Tretí novembrový týždeň tiež bol klasicky v znamení off-season aktivít. Tímy sa lúčili/vítali jazdcov, najväčšie hviezdy začali opatrne načrtávať svoje programy na nadchádzajúcu sezónu a dozvedeli sme sa aj novinky o zmenách techniky v niektorých tímoch. UCI prišlo so zaujímavou myšlienkou na zmenu bodovania na základe ktorého sa udeľujú WorldTour licencie no a na Slovensku sa spustil projekt preasfaltovania cesty na Kráľovu hoľu s vyjadrením nádejí, že by sa niekedy mohol tento kopec stať súčasťou pretekov Okolo Slovenska.
Koniec kariéry oznámila ďalšia zo stálic profi pelotónu - Andrey Amador. Napriek tomu, že mal 38-ročný kostaričan zmluvu s týmom EF ešte na nasledujúcu sezónu, rozhodol sa ju ukončiť, keďže sa úplne nezotavil z kolízie s nákladným autom. Profesionálom bol 15 sezón a najväčšími úspechmi sú vyhratá etapa na Gire 2012, celkové štvrté miesto na Gire 2015, ako aj jeden deň v ružovom drese, všetko v drese tímu Movistar.
- reklama - |
- reklama - |
- reklama - |
- reklama - |
Michal Schlegel sa po troch rokoch v španielskom tíme Caja Rural - Seguros vracia do mov do kontinentálneho Elkovu. Takisto po troch rokoch sa tím Visma Lease a Bike rozlúčil s Milanom Vaderom, ktorý bude nasledujúce dve sezóny jazdiť za švajčiarsku zostavu Q36.5. Z Lotto Dstny do UAE mieri Florian Vermeersch, taktiež s dvojročným kontraktom.
Tadej Pogačar sa stal celkom (ne-)prekvapujúco cyklistom roka v rodnom Slovinsku. Ohľadne plánov na budúcu sezónu deklaroval, že chce vyhrávať preteky, ktoré ešte nevyhral. Žeby plánoval aj Roubaix? Vraj až po víťazstve na Vuelte, ale nič nie je isté. Jeho veľký konkurent Jonas Vingegaard zvažuje účasť na Gire, prednosť má ale stále Tour, takže ak áno, tak iba pokiaľ usúdi, že Giro bude dobrá príprava a zároveň bude mať šancu na víťazstvo. A tretí do partie? Remco Evenepoel sa intenzívne venoval v USA testom v aerodynamickom tuneli. Cieľ je zjavne nazbierať na konkurenciu čo najväčší náskok v časovkách, aby mu potom stačil v prudkých stúpaniach.
Jasno o programe minimálne na prvú časť sezóny má Mads Pedersen - všetko bude smerovať k 13.4. 2025, čo je dátum buducoročnej edície Paríž-Rubaix. Dán nechce meniť nič z minulej sezóny, kedy jar fungovala, takže najprv dva etapáky vo Francúzsku, potom kemp na Mallorce, etapák Paríž-Nice a jarné klasiky.
Tadej Pogačar: “Paris-Roubaix? Not yet. But you never know, if the form is right for such a race, the program can also be rearranged during the year. However, I don't see myself in this race yet. Vuelta will definitely be earlier than Paris-Roubaix.”
— Lukáš Ronald Lukács (@lucasaganronald) November 21, 2024
(RTV SLO) pic.twitter.com/Jf4FSBk9Ak
Trápiaci sa INEOS zverejnil mená lídrov na budúcoročné Grand Tour preteky. Egan Bernal pre Giro a Vueltu, Carlos Rodriguez na Tour a Joshua Tarling spoločne s Bernalom na Giro.
Presiakli aj informácie o zmene vybavenia v niektorých tímoch. Celkom pochopiteľné je to u Astany, ktorá po piatich rokoch spolupráce s Willierom prechádza na bicykle svojho nového čínskeho spozora XdS Carbon-Tech značky X-Lab. Lotto Dstny zas bude jazdiť na španielskej Orbei, Ridley, ktorý sa tak ocitol „bez tímu“ bude sponzorovať nórsku zostavu Uno-X. Baskovia z Euskaltel-Euskadi vymenia domácu Orbeu za menej známu značku Mendiz, samozrejme tiež baskickú. No a ženský FDJ-Suez presedlá z Lapierre za Specialized, čo samozrejme súvisí s prestupom Demi Volleringovej, na ktorej plate by sa americká značka mala z veľkej časti podieľať.
So zaujímavou myšlienkou prišlo UCI. Zámerom je, aby sa do boja o WorldTour licencie započítavali aj body z iných disciplín. Športový riaditeľ UCI Peter van den Abeele si myslí, že takýto systém by zvýšil hodnotu „necestných“ disciplín a ich podporu medzi tímami. Plánuje diskusiu a prípadné zavedenie takéhoto systému od sezóny 2026.
KRÁĽOVA HOĽA / LOW TATRAS pic.twitter.com/Z95B10wfG5
— Jozef Kubáni (@kubanijozo) March 23, 2018
V malebnej nízkotatranskej obci Šumiac začali s rekonštrukciou cesty na ikonický Slovenský kopec - Kráľovu hoľu. Stará, čiastočne štrková cesta bude nahradená novým asfaltovým povrchom a banskobystrický župan Ondrej Lunter verí, že by sa niekedy v budúcnosti Kráľova hoľa mohla stať takým Mont Ventoux pretekov Okolo Slovenska. Cesta to bude asi dlhá, problémov a obmedzení veľa, za pokus by to ale určite stálo.