Okolo Slovenska sa každoročne výrazne posúva dopredu a na kvalite tohtoročnej štartovej listiny má mamutí podiel Quick-Step Floors, ktorý sem prišiel s tímom a la Tour de France. Nutné je si uvedomiť, že hviezdy výrazne zvýšili marketingový potenciál podujatia. Dostalo sa do pozornosti svetových cyklistických médií a pretriasa sa aj na sociálnych sieťach.
Julian Alaphilippe so žltým dresom (© Ján Melicher) |
To všetko má obrovský dosah a robí vynikajúcu reklamu pretekom do budúcnosti. Tímy World Tour zistil, že existujú naše preteky a keď tu vidia také veľké mená, možno sa sem už nebudú báť prísť. Organizátori tak môžu mať jednoduchšiu pozíciu v zostavovaní pelotónu v budúcich rokoch.
Šéf tímu Patrick Lefevere odovzdával dres (© Ján Melicher) |
Bob Jungels triumfom v prológu navyše stanovil nový rekord víťazstiev v novodobej ére svetovej cyklistiky, keď jeho tím dosiahol už 62. triumf v jednom roku. My sme sa na túto záležitosť pozreli skrz sociálne siete. Informáciu o Luxemburčanovom triumfe zdielali na Twitteri okrem samotného tímovho účtu aj Viviani, Gaviria, Štybar, Vakoč a mnohí ďalší. Spolu vytvorili základňu cez pol milióna sledovateľov. Aj keď sa viacerí prekrývajú, stále je to obrovská reklama.
Podobne to bolo aj pri triumfe Alaphilippa či Seliga, čo naštartovalo kanály Bory. Organizátori navyše poskytujú všetkým tímom fotografie k voľnému použitiu, a tak sa zábery z našich pretekov šíria skrz cez skrz internetom. Quick-Step na svojom webe každý deň zverejňuje aj fotogalériu.
Počas pretekov nie je priestor na podrobné analýzy, ale v Dubnici sme na krátko zastavili majiteľa spoločnosti janom Jána Miškovského, aby nám aspoň v skratke povedal svoju myšlienku, prečo k nám Quick-Step dostal, aké sú reakcie z tímu na naše preteky a či to plánuje podporovať aj ďalej.
Audio vyjadrenie Jána Miškovského o Quick-Stepe a Okolo Slovenska |
{play}images/music/2018/miskovsky-18-okolo-slovenska.mp3|zdroj: Cycling-Info.sk{/play}
Ján Miškovský na pódiu s Quick-Stepákmi (© Ján Melicher) |