colnagoHistória Colnaga sa začala písať v roku 1954, keď si Ernesto Colnago založil obchod v meste Cambiago v Taliansku (obrázok č.1). Spoločnosť založil po nehode, ktorá ukončila jeho cyklistickú kariéru. V tomto roku sa mu podarilo postaviť jeho prvé rámy, ktoré neskôr predával. Spoločnosť sa stala vďaka nim známou, pretože boli vyrobené z kvalitnej ocele. Neskôr sa pustili aj do rozvoja rámov vo forme nových materiálov a dizajnu.

V šesťdesiatych a sedemdesiatych rokoch sa Colnago považovalo za jedného z najlepších dodávateľov rámov pre cestnú cyklistiku. Rok 1960 bol pre spoločnosť mimoriadne úspešným. Luigi Arienti na Colnagu získal zlatú medailu na Olympijských hrách v Ríme. Taliani neskôr sponzorovali tím Molteni, v ktorom aj známy jazdec Gianni Motta sedlal rám Colnago.

Po rozpade tímu Faema sa kanibal Eddy Merckx (obrázok č.2) pripojil k už spomínanému tímu Molteni a tým aj Colnagu. Po spojení skvelého jazdca a preslávenej spoločnosti nasledovali nové inovácie a technológie. Sám Colnago povedal: "Pracovať s takým majstrom ako je Eddy Merckx je obrovskou cťou pre spoločnosť." Výsledkom spolupráce bol bicykel s hmotnosťou 5,75 kg pre "Kanibala", ktorý na ňom v Mexiku spravil rekord v hodinovke. Tento rekord zabezpečil pre Colnago bicyklový boom v Amerike.

Rok 1986 bol pre spoločnosť prelomový. Colnago začalo spolupracovať s Enzo Ferrarim, ktorý je zakladateľom slávnej automobilovej značky Ferrari. Toto spojenie prinieslo Colnagu o rok neskôr prvý prototyp karbónového rámu. V roku 1989 prišiel prvý potomok spolupráce Colnago-Ferrari, celokarbónový model C35. Jeho súčasným nasledovníkom je model C59 Italia.

 

C59 Italia (obrázok č.3)

Rám je ručne vyrábaný v talianskom Cambiagu. C59 váži približne jeden kilogram a je zároveň najľahším rámom od Colnaga. Hmotnosť a tuhosť sú hlavné priority rámu, dôležitým faktorom je aj bezpečnosť. Keby sa veľmi znížila hmotnosť rámu, stal by sa bicykel pre jazdcov nebezpečným. Rúrky sú vyrobené z karbónových vlákien, ktoré sú vlepované do špeciálnych "nadstavcov",  čo je vlastne rúrka s väčším priemerom (obrázok č.4). Táto technológia je už roky typická pre Colnago. Kónická hlavová rúrka v sebe ukrýva polo-integrované hlavové zloženie s rozdielnym priemerom misiek. Vnútro hornej a spodnej rámovej rúrky tvorí priečne pruhovanie vlákien, ktoré zabezpečuje zvýšenú tuhosť. Rovnakú úlohu plní zadná stavba, ktorá je v priereze obdĺžniková. Táto technológia sa nazýva Q-stay (obrázok č.5). Zaujímavosťou Colnaga je dostupnosť po veľkostnej stránke. Colnago má 14 klasických veľkostí a osem slopingových, takže zákazník si nemá problém vybrať. Taktiež je veľmi zaujímavý predstavec, ktorého súčasťou je otočná podložka. Táto podložka má po obvode rôznu hrúbku a tým pádom umožňuje nastavenie predstavca. Rám je vybavený krajanským Campagnolom a to radou Record. Napriek tomu je dostupný aj vo výbave Shimano Di2, táto rada je mimochodom vybavená elektronickým radením.

Sponzorstvo

Colnago od roku 1974 sponzorovalo každý rok aspoň jeden profesionálny tím. Sponzorovalo už spomenutý Molteni, za ktorý jazdil Eddy Merckx. Od roku 1977 sponzorovalo tiež Giuseppeho Saronna, ktorý sa v roku 1982 stal majstrom sveta. Keď sa dostaneme k nedávnej minulosti, v roku 2005 sedlali Colnago jazdci Rabobanku. O rok neskôr to bol tím Milram, za ktorý jazdili skvelí šprintéri Alessandro Petacchi a Erik Zabel. Potom aj naše dvojičky Velitsovie. V súčastnosti to je tím Europcar, ktorý preslávil Colnago svojou bojovnosťou na starej dáme (obrázok č.6). Superbojovník Tour 2011 Thomas Voeckler paradoxne nesedlal žiadnu francúzsku ale práve túto taliansku značku. Ďalším menším paradoxom je že v roku 2012 bude Colnago dodávať rámy štyrom tímom, no ani jednému z talianskou licenciou a z World Tour. Ostávajú pri Colnagu CSF, Europcari, Landbouwkrediet, a Team Type 1.
Najviac financií odlieva výrobca s trojlískom v logu do tímu Colnago CSF Inox, kde je hlavným sponzorom. S vedením tímu, ktorý je čisto taliansky ale jazdí pod írskou licenciou, však žiadne personálne či iné vzťahy nemá.