieva aj na Okolo Slovenska, dosiahol obrovský úspech. V GC sa dostal na čelo o 18 sekúnd pred Carusa. Za ním sa dve skupiny spojili a špurtovalo sa o druhé miesto. Najrýchlejší tam bol Kanaďan Pier-André Côté z Human Powered Health, ktorý dokonca vypadol z balíka pre defekt, ale bol v druhej skupine, ktorá sa spojila s balíkom v závere.
Fran Miholjevič je synom známeho otca Vladimira Miholjeviča, ktorý v prvom desaťročí nového milénia jazdil na prokontinentálnej úrovni, ale chvíľu aj v Liquigase. Desaťkrát štartoval na Gire, raz dokonca aj na Tour, hoci významné úspechy nedosiahol. Bol veľmi spoľahlivým domestikom do náročných terénov. Jeho syn bol vlani ako prvoročák dvanásty na MS U23 v časovke, tretí celkovo na Karpatských kuriéroch a zdá sa, že jeho výkonnosť neustále napreduje. Keďže práve jeho otec je športovým riaditeľom Bahrainu Victorious, je takmer isté, že tento tím už s ním má podpísanú nejakú predzmluvu.
Nás potešil iný mladík narodený o necelý rok neskôr ako Miholjevič, ktorý ešte len získava prvé skúsenosti v pelotóne medzi mužmi. Martin Svrček sa odhodlal nasáčkovať do dnešného mimoriadne ťažkého úniku, ktorý bol vpredu 130 kilometrov, no mimoriadne úmorných s obrovským protivetrom. Možno nikdy nebol po pretekoch taký vyfúkaný ako dnes. Treba si uvedomiť, že doteraz jazdil len juniorské vzdialenosti. Škoda, že ho súper odpojil, ale nešpekuloval, do poslednej chvíle a síl striedal partii. Zachoval sa profesionálne a tím ho určite pochváli. Do cieľa napokon prišiel s odstupom 5:43, teda pozitívom bolo aj to, že sa mu úplne v závere nohy nezastavili.
vyjadrenie ikonky ciernaVyjadrenie Frana Miholjeviča (víťaz)
"Neverím tomu, skrátka neverím. Vôbec som si nemyslel, keď som zaútočil hneď v prvých minútach etapy, že sa toto môže podariť. Chceli sme sa najmä ukázať v úniku, zabojovať, ale že sa to takto podarí? Neuveriteľné. Vyplatila sa neskutočná drina, ktorú som dnes do toho investoval. Neveril som tomu vôbec možno až do posledných 50 metrov pred páskou.
Dres lídra prišiel ako taká čerešnička na tom a budem zajtra bojovať zo všetkých síl, ale, samozrejme, že si uvedomujem, ako to je a kto proti mne stojí, takže to už dopadne ako dopadne."
vyjadrenie ikonky ciernaVyjadrenie Martina Svrčka (Slovák v úniku)
"Boli to najdlhšie preteky v mojom živote, ešte som päť hodín nikdy nepretekal. Mohol za to hlavne vietor, ktorý nám strpčoval život, ale aj pomáhal, lebo v pelotóne tiež museli makať. Bolo to veľmi náročné, hlavne na bočnom vetre sa vôbec nedalo ani trochu oddýchnuť v tej skupine.
S mojim výkonom som spokojný, dal som do toho všetko. A bolo to veľmi pekné, pretože minulý rok som so Stojničom býval na apartmáne a u Iacchiho som mával večere. My traja sa veľmi dobre poznáme. Každý sme mali aspoň rok športového riaditela Bardeliho, takže určite sme mu dnes urobili radosť..."
Výsledky etapy
1. MIHOLJEVIČ Fran Cycling Team Friuli ASD 04:54:07 14
2. COTÉ Pier-André Human Powered Health 00:41 5
3. FIORELLI Filippo Bardiani CSF Faizanè 00:41 3
4. VENCHIARUTTI Nicola Work Service-Vitalcare-Dynatek 00:41
5. ALBANESE Vincenzo EOLO - Kometa Team 00:41
6. NIBALI Vincenzo Astana Qazaqstan Team 00:41
74. SVRČEK Martin Biesse-Carrera 05:43
Zobraziť kompletné poradie
Priebežné poradie pretekov po etape
1. MIHOLJEVIČ Fran Cycling Team Friuli ASD 13:01:14
2. CARUSO Damiano Taliansko 00:18
3. NIBALI Vincenzo Astana Qazaqstan Team 00:22
4. FIORELLI Filippo Bardiani CSF Faizanè 00:23
5. POZZOVIVO Domenico Intermarché-Wanty-Gobert 00:24
6. ELISSONDE Kenny Trek-Segafredo 00:28
71. SVRČEK Martin Biesse-Carrera 10:51
Zobraziť kompletné poradie
4. 15.4. rovinata etapa ciel rovina Ragalna > Etna 140 km Caruso
profil etapy, 3500 nastúpaných metrov (© ilgirodisicilia.it)
Počas piatku sa súťažilo aj v Taliansku, kde vyvrcholil tretí ročník pretekov Okolo Sicílie. Posledná etapa bola poriadne náročná. Nebola dlhá, čo sa týka dĺžky tak bola najkratšia v porovnaní s ostatnými tromi previerkami, no cyklisti neustále stúpali a klesali. Cieľ poslednej etapy bol na Etne (17,7 km – 5,5 %), no predchádzalo mu stúpanie Contrada Giuliana (11,3 km – 5,8 %). Posledných 30 kilometrov tak bolo prevažne do kopca. 

