ridley-logoSpoločnosť Ridley má prvotný základ už kdesi v roku 1990. Jochim Aerts, ktorý sa vtedy venoval výrobe rámov pre rôzne belgické spoločnosti, nakoniec zatúžil založiť si vlastnú firmu. Oficiálne sa tak stalo v roku 1997 a zrodila sa nová belgická značka bicyklov Ridley. Postupne sa stala lídrom medzi spoločnosťami podobného zamerania v krajine.

Technológie a dizajn sú podľa vyjadrení spoločnosti inšpirované tvarmi, ktoré sa nachádzajú všade okolo nás, teda v prírode. Napríklad tvary rúrok sú odpozerané z kvapiek vody. Toto ale nie je len výsadou rámov firmy Ridley a podobnú konštrukciu už využívajú takmer všetky renomované značky.

Uvedomuje si to aj belgický výrobca a vývojári preto pracujú na iných zaujímavých detailoch. Napríklad na koncepte najrýchlejšieho bicykla sveta. Počas rokov práce v aerodynamickom tuneli objavili tri základné prekážky, ktoré spôsobujú zbytočný odpor a obmedzujú rýchlosť jazdy na bicykli, a snažia sa nájsť riešenie pre každú z nich. Dospeli tak k FAST-konceptu, ktorý zahŕňa tri prevratné technológie a má umožniť spomínanú vyššiu rýchlosť.

F-Surface - ide o štruktúrovaný povrch na strategických miestach rámu, ktorý umožní hladké obtekanie vzduchu okolo rámu, namiesto toho, aby sa odtrhol a vytváral spomínaný odpor.

F-Splitfork - prúdové fólie, ktoré odvádzajú vzduch z výpletu kolies a pôsobia proti turbulencii vytváranej kolesami. Podľa výrobcu tak prispievajú k vyššej rýchlosti.

F-Brake - ide o integrované brzdy, ktoré majú umožniť rýchlejšiu jazdu (podrobne vysvetlíme nižšie)

Zaujímavým riešením je aj Adjustable Seat Angle System, teda akýsi spôsob nastavenia pozície sedadla. Keďže kľúčom k úspechu je aj vhodná poloha pretekára, tento koncept umožňuje súťažiacemu precízne nastavenie posedu.

 

Ridley Noah FB (Obrázok č.1)

Model Noah FB je najvyššou radou, inak povedané najlepším cestným bicyklom od spoločnosti Ridley. Výrobcovia sa pri jeho vývoji zamerali na aerodynamiku, teda nie na hmotnosť rámu. Tá dosahuje 1220 gramov. Už na prvý pohľad zaujme časovkársky profil, a pri lepšom preskúmaní siluety začnete hľadať brzdy (Obrázok č.2,3). Spoločnosť si dala patentovať, už vyššie spomínané integrované brzdy, ktoré sú umiestnené pod vidlicou, teda presne tak ako to býva na časovkárskych špeciáloch.

Hlavová rúrka modelu Ridley Noah FB je užšia ako pri iných modeloch, čo logicky zlepšuje aerodynamiku(Obrázok č.4). Stredové zloženie tiež patrí k jedným z najlepších a jeho firemné označenie má skratku BB30. Rám je osadený elektronickým radením Shimano Dura-Ace Di2. Lanká sú vedené, podobne ako u ostatných špičkových výrobcov, vnútrom rámu pre dosiahnutie čo najnižšieho odporu.

 

Sponzoring

Ridley úzko spolupracuje s množstvom tímov a podporuje cyklistiku naprieč celým spektrom odvetví. Teda nechýba čoraz populárnejší cyklokros, horské disciplíny, triatlon a samozrejme vrcholom je cestná cyklistiky.

Fanúšikovia profesionálneho pelotónu veľmi dobre vedia, že Ridley dlhé odbobie (do 2008) sponzoroval Lotto. Od roku 2009 zasa dve sezóny firma sponzorovala ruskú Kaťušu. Sezóna 2011 už bola vo farbách holandského Vacansoleil. V súčasnosti sa už belgický výrobca vrátil opäť k Lottu. Nedávna história týchto bicyklov je pochopiteľne pestrá a cyklisti na Ridley zažiarili pri množstve víťazstiev. Stačí ak spomenieme meno Robbie McEwen, ktorý sa zhodou okolností (ktovie či to naozaj bola zhoda okolností...) po dlhoročnom pôsobení na Ridley v Lotte presťahoval za dodávateľom bicyklov do Kaťuše. Veľkým skalpom Austrálčana je bezpochyby víťazstvo na protourovej klasike Vattenfall Cyclassics v roku 2008. Z etapových víťazstviev nemôžeme vynechať deväť triumfov na Tour de France, keď jazdil na Ridley.

Vacansoleil vlani nepatril medzi tie naozaj najlepšie celky sveta a Ridley sa nemohol pochváliť takými významnými triumfami, no výnimkou bol Johnny Hoogerland, ktorý mal na sebe bodkovaný dres lídra vrchárskej súťaže na Tour de France 2011. Všetky nádeje však zrušil vodič auta francúzskej televízie, keď Johnyho doslova zmietol z cesty a cyklistu vymrštilo akrobatickým premetom do ostnatého drôtu mimo cesty. Hoci deviata etapa znamenala stratu nádejí na vrchársky dres a množstvo zranení, Tour de France pretekár hrdinsky dokončil. Na konci roku 2011 sa spolupráca Ridley a Vacansoleil skončila. Holanďania naspäť do sveta najvyššej cyklistiky po rokoch priviedli legendu Bianchi.

Ridley sa napriek tomu nestratil a okamžite obnovil spoluprácu s pozmeneným belgickým tímom Lotto Belisol. A zdá sa, že aj domáci tandem je odsúdený na skvelé úspechy. Veď úvod sezóny 2012 bol ako z ríše snov. Bicykel s dizajnom loptičiek zo známej lotériovej hry sa v rukách André Greipela stal v Austráli doslova postrachom. Najskôr vyhral austrálsku klasiku a po nej aj tri etapy na známej otváracej akcii sezóny Tour Down Under. Za prvých sedem dní novej sezóny tak Ridley spolu s Greipelom a celým tímom oslavovali hneď štyrikrát a už teraz sa môžeme tešiť na ďalšie boje tejto, zdá sa, úspešnej dvojice.