Piatu etapu Tour de Suisse vyhral Modolo, Sagan druhý, Cav spadol

5.6.2014, 17:00 | Preteky vo svete | Juraj Jedinák
Druhý raz sa sebou dostali šprintéri možnosť vo Švajčiarsku bojovať o etapový triumf. Včera Mark Cavendish ukázal, že je najrýchlejším mužom v pelotóne, ale dnes bola pred všetkými nová výzva.
     
5. etapa Tour de Suisse 2014 (UCI World Tour, Švajčiarsko)
18.6. streda zvlnená ciel rovina Ossingen > Büren Aare 183,6 km víťaz: Modolo
uvod-k-pretekomstartova-listina ikona-1ikona-2ikona-3ikona-4ikona-6ikona-7ikona-8ikona-9
 
Na trati sa síce nachádzali štyri horské prémie, ale pre najrýchlejších cyklistov neznamenali výraznejšiu prekážku pred hromadným dojazdom. Oveľa komplikovanejším bol samotný príchod na cieľovú čiaru, ktorý bol veľmi technický s niekoľkými zákrutami, takže dnes bola na konci etapy mimoriadne dôležitá pozičná jazda. Bradley Wiggins nakoniec tieto preteky nedokončí, pretože po včerajšom páde sa mu do rána zhoršilo zranenie pravého stehenného svalu, a už odletel do Británie.
 
Hneď v úvode sa vytvoril trojčlenný únik: Frederik Veuchelen (Wanty), Jaroslaw Marycz (CCC Polsat) a Sander Armée (Lotto). Pelotón však mohol zostať pokojný, pretože najlepší Veuchelen stráca na lídra v celkovom poradí Tonyho Martina 22 minút. Náskok sa postupne vyšplhal zhruba na päť minút a tento odstup si pelotón už kontroloval.
 
Náskok skupinky však postupne klesal, pretože na čele hlavného poľa pracovali chlapci z OPQS. Pekne si čelo strážil aj Peťo Sagan. Neskôr dopredu Cannondale poslal Edwarda Kinga. Vynikajúcu robotu pre Cavendisha opäť odvádzal v OPQS Maťo Velits.
 
Keď sa pretekári dostali na okruh a jeho posledný prejazd, únik mal náskok už len 1:25. A vyzeralo to, že čoskoro sa bude začínať odznova. Na záverečnej prémii sme videli drobnú kolíziu. Cesta sa tam zúžila a chlapci sa ťukli, no nič vážne sa nestalo.
 
Tím OPQS vrátane Martina Velitsa, naozaj rozpútal pekelné tempo. Asi 18 kilometrov pred cieľom išiel pelotón rýchlosťou miestami až 60 km/h. Načasovanie na likvidáciu úniku vyzeralo veľmi precízne.
 
Postupne sa dopredu tlačili aj ďalšie tímy. Napríklad Kaťuša či IAM, ale aj Tinkoff a Astana. Zhruba 10 kilometrov pred cieľom bolo po úniku. V tomto momente už boli všetci zvedaví, ako si pretekári poradia s poslednými 500 metrami etapy. Boli tam totiž dve zákruty tesne za sebou. Technický dojazd by mohol vyhovovať aj Peťovi Saganovi, Cav však zostával top favoritom.
 
Štyri kilometre pred cieľom ťahal Cavovi dokonca aj žltý Tony Martin. Sagan si zatiaľ nenápadne strážil čelo. Ukazovali sa tam aj Kristoff či Van Poppel.
 
Tesne pred cieľom v spomínanej technickej pasáži sme videli veľký pád  a ten odrezal aj Cavendisha, ktorý preletel cez riadidlá svojho bicykla. Sagan sa mu však vyhol. Nakoniec sa tešil z víťazstva Modolo (Lampre-Merida), pred našim PeťomDegenkolbom (Giant-Shimano).
 
Približne 500 metrov pred cieľom do jednej zo zákrut vletel väčšou rýchlosťou ako mal Danny van Poppel, ktorý tak vyradil zo svojej dráhy Gossa, cez ktorého následne preletel Mark Cavendish, a pohyb prednej skupiny sa zabrzdil. Peter Sagan sa vtedy nachádzal na úplnom čele pretekov, keď jazdil za Kevinom de Koertom, ktorého dnes opäť stratil John Degenkolb.
 