Na podujatí štartovalo niekoľko známych vrchárov a práve ich malo byť v závere poriadne vidieť. Hlavnými ašpirantami na etapu a aj na celkové víťazstvo boli Damiano Caruso, Domenico Pozzovivo a Vincenzo Nibali. Najvýhodnejšiu pozíciu v predbežnom hodnotení podujatia mal Caruso, ale len štyri sekundy strácal Nibali a ďalšie dve Pozzovivo. Z ďalších zaujímavých mien treba určite spomenúť Louisa Meintjesa, Kennyho Elissonda a Nicolu Conciho

Do príbehu etapy zasiahol aj celodenný únik. Boli v ňom deviati jazdci, a to Filippo Fiorelli z Bardiani-CSF-Faizanè, Michael Belleri z Biesse-Carrera, Rafael Pineda a German Gomez z Colombia Tierra de Atletas, David Martin z celku Eolo-Kometa, Pier-André Coté z Human Powered Health, Stefano Gandin z Team Corratec, Nicola Venchiarutti z Work Service Vitalcare Vega a Matteo Zurlo zo Zalf Euromobil Fior. Únik si vytvoril tri a pol minútový náskok na méte 55 kilometrov pred cieľom. 
Únik prišiel pod cieľové dvojstúpanie o dve a pol minúty skôr ako hlavné pole. V ňom sa stále nachádzalo veľké množstvo pretekárov, pravdepodobne v ňom stále figuroval aj Martin Svrček. Od koreňa hory Contrada Giuliana však nasadili vysoké tempo reprezentanti Talianska a z balíka sa začalo pomaly odpadávať. Rovnako aj celodenný únik pomaly začal strácať členov. Ako prvý z neho vypadol Fiorelli (Bardiani).
O pár metrov neskôr sa rozpadla celá skupina na niekoľko častí. Vpredu zostali traja, konkrétne Gomez, Pineda (2x Colombia) a Zurlo (Zalf). Lenže kolumbijské duo nemalo v úmysle vyťovať hore kopcom svojich súperov a na méte 29 kilometrov od cieľa už boli vpredu iba oni dvaja. Zurlo sa začal obzerať za seba čakal na pelotón. V ňom stále pracovali Taliani. Miholjevič (Friuli) v ňom stále figuroval a zatiaľ nemal žiadne problémy. Bol nalepený na zadnom kolese Nibaliho (Astana).
Gomez a Pineda (2x Colombia) vyliezli na kopec Contrada Giuliana (11,3 km – 5,8 %) o minútu a pol skôr ako balík. Pod Etnu (17,7 km – 5,5 %) si tak nepriniesli veľký náskok a bola len otázka času, kedy ich pelotón, ale to, čo z neho zostalo, dobehne. Hlavné pole na vrchole predposledného stúpania malo obsahovalo do 30 pretekárov. Martin Svrček medzi nimi už nefiguroval. Pozzovivo (Wanty - Gobert), Caruso (Taliansko), Nibali (Astana) a Miholjevič (Friuli) áno. 
Počas stúpania na Etnu sa na malú chvíľku rozpadla kolumbijska dvojica. Gomez (Columbia) z nejakého dôvodu získal k dobru pár metrov, no keď sa obzrel, tak počkal svojho kolegu z tímu. No gestikuloval pri tom a krútil hlavou. Pineda (Columbia) sa za neho vrátil, ale už iba visel. V tom istom čase sa z najcennejším dresom definitívne rozlúčil Miholjevič (Friuli). Objavil sa za hlavným poľom. Taliani každým metrom išli tvrdšie tempo. Do cieľa bolo treba prejsť ešte 15 kilometrov.
Kolumbijci sa definitívne rozdelili 13 kilometrov od cieľa. Gomez (Columbia) mal viac síl a pokračoval vpredu sám. Pinedu (Columbia) o pár sekúnd pohltila skupina favoritov. V čase rozpadu už mal Gomez k dobru len pol minútu, takže aj o jeho osude bolo prakticky rozhodnuté. Pretože Taliani stále išli hranu a nevyzeralo to, že by chceli stiahnuť nohu z plynového pedálu. V skupine favoritov bolo už okolo 15 cyklistov vrátane Pozzoviva (Wanty – Gobert), Carusa (Taliansko) a Nibaliho (Astana). 
