Tour de France si vždy zakladala na tom, že na jej cestách dostávajú šancu  všetky typy pretekárov. Celkové poradie niekedy rozhodujú kopce, inokedy časovky, tohtoročná edícia vyzerá byť vhodná najmä pre elitných vrchárov. Ale náročnosť prvého týždňa od nich vyžaduje univerzálne jazdecké schopnosti.
 
Pri pohľade na profil jednotlivých etáp vidíme, že nás čaká až sedem horských etáp, ktoré iba raz nie sú zakončené na vrchole stúpania. Naproti tomu je pripravená len jedna krátka jazda proti chronometru, ktorú dopĺňa jej zaujímavá tímová variácia. Celková klasifikácia sa však nebude rozhodovať len počas týchto dní. Prvý blok pretekov totiž obsahuje niekoľko zákerných profilov, ktoré sa dajú prirovnať k jarným klasikám, ktoré mávajú napínavý priebeh. Ak sme boli svedkami divokého Gira, ktoré vytvorilo v prvých etapách značné rozdiely, to isté sa môže stať aj na Tour de France. Tentoraz si svoju slávu neužijú šprintéri, ktorí majú k dispozícii len tri jasné dojazdy, v ostatných prípadoch budú musieť na trati bojovať. Ešte aj tradičné tranzitné etapy budú zakončené zvlneným profilom či krátkym stúpaním, takže na svoje si prídu odolní šprintéri, klasikári či klasickí útočníci.
 
 
V prvom týždni môžu favoriti veľa stratiť 
 
Grand départ zariadi mesto Utrecht a 14-kilometrová časovka v jeho útrobách. Nie je to prológ, takže hneď prvý deň môžeme uvidieť zaujímavé časové rozdiely, i keď malé. Nebude sa tu bojovať len o etapové víťazstvo, ale aj o žltý dres. A nielen o to, kto ho bude nosiť v ďalšej etape, ale zistíme aj to, ktorí zo silných pretekárov si ho môžu obliecť v prvom týždni. Pre niektorých z nich vedie cesta cez bonusové sekundy, ktoré budú v cieli počas celej Tour.
 
Druhý deň je úplne rovinatý, ale je to falošná šprintérska etapa. Nesmieme zabúdať, že sa nachádzame v Holandsku a záverečných 50 kilometrov sa odohráva priamo na pobreží, takže veterné podmienky sú od organizátorov predplatené. Finiš sa dokonca uskutoční na umelom ostrove, čo budú krásne pohľady pre fanúšikov, ale pre jazdcov to bude znamenať prvú veľkú hrozbu. Žiaľ, nervozita, tlačenica, stres, pády patria na začiatok Tour, ktoré teraz ešte viac umocní nepríjemný vietor. Po tomto dobrodružstve bude nasledovať iné, ktoré vyvrcholí na slávnom Mur de Huy. Do pozornosti sa dostanú lezecké nohy jazdcov na GC, ktoré ešte nemusia byť v top stave, ale mali by byť schopné zabrániť zbytočným sekundovým stratám.
 
Mačacie hlavy a Tour de France začínajú rozvíjať svoje vzťahy, nepríjemné dlaždice tentoraz dodali sedem sektorov. Vo štvrtej etape preto očakávame veľkú selekciu, i keď sa nemusí zopakovať minuloročný masaker. Nebezpečné úseky sú miernejšie, ale to neznamená, že na jej konci sa nebudú rátať relevantné straty. Po týchto úvodných štyroch etapách môže byť poriadne nahlodaná psychika nejedného favorita.
 
 
 
 
Šprintéri nemôžu plytvať jednoduchými profilmi, dojazd v meste Amiens by mal byť podľa ich gusta. Potom bude nasledovať transportná etapa do Le Havre, ktorá sa uskutoční na pobreží Atlantického oceánu. Zľahka zvlnená trasa môže pri nepriaznivom počasí potrápiť favoritov na GC, ale vrcholom celého dňa bude výbušný dojazd na cieľovom kopci, ktorý by mal sadnúť odolným šprintérom. Tí klasickí z nich pre hromadné špurty si museli všimnúť profil siedmeho dejstva, ktoré neskrýva žiadne nebezpečenstvo, preto sa im podarí dostať túto etapu pod kontrolu.
 
Pred prvým voľným dňom opäť zbystria pozornosť cyklisti, ktorí prišli uspieť v celkovej klasifikácii. Najskôr si musia dať pozor na pýchu Bretónska, ktorá sa vracia do programu pretekov. Mur de Bretagne bude bitkou o bonusové sekundy, do ktorej sa dostanú vrchári. Rýchli klasikári či odolní šprintéri musia preukázať veľkú výkonnosť, ak sa chcú po jeho ťažkom prvom kilometri udržať na čele. Oveľa väčší vplyv na poradie bude mať tímová časovka. Zvlnená trasa zakončená svižným stúpaním je pre všetkých veľkou výzvou, najmä po tak namáhavom týždni. Počas uplynulých dní jednoducho nebol priestor na vydýchnutie, čo sa určite prejaví v tejto etape. Záležať bude na každej maličkosti a rozhodne kolektívna sila jednotlivých tímov.
 
