Počas tímovej časovky budú niektoré celky prežívať nostalgické momenty, pretože od budúceho roku sa TTT neobjaví v ponuke svetových šampionátov. Veľmi dlhá rozlúčková trasa môže dostať na medailové pozície len najskúsenejšie zostavy.
    
Disciplína si užila obnovenú premiéru na MS v sezóne 2012, ale na tomto poli jej to vydržalo len sedem rokov. Pre väčšinu profesionálnych zoskupení znamenala veľkú ekonomickú a logistickú záťaž bez získania výraznejších benefitov. Uplynulých šesť rokov ukázalo, že je to súťaž vhodná len pre vybrané zostavy. Z majstrovského titulu sa tešili iba Quick-Step Floors, BMC, Sunweb a tieto celky dokázali doplniť na stupňoch víťazov len Sky, Mitchelton - Scott a Movistar. Ani v tomto roku neočakávame zmenu na vedúcich priečkach, keďže organizátori vytvorili jasne najdlhšiu trasu od roku 2012.
 
V Innsbrucku je pripravených necelých 63 kilometrov, čo je o dvadsať kilometrov viac, ako tomu bolo v Bergene. Profil trate je priamočiary, tímové zostavy nebudú spomaľovať technické úseky, na trati sa objaví len minimum ostrých zákrut. Štartovať sa bude v alpskom údolí Ötztal, pri známom stredisku outdoorových športov Area 47. Potom sa vydajú cyklisti smerom na východ, rovno do Innsbrucku a ihneď od začiatku môžu nabehnúť na vysokú rýchlosť. Terén je takmer úplne rovinatý.
 
 
innsbruck 2018 TTT muzi oprava
Profil časovky (© innsbruck-tirol2018.com)

 
Hlavnou výzvou tímovej časovky bude kopec Axams (4,6 km; 5,7 %), ktorý v prvej časti obsahuje kilometrový úsek s prevýšením cez osem percent a maximom trinásť percent, a jeho vrchol sa nachádza sedemnásť kilometrov pred cieľom. Aj záverečná pasáž bude veľmi rýchla a bude to kľúčový moment časovky. Uvidíme, ktorému zo zoskupení zostane po tomto stúpaní dostatok paliva v nádrži, aby ešte dokázalo vyšperkovať svoj výkon na nekonečnom príjazde do cieľovej destinácie. Ako vždy bude veľmi dôležité správne si rozložiť energiu a na stúpaní Axams nevyšťaviť zostavu, lebo posledných sedemnásť kilometrov bude rozdielových.
 
 
Favoriti sú takmer rovnakí už niekoľko rokov
 
Titul obhajuje Sunweb a holandský celok pristupuje k tejto úlohe veľmi zodpovedne. Z minuloročnej víťaznej zostavy sa predstaví v Innsbrucku päť mužov. Zmena nastala len v jednom prípade, keď Kämnu vymenil Haga. Hlavnou postavou zoskupenia bude Tom Dumoulin, ktorý si už dobre oddýchol po Gire a Tour a maximálne sa skoncentroval na svetový šampionát. Jeho ťah a skúsenosti budú hrať dôležitú úlohu na tejto dlhej a vyčerpávajúcej trati. Na Vuelte sa postupne dostal do veľmi dobrej formy Wilco Kelderman, svoje kvality predviedol na kanadských jednorazovkách Michael Matthews, takže najdôležitejší jazdci majú potrebnú výkonnosť. Mladíci Oomen a Andersen už preukázali svoje schopnosti v tejto náročnej disciplíne a svoje si určite zastane aj skúsený Haga, preto Sunweb bude musieť mať len tie najvyššie ciele.
 
 
video v clanku ikonka ciernaKrátky zostrih minuloročnej edície
 
 
Tím BMC čaká jedno z posledných veľkých dobrodružstiev. V posledných štyroch edíciách vždy skončili na medailovej pozícii a bolo by pre nich tou najlepšou rozlúčkou, ak by sa im to podarilo aj tentoraz. Najväčšia zodpovednosť bude ležať na Rohanovi Dennisovi. Austrálsky jazdec ukoristil obidve časovky na Vuelte a to je jasný signál, že na MS dorazí v perfektnej forme. Pre úspech americkej zostavy bude kľúčové, aby ju Dennis vydržal maximálne ťahať aj na úplne posledných kilometroch. V celku nemôžu chýbať Tejay van Garderen a Stefan Küng, obaja patria medzi najskúsenejších jazdcov v tejto disciplíne a aj veľmi cenených. Oproti minulému roku budú nováčikmi v tíme Garderen, Bevin a Caruso, preto sme zvedaví, akú súhru predvedie BMC priamo na trati.
 
Motivácia a vysoké ambície nebudú chýbať v celku Quick-Step Floors. Belgická zostava v ostatnej edícii chýbala na stupňoch víťazov, stalo sa jej to prvýkrát od roku 2012. Minuloročné sklamanie budú chcieť napraviť Bob Jungels, Yves Lampaert a Niki Terpstra. Všetci traja patria k tomu najlepšiemu na svete pre tímovú časovku, majú skúsenosti a know-how, aby bojovali o najvyššie pozície. Jungels sa ukazoval v potrebnej forme v poslednom období, na svetový šampionát sa sústredili v plnej miere aj Lampaert s Terpstrom, preto bude Quick-Step Floors v Innsbrucku veľmi silný. Zostavu dopĺňajú talentovaní cyklisti. Max Schachmann a Laurens De Plus už majú toho dosť odjazdeného, aby si vedeli poradiť aj s takouto zaberačkou, najmä, ak sú výbornými tempármi. V tíme nebude chýbať Kasper Asgreen, ktorý sa výborne uviedol v záverečnej ITT na Vuelte.
 
 
quick step 18 1 ttt rcsf
Cyklisti Quick-Stepu Floors (© LaPresse/Fabio Ferrari)

 
Napriek veľkým dispozíciám pre túto dispozíciu tím Sky vybojoval doteraz "len" dve bronzové medaily. V tomto roku mu budú chýbať Froome s Thomasom, čo bude pre zostavu značná strata, ale v celku sa nájde dostatok kvalitných tempárov, ktorí sa budú chcieť pobiť o želaný výsledok. Výbornou formou sa môže pochváliť Jonathan Castroviejo, v časovke nikdy nesklame Michal Kwiatkowski a tú správnu živelnosť dodá zoskupeniu Gianni Moscon, ktorý je veľmi hladný po úspechoch. Zostavu potiahnu aj skúsenosti Kirijenku a Stannarda.
 
Tradične silnými časovkárskymi schopnosťami disponuje Mitchelton - Scott. Aj keď nebude mať vo svojich mimoriadne výraznú osobnosť, ale obsahuje množstvo kvalitných borcov s bohatými skúsenosťami z takejto previerky, čo bude chcieť austrálska zostava potvrdiť aj na rakúskom náročnom profile. Astana v minulom roku vyslovene sklamala, ale teraz sa môže oprieť o Valgrena, Lutšenka, Grivka či Corta, ktorí podávali v sezóne silné výkony, preto budú pripravení zaútočiť na vysoké pozície.
 
Kaťuša - Alpecin sa bude spoliehať na dvojicu Tony Martin a Alex Dowsett, a keď sa vyburcujú k maximálnemu aj zvyšní členovia partie, môže byť z toho dobrý výsledok. Tím Lotto - Jumbo doplatí na Rogličovu neúčasť a nebude disponovať svojou najvyššou kvalitou, čo sa prejaví na ich výkone. Ak sadne deň Movistaru alebo Ag2r, obidva celky môžu dosiahnuť pekný výsledok, a to isté platí aj o tíme Bora - hansgrohe, ktorý sa bude spoliehať na ostrieľaných borcov Bodnara s Ossom.
 
 
bora 3 ttt rcsf
Bora - Hansgrohe (© LaPresse/Fabio Ferrari)

 
Duklu čaká veľká škola, zabojovať chcú s kontinentálnymi tímami
 
Prvýkrát si vyskúša tímovú časovku na svetovom šampionáte Dukla Banská Bystrica a pre našu zostavu to bude obrovská výzva. Aj keď nemajú dostatok skúseností s touto disciplínou, vybraná zostava bude motivovaná predviesť svoj maximálny výkon. Šanca ukázať sa na MS v tímových farbách musí by pre slovenských jazdcov motiváciou samou o sebe, veď ešte pred pár rokmi nemali ani šesť časovkárskych špeciálov, aby sa zúčastnili takejto disciplíny. "Prišli sme sem podať stopercentný výkon a zabojovať s kontinentálnymi tímami. Papierovo sme medzi najslabšími, takže nemáme prehnané očakávania. Je to najmä veľká škola techniky a cyklistickej inteligencie, ktorú každý pretekár potrebuje. Pripravovali sme sa na to od 20. augusta, hoci tam bola aj minulotýždňová pauza. Robili sme si prípravné kempy raz v Trenčíne, raz Bystrici. Tréningy sme si točili na kameru a robili potom videoanalýzy, kde sme sa snažili hľadať chyby a navrhovať riešenia. S Marošom sme sa zhodli, že chlapi urobili veľký progres a veľa sa naučili. Je to taká škola techniky. Zároveň musia jazdiť vyrovnane, vlak sa nesmie rozsypať. Narozdiel od individuálnej časovky tu musíte ísť cez hranu, keď ťaháte, a potom si oddýchnete v závetrí. Nie je to jednoduché, chlapcov to musíme učiť," povedal nám športový riaditeľ Martin Fraňo.
 
V drese nášho tímu zabojuje sexteto Marek Čanecký, Patrik Tybor, Martin Mahďar, Ján Andrej Cully, Juraj Bellan a Samuel Oros. Všetci sú zdravotne v poriadku a tešia sa na veľkú skúsenosť. Aké sú prvé dojmy Fraňa z trate? "Trať sme si boli prejsť a je mimoriadne rýchla. Na mnohých úsekoch je nový asfalt a má pomerne málo zákrut. Tie najtechnickejšie úseky sme si však nemohli naplno prejsť, pretože trať zavretá nebola a dokonca ani na jedinom oficiálnom tréningu vraj tie najkritickejšie úseky v dedinách uzavreté nebudú, takže nikto si to naplno nevyskúša. Kopec nie je taký hrozivý ako sa na prvý pohľad zdá, aj keď na začiatku tam sú aj 13-14 % úseky. Chceli by sme vyjsť hore v pätici, jedného môžeme stratiť, ale do cieľa ostáva ešte dosť a bolo by rizikom, ak by zostali iba štyria. Potom tam v zjazde sa bude letieť, asi aj cez 90 km/h."