Gomez (Columbia) zmizol z čela pretekov desať a pol kilometra od vrcholu. Vtedy okolo neho prešla skupina s hlavnými adeptmi na celkové víťazstvo. Akonáhle sa najsilnejší vrchári ocitli v popredí, ešte pritvrdili a vpredu tak bolo už iba sedem najsilnejších cyklistov. Boli nimi Caruso a Conci (2x Taliansko), Nibali (Astana), Elissonde (Trek), Meintjes (Wanty-Gobert) a Cepeda (Drone). Chýbal tam Pozzovivo (Wanty-Gobert), čo bolo veľké prekvapenie. Kamery nezachytili, kedy taliansky vrchár stratil kontakt.
Na méte osem kilometrov od cieľa rozohral bitku favoritov Caruso (Taliansko). Už nemal okolo svojich krajanov z tímu a skúsil zaútočiť. Nibali (Astana) a Cepeda (Dron) okamžite zareagovali. Ostatní členovia čelnej skupiny pomalšie. Až na Elissonda (Trek) sa však všetci vrátili naspäť do hry. O kilometer neskôr Caruso zaútočil znovu, Nibali sa od neho nevzdialil ani na centimeter, Cepeda a Meintjes (Wanty-Gobert) áno, ale po pár sekundách boli naspäť v hre.
Elissonde (Trek) využil krátke klesanie a opäť sa vrátil do čela pretekov. Pred piatimi najsilnejšími cyklistami boli už len posledné tri kilometre. Taktovky sa tentokrát ujal Nibali (Astana), aspoň na chvíľku. Po pol kilometri ho vystriedal Caruso (Taliansko), ktorý zmenil taktiku. Neútočil, iba zvýšil tempo. Elissonde bol okamžite preč, Meintjes (Wanty-Gobert) tiež. No na vine bolo radenie a keď reťaz konečne skočila tam, kde mala, Meintjes sa zalepil za vedúce trio.
Louis Meintjes však už nemal ani dostatok energie, aby bojoval o etapu a celkové víťazstvo. Dva kilometre pred koncom sa nadobro vzdialil od čela smerom dozadu. O pol kilometra neskôr Damiano Caruso demonštroval svoju silu ďalším atakom a tentokrát sa už odpútal. Alexander Cepeda však nehádzal flintu do žita a ešte sa pokúsil dobehnúť talianskeho súpera, no neúspešne. Caruso preťal cieľovú pásku ako prvý. Druhú priečku nakoniec obsadil Meintjes, tretí bol Cepeda. Vincenzo Nibali sa sa v poslednom kilometri úplne zastavil a skončil štvrtý. 
Posledný deň podujatia patril jednému pretekárovi. Damiano Caruso v koncovke hýril energiou a neustále sa snažil získať výhodu pred svojimi súpermi. V samotnom finále predviedol štyri útoky a ten posledný mu priniesol vytúžené ovocie. Získal etapu, druhú v treťom ročníku podujatia, a aj celkové prvenstvo na pretekov. Na druhom mieste v celkovej klasifikácii skončil Alexander Cepeda so stratou 29 sekúnd. Rovnaké manko mal aj Louis Meintjes. Vincenzo Nibali na záver sklamal a z podujatia odchádza ako štvrtý najlepší.
Do cieľa poslednej, poriadne náročnej, etapy prišiel aj Martin Svrček, ktorý na podujatí zažil etapový debut medzi mužmi. Na vrchol Etny vyliezol o 22 minút neskôr ako dnešný víťaz, v cieli mu patrilo 69. miesto. Rovnakú priečku obsadil aj v celkovom hodnotení, teda dnes si polepšil o dve pozície. V súťaži mladých jazdcov sa slovenskému cyklistovi podarilo skončiť v Top 40. Svrček sa na pretekoch odprezentoval vo výbornom svetle. Najmä počas tretej etapy sa mu podarilo poriadne zviditeľniť. Objavil sa v celodennom úniku, ktorý nemal na ružiach ustlané. Celkovo môže odchádzať z podujatia spokojný.  
Výsledky etapy
1. CARUSO Damiano Taliansko 04:01:47 14
2. MEINTJES Louis Intermarché-Wanty-Gobert 00:05 5
3. CEPEDA Alexander Drone Hopper - Androni G. 00:10 3
4. NIBALI Vincenzo Astana Qazaqstan Team 00:17
5. ROSA Diego EOLO - Kometa Team 00:50
6. ELISSONDE Kenny Trek-Segafredo 00:57
69. SVRČEK Martin Biesse-Carrera 22:03
Zobraziť kompletné poradie
Konečné poradie pretekov
1. CARUSO Damiano Taliansko 17:03:09
2. CEPEDA Alexander Drone Hopper - Androni G. 00:29
3. MEINTJES Louis Intermarché-Wanty-Gobert 00:29
4. NIBALI Vincenzo Astana Qazaqstan Team 00:31
5. ELISSONDE Kenny Trek-Segafredo 01:17
6. CONCI Nicola Taliansko 02:29
69. SVRČEK Martin Biesse-Carrera 32:46
Zobraziť kompletné poradie
video v clanku ikonka ciernaVideopromo k pretekom
 
Náš eshop