 
Pyreneje prichádzajú skoro a sú ťažké
 
Po vítanom odpočinku prichádza čas, kedy bude na trati konečne rozhodovať len absolútna výkonnosť. Pelotón dorazí do Pyrenejí a okamžite uvidí bitku na ťažkom cieľovom stúpaní La Pierre-Saint-Martin. Pre silných vrchárov je to prvá príležitosť, ako zvrtnúť preteky na svoju tourmalet-tabulkastranu, pre niektorých z nich len teraz začína Tour. Ďalší deň je na programe prechod cez posvätné miesto tohto pohoria, Col du Tourmalet. Táto horská etapa však nie je zakončená ťažkým finišom, takže triumf môže byť ponechaný utečencom. Ale motivovaní vrchári pre GC s tým nemusia súhlasiť a možno budú chcieť využiť každú príležitosť. Tá sa im určite naskytne v dvanástej etape. Pretekári prelezú štyri náročné stúpania a víťaza kráľovskej pyrenejskej etapy určí Plateau de Beille. V polovici pretekov čaká na jazdcov veľmi ťažká etapa, ktorá určite zatrasie celkovým poradím a môže ešte zvýrazniť rozdiely medzi favoritmi.
                                        
Potom pretekári absolvujú štyri etapy, ktoré ich majú dostať do Álp, a šprintérov zaiste nepotešila správa, že pre nich sa hodí nanajvýš jedna z nich. Najskôr sa bude finišovať v meste Rodez, kde je v cieli pripravené krátke, ale prudké stúpanie. Výbušní jazdci si tu musia dať pozor na utečencov, pretože záverečné kilometre nie sú jednoduché. Na konci štrnásteho dňa opäť striehne ťažký dojazd, tentoraz pre rýchlych vrchárov. Záverečný 3-kilometrový kopec má sklon cez desať percent, kde sa môže odohrať zaujímavá bitka o dôležité sekundy.
 
Šprintéri s túžbou pozerajú na pätnástu etapu. Záverečných 60 kilometrov je úplne po rovine, avšak predtým si musia poradiť s rozhodujúcim stúpaním. Je to dobrá šanca aj pre utečencov, preto bude záležať, ako budú vyzerať lezecké nohy rýchlych pretekárov a či domestici dokážu zariadiť hromadný špurt. Druhý týždeň pretekov bude finišovať na úpätí alpského masívu. Cesta do mesta Gap vedie cez známe stúpanie stúpanie Col de Manse, ktoré je nepríjemné najmä technickým zjazdom, kde sa odohralo už niekoľko dramatických okamihov. Doprajú si favoriti pokojný príchod do známeho cyklistického letoviska?
 
 
Zvrtnú Alpy osud celých pretekov?
 
V Alpách sú pripravené štyri horské etapy a len jedna z nich nekončí na vrchole stúpania. Sedemnásta etapa prevedie pelotón cez najvyšší bod tohtoročných pretekov Col d’Allos, po ktorom nasleduje cieľový kopec Pra Loup. Toto je útočná kombinácia, aj vzhľadom na záverečný technický zjazd, preto tu môžeme byť svedkami nejakého prekvapenia. Hrozbou nasledujúceho dňa je posledné stúpanie Lacets de Montvernier, ktoré sa nachádza 10 km pred cieľom. Na tomto stúpaní musia byť všetci favoriti vpredu, pretože je prudké a ponúka príležitosť zaútočiť aj v klesaní.
 
Vrcholom celých pretekov budú dve záverečné horské previerky. Obidve sú krátkymi záležitosťami, ktoré môžu prebiehať dramatickým spôsobom a mnohých pretekárov dostať pod veľký tlak ešte pred cieľovými kopcami. Devätnásta etapa obsahuje štyri ťažké stúpania a hlavnú úlohu bude plniť La Touissure. Dlhý tempársky finiš môže definitívne rozhodnúť Tour de France, pretože mnoho pretekárov už bude veľmi unavených. Na samom konci stojí krátky a rýchly deň zakončený na Alpe d’Huez, ktorý bude pre jazdcov poriadne nepríjemným zážitkom, ak sa začne vo veľkom útočiť už na Croix de Fer. Je to posledná možnosť, ako pretvoriť preteky. Šprintéri pomaly zabudli, prečo sa zúčastnili francúzskej GT, ale finiš na Champs Elysées ich veľmi rýchlo dostane do bojovej pohotovosti.
 
 
 
 
Len ťažko môžeme vybrať rozhodujúcu fázu celých pretekov. Pre všetkých favoritov je kľúčové, aby cez prvý týždeň preplávali bez ujmy. Ale pri toľkých klasikárskych etapách je takmer nemožné, aby sa medzi nimi nevytvorili už teraz relevantné rozdiely. Úvodné dni budú vyčerpávajúce pre všetkých cyklistov, veľká časť z nich vstúpi do druhého bloku poriadne unavená. A toto môže v konečnom dôsledku ovplyvniť podujatie, pretože vysilený podporný tím favorita nedokáže ovplyvňovať a kontrolovať preteky.                  
 
Už v Pyrenejách sú pripravené náročné etapy, po Plateau de Beille môžu byť vytvorené naozaj veľké rozostupy v klasifikácii. Stará dáma však definitívne skončí len v Alpách, až do predposlednej etapy nebude nič definitívne isté. V záverečných horských predstaveniach sa pod vplyvom únavy preteky častejšie strácajú, ako získavajú útočnou jazdou. Uvidíme, či niektorí jazdec bude natoľko silný, aby dokázal robiť rozdiely aj na samom konci pretekov. O Tour de France musíme teda povedať, že sa nebudeme nudiť ani jeden deň.