História Colnaga sa začala písať v roku 1954, keď si Ernesto Colnago založil obchod v meste Cambiago v Taliansku (obrázok č.1). Spoločnosť založil po nehode, ktorá ukončila jeho cyklistickú kariéru. V tomto roku sa mu podarilo postaviť jeho prvé rámy, ktoré neskôr predával. Spoločnosť sa stala vďaka nim známou, pretože boli vyrobené z kvalitnej ocele. Neskôr sa pustili aj do rozvoja rámov vo forme nových materiálov a dizajnu.
V šesťdesiatych a sedemdesiatych rokoch sa Colnago považovalo za jedného z najlepších dodávateľov rámov pre cestnú cyklistiku. Rok 1960 bol pre spoločnosť mimoriadne úspešným. Luigi Arienti na Colnagu získal zlatú medailu na Olympijských hrách v Ríme. Taliani neskôr sponzorovali tím Molteni, v ktorom aj známy jazdec Gianni Motta sedlal rám Colnago.
Po rozpade tímu Faema sa kanibal Eddy Merckx (obrázok č.2) pripojil k už spomínanému tímu Molteni a tým aj Colnagu. Po spojení skvelého jazdca a preslávenej spoločnosti nasledovali nové inovácie a technológie. Sám Colnago povedal: "Pracovať s takým majstrom ako je Eddy Merckx je obrovskou cťou pre spoločnosť." Výsledkom spolupráce bol bicykel s hmotnosťou 5,75 kg pre "Kanibala", ktorý na ňom v Mexiku spravil rekord v hodinovke. Tento rekord zabezpečil pre Colnago bicyklový boom v Amerike.
Rok 1986 bol pre spoločnosť prelomový. Colnago začalo spolupracovať s Enzo Ferrarim, ktorý je zakladateľom slávnej automobilovej značky Ferrari. Toto spojenie prinieslo Colnagu o rok neskôr prvý prototyp karbónového rámu. V roku 1989 prišiel prvý potomok spolupráce Colnago-Ferrari, celokarbónový model C35. Jeho súčasným nasledovníkom je model C59 Italia.
C59 Italia (obrázok č.3)
Rám je ručne vyrábaný v talianskom Cambiagu. C59 váži približne jeden kilogram a je zároveň najľahším rámom od Colnaga. Hmotnosť a tuhosť sú hlavné priority rámu, dôležitým faktorom je aj bezpečnosť. Keby sa veľmi znížila hmotnosť rámu, stal by sa bicykel pre jazdcov nebezpečným. Rúrky sú vyrobené z karbónových vlákien, ktoré sú vlepované do špeciálnych "nadstavcov", čo je vlastne rúrka s väčším priemerom (obrázok č.4). Táto technológia je už roky typická pre Colnago. Kónická hlavová rúrka v sebe ukrýva polo-integrované hlavové zloženie s rozdielnym priemerom misiek. Vnútro hornej a spodnej rámovej rúrky tvorí priečne pruhovanie vlákien, ktoré zabezpečuje zvýšenú tuhosť. Rovnakú úlohu plní zadná stavba, ktorá je v priereze obdĺžniková. Táto technológia sa nazýva Q-stay (obrázok č.5). Zaujímavosťou Colnaga je dostupnosť po veľkostnej stránke. Colnago má 14 klasických veľkostí a osem slopingových, takže zákazník si nemá problém vybrať. Taktiež je veľmi zaujímavý predstavec, ktorého súčasťou je otočná podložka. Táto podložka má po obvode rôznu hrúbku a tým pádom umožňuje nastavenie predstavca. Rám je vybavený krajanským Campagnolom a to radou Record. Napriek tomu je dostupný aj vo výbave Shimano Di2, táto rada je mimochodom vybavená elektronickým radením.Sponzorstvo
Najviac financií odlieva výrobca s trojlískom v logu do tímu Colnago CSF Inox, kde je hlavným sponzorom. S vedením tímu, ktorý je čisto taliansky ale jazdí pod írskou licenciou, však žiadne personálne či iné vzťahy nemá.