Tento web používa k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštěvnosti súbory cookies. Viac informácií.

Odmietnuť Súhlasím Podrobné nastavenie Prijať zvolené cookies
Nevyhnutne nutné cookies
Tieto cookies sú nevyhnutné pre fungovanie nášho webu a nemožno ich deaktivovať. Tieto súbory navyše prispievajú k bezpečnému a riadnemu využívaniu našich služieb.
Analytické cookies
Analytické cookies sú zhromažďované skriptom spoločnosti Google Inc., ktorá následne tieto dáta anonymizuje. Po anonymizácii sa už nejedná o osobné údaje, pretože anonymizované cookies nemožