Po kúpeľných mestách navštívi Okolo Slovenska kráľovské, prinášame prvé podrobnosti

20.12.2016, 14:00 | Slovensko a Slováci | Lukáš Timko
Vždy pol roka pred nasledujúcim ročníkom pretekov Okolo Slovenska prinášame prvé podrobnosti o danom ročníku, ako vyzerá trasa, aké tímy sa hlásia a nad čím premýšľajú organizátori. Aj tentoraz sme dodržali tradíciu a rozprávali sme sa s generálnym riaditeľom pretekov Petrom Privarom a športovým riaditeľom Ľudovítom Lučaničom.
 
Z nášho predchádzajúceho spravodajstva už viete, že sa preteky budú konať od stredy 7. do nedele 11. júna 2017 v kategórii 2.1, odštartujú v Levoči a vyvrcholia v Trnave. Organizátori si ale rozmysleli spornú tímovú časovku, ktorá by vytvorila značné rozdiely medzi lepšími a horšími tímami, ktoré by sa už zrejme nezmazali a myšlienka sa logicky nepozdávala banskobystrickej Dukle.
 
7. júna teda uvidíme v uliciach Levoče prológ zhruba na 3400 metrov. Vo štvrtok by mala nasledovať dlhá, zhruba dvesto-kilometrová, etapa do Zvolena. "Zvolen je jediné mesto, ku ktorému ešte nepadla definitíva. Je to tak na 60-70 %. Alternatívou by bola znova Banská Bystrica, ktorá má záujem, prípadne niektoré mesto v blízkosti," vysvetlil nám Privara. Druhá etapa bude smerovať zo Zvolena do Nitry. Vo štvrtom najľudnatejšom meste štátu by mohol deň vyvrcholiť niekde smerom na Zobor k vinohradom, kde sa pravidelne konajú mládežnícke preteky, čo by mohlo pelotón mierne rozdeliť, ale zatiaľ je to v štádiu úvah. Z Nitry pôjde v sobotu pelotón smerom na Kopanice, kde bude množstvo menších kopcov a cieľ ich bude čakať v Trnave. Tam aj preteky v nedeľu vyvrcholia kratšou etapou so štartom aj cieľom v tomto krajskom meste a pôjde sa zrejme na Červený kameň.
Bude to teda Okolo Slovenska s podtitulom návštevy kráľovských miest.
 
Etapy sa mierne predĺžia, budú atakovať dvesto kilometrov. Záverečná bude mať zhruba o hodinu menej. Profil pretekov bude zvlnený, v každej etape budú rôzne kopce. Organizátori konečne rozdelia horské prémie na viac kategórií. O celkovom poradí bude rozhodovať prológ, bonifikácie, možno kopec v Nitre, ale pôjde sa cez množstvo kopcov, ktoré ešte nie sú upresnené a k presnej trase bude mať čo povedať aj polícia, pretože niektoré cesty môžu byť v rekonštrukcii a podobne, takže jednotlivé stúpania by sme ešte nekonkretizovali, lebo by sa to mohlo zmeniť. Znova nedôjde k finišu na nejakom mýtickom kopci, organizátori sa z mnohých dôvodov bránia finišu mimo civilizácie, kde by prišlo málo fanúšikov, bolo potrebné riešiť tribúnu, elektrinu, vodu, celú logistiku a nikto by to tam ani nezaplatil.
 
 
szc51
Mauro Finetto a jeho tím po triumfe v 60. ročníku (© Jaroslav Maliňák)
 
 
Kto sem pricestuje? Organizácia sa výraznejšie nezmení
 
Fanúšikov mimoriadne zaujímajú tímy na štartovej listine. Generálny riaditeľ pripomenul, že ich ambíciou bude sem pritiahnuť čo najviac kvalitných tímov, ale v medziach možného, teda podľa pravidiel UCI im zaplatia štartovné, ale nebudú ochotní ani schopní v prvom roku vo vyššej kategórii platiť desaťtisíce eur za hviezdy, pretože posun pretekov je evolúciou a prídu sem teda celky, ktoré o to budú mať záujem.
 
O konkrétnych tímoch sme sa rozprávali s Ľudovítom Lučaničom: "Hlási sa nám asi 32 kontinentálnych tímov, ak si dobre pamätám, nebude problém vybrať kvalitné celky. Budeme, samozrejme, zohľadňovať krajiny, lebo sa nám hlásia skoro všetky talianske tímy, teda určite všetky nevezmeme, hoci sú kvalitné. Budeme to tiež prispôsobovať podľa tímov z vyšších líg. Zatiaľ by bolo predčasné špekulovať o ich počte, budeme radi za každý na štartovej listine. Bol som na tlačovej konferencii Bory v Španielsku, kde som sa snažil s nimi riešiť túto otázku, samozrejme, komunikovalo sa už týždne pred tým. Uzavrelo sa to tak, že tento rok Bora nepríde. Nevylúčili aspoň štart niektorého Slováka v drese reprezentácie. Najbližšie k dohode sme pri rokovaní s Quick-Stepom, keďže tam máme slovenského sponzora, a ten má záujem vidieť na Slovensku tím. Intenzívnejšie komunikujeme tiež s Dimension Data, ktorá v tomto termíne hľadá vhodný program pre Marka Cavendisha. To by nás stálo priveľa peňazí, ale pracujeme ešte s touto alternatívou. K ostatným tímom najvyššej ligy by som sa zatiaľ nevyjadroval, Ag2r ako jediní napísali, že určite neprídu. Z prokontinentálnej sféry sme takmer dohodnutí s CCC Sprandi a vo vyššom štádiu rokovaní sme s Bardiani a Cycling Academy, ktorý sa posúva vyššie. Najbližšie týždne ešte veľa záležitostí vykryštalizujú."
 
Naši organizátori zápasia s preplneným júnovým termínom, kde nie je veľký priestor pre prilákanie veľkých tímov. "V tom termíne je naozaj veľa pretekov, najmä Critérium du Dauphiné a Tour de Suisse, ktoré výrazne limitujú tímy - pretekárov i logistiku. Bora nám predostrela takú myšlienku, aby sme posunuli preteky o týždeň neskôr do konkurencie s Okolo Slovinska a oni by prišli k nám. Samozrejme, to by prichádzalo do úvahy pre rok 2018, pretože to množstvo zmien na UCI sme si už teraz vyčerpali - posúvali a aj o jeden deň skracovali. Uvidíme ako dopadne tento ročník, určite budeme chcieť počet elitných tímov na štarte zvyšovať, aby sem raz prišiel aj Peter Sagan, ale k tomu bude smerovať ešte dlhá cesta a potrebovali by sme ešte ďalších silných partnerov. Ale je to naša vízia. Preto preteky idú vyššie, aby v horizonte troch-štyroch rokov sa tu ukázali najlepší Slováci a snažili sa preteky vyhrať," vysvetlil Privara.
 
 
szc30
Jazdci tímu Wiggins v Zuberci (© Jaroslav Maliňák)
 
 
Počet pretekárov v jednom tíme ostane na šiestich, keďže súčasný trend hovorí skôr o znižovaní ako zvyšovaní počtu pretekárov, pre rok 2018 budú organizátori uvažovať o siedmych cyklistoch na celok, ale zatiaľ ostane v platnosti 24 tímov po šesť pretekárov,, teda 144 ľudí na štarte.
 
Všetky ostatné záležitosti pôjdu evolúciou. Vedenie pretekov sa snaží získať nových partnerov, pomoc od ministerstva, kúpia viac zábran, plánujú sa nové vysielačky. "Záležitosti ako zabezpečenie zo strany polície, kvalita ubytovania, stravy alebo dresov pre lídrov, sa meniť nemusia. Budeme sa snažiť, samozrejme, riešiť aj kultúrny program a súťaže pre deti. Buď priamo cyklistické, alebo aspoň bežecké súťaže, aby sa deti pohybovali a mohli vyhrať bicykel, nejaké lego. S tým nám musia pomôcť aj dané mestá, lebo my sme ľudsky veľmi vyťažení celou organizáciou. Existujú športoví referenti, veríme, že sa zapoja a pomôžu vymyslieť nejaké zaujímavé aktivity," uzavrel generálny riaditeľ pretekov.
 
 

Diskusia

Diskusia neobsahuje príspevky.
 
Náš eshop