giant-logoSpoločnosť bola založená v roku 1972 v Taiwanskom meste Daijia. Spočiatku to bola spoločnosť, ktorá vyrábala pod inými značkami ako Schwinn a Nishiki. V roku 1986 sa novým vlastníkom stal BIll Austin. Dnes sa bicykle Giant predávajú v päťdesiatich krajinách sveta. V roku 2007 spoločnosť prekročila päťmiliónovú hranicu predaných bicyklov.

 

Technológie

ADVANCED SL COMPOSITE (TCR Advanced SL 0,1,2) (obrázok č.1)

Je výroba karbónu z najkvalitnejšieho materiálu T-800. Z tohto materiálu sa vyrábajú najkvalitnejšie rámy spoločnosti Giant. Používajú ich aj jazdci z Rabobanku.

Proces Fusion: Špeciálne pripojenie hornej rámovej rúrky o sedlovú rúrku. Toto spojenie vytvára čistý spoj a oproti klasickým spojom je ľahšie a pevnejšie.

Technológia CNT: Spočíva v špeciálne namiešanej smole, ktorá spevňuje vrstvy kompozitu. Táto technológia sa využíva len pri modeli TCR Advanced SL a zabezpečuje o 14 % vyššiu odolnosť proti nárazu.

ADVANCED COMPOSITE (TCR Advanced 0,1,2,3) (obrázok č.2)

Tento typ rámov sa vyrába z materiálu T-700. Tieto rámy sú strednou radou spoločnosti Giant. Vynikajú vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami. Vyrábajú sa ručne, metódou monocoque pri ktorej je predný trojuholník vyrobený ako celok a v nasledujúcom procese je spojený so zadnou stavbou. Tento rám využíva aj sedlovku Vector, ktorá pripomína časovkárske špeciály vďaka aerodynamickému tvaru.

COMPOSITE (TCR Composite 1,2,3) (obrázok č.3)

Je najnižšia rada rámov od spoločnosti Giant. Rámy sa vyrábajú z materiálu T-600. Tieto sa vyznačujú výborným pomerom výkon/cena. Pri týchto rámoch sa tiež používa technológia monocoque, avšak s miernou modifikáciou. Rám taktiež používa sedlovku Vector.

Giant TCR Advanced SL Larsa Booma (obrázok č.4)

Tento model je najlepším bicyklom z dielní Giant. Využívajú ho jazdci tímu Rabobank. Hmotnosť rámu je 820 gramov a vyrába sa z vlákien T-800. Využíva spomínané technológie a tým sa stal vrcholom výroby spoločnosti. Najnovší model sa ale vyznačuje mohutnejšou hlavovou rúrkou ktorá pridáva oproti predchádzajúcim modelom 40 % tuhosti. Napríklad Lars Boom má bicykel vybavený elektrickým radením Di2 Dura-Ace od Shimana.

 

Sponzorstvo

Giant je v svetovej cestnej cyklistike známou značkou. Dlhoročné sponzorstvo tímu T-Mobile znamenalo množstvo úspechov. Na Giante jazdil Jan Ullrich, Erik Zabel či Andreas Klöden a kariéru začínal Mark Cavendish. Pred sezónou 2009 však už HTC-Columbiu zlákal Specialized, no Giant bez tímu neostal keď sa dohodol s Rabobankom. Holanďanov podporuje táto Taiwansko-holandská značka dodnes. Okrem toho "Gianťáci" dodávajú stroje viacerým kontinentálnym celkom. Od Rabobanku Continental po Kenda Team. Všetky víťazstvá sa ani nedajú vymenovávať. Okrem viacerých etapových vavrínov na Grand Tours sa podarilo pretekárom na Giante vyhrať viacero klasík. Najväčším úspechom je nesporne celkové víťazstvo Denisa Menšova na Giro d'Italia z roku 2009.