Do poslednej zákruty vyrazil slovenský šampión ako prvý, ale Sacha Modolo ho v priamom súboji porazil. Ale aj tak si za svoju vynikajúcu pozičnú jazdu zaslúži veľké uznanie. Za nimi dorazili Degenkolb a Kristoff, ktorí sa ale nedostali do priameho súboja o dnešný triumf. Sacha Modolo si tak pred svojím prvým štartom na Tour de France vybojoval cenné víťazstvo, keď nechal za sebou niekoľkých veľmi silných pretekárov. 
 
Celkové poradie sa po dnešnej etape opäť nemenilo, pretože hromadný pád sa odohral v záverečných troch kilometroch a všetci jazdci v pelotóne tak mali rovnaký čas ako víťaz. Prvú priečku si udržal Tony Martin, Peter Sagan sa zas každou etapou výraznejšie približuje k výhre v bodovacej súťaži. Zajtra je pre jazdcov pripravená kopcovitá etapa, ktorá sa už nemusí skončiť hromadným dojazdom. Martin Velits prišiel do cieľa so stratou 2:29.
 
 
Sacha Modolo (Lampre-Merida): "Keď je finiš do mierneho kopca, veľmi mi to vyhovuje. Vedel som, že musím isť prvý cez poslednú zákrutu a potom poraziť Sagana. Bol som na jeho zadnom kolese a predbehol som ho. Síce sa snažil tomu zabrániť, ale cítil som sa dobre a podarilo sa mi to. Toto je veľmi dôležité víťazstvo v mojej kariére. Dva mesiace som nepretekal kvôli zraneniu a teraz som dokázal triumfovať, takže na Tour de France môžem ísť s vedomím, že viem poraziť niektorých borcov."           
 
 
VÝSLEDKY 5. ETAPY:
1. vlajka MODOLO Sacha LAMPRE - MERIDA 4h 08' 06''
2. vlajka SEAGAN Peter CANNONDALE PRO CYCLING + 00' 00''
3. vlajka DEGENKOLB John TEAM GIANT - SHIMANO + 00' 00''
4. vlajka KRISTOFF Alexander KATUSHA TEAM + 00' 00''
5. vlajka ROJAS Jose MOVISTAR TEAM + 00' 00''
6. vlajka VAN POPPEL Danny TREK FACTORY RACING + 00' 00''
favoriti na celkové poradie + 00' 00''
148. vlajka VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 02' 29''
   
        
CELKOVÉ PORADIE PO 5. ETAPE:
1. vlajka MARTIN Tony OMEGA PHARMA - QUICK-STEP 18h 27' 47''
2. vlajka DUMOULIN Tom TEAM GIANT - SHIMANO + 00' 06''
3. vlajka SAGAN Peter CANNONDALE PRO CYCLING + 00' 10''
4. vlajka MOLLEMA Bauke BELKIN PRO CYCLING TEAM + 00' 17''
5. vlajka SLAGTER Tom-Jelte GARMIN - SHARP + 00' 23''
6. vlajka FORMOLO Davide CANNONDALE PRO CYCLING + 00' 27''
7. vlajka IZAGIRRE Ion MOVISTAR TEAM + 00' 27''
8. vlajka KREUZIGER Roman TEAM TINKOFF - SAXO + 00' 28''
9. vlajka FRANK Matthias IAM CYCLING TEAM + 00' 29''
10. vlajka CATTANEO Mattia LAMPRE - MERIDA + 00' 29''
158. vlajka VELITS Martin OMEGA PHARMA - QUICK-STEP + 37' 25''
   
 
BODOVACIA SÚŤAŽ PO 5. ETAPE:
1. vlajka SAGAN Peter CANNONDALE PRO CYCLING 77 bodov
2. vlajka MODOLO Sacha LAMPRE - MERIDA 38 bodov
3. vlajka ROJAS José MOVISTAR TEAM 28 bodov
 
 
 
 
Preview etapy:
Druhá jednoduchá etapa v poradí, ktorá má ešte ľahší dojazd. V jej prvej polovici sa nachádzajú tri menšie stúpania, ktoré sú v dostatočnej vzdialenosti od cieľa, aby sa nimi šprintéri nemuseli zaoberať. Dvadsať kilometrov pred koncom sa profil ešte mierne zdvihne, ale posledných desať kilometrov neobsahuje pre šprintérov žiadnu terénnu prekážku, takže pre najrýchlejších mužov čaká v cieli druhá možnosť vybojovať etapový triumf.
 
 
tds-2014-5
 
 

Diskusia

Diskusia neobsahuje príspevky.
 
Náš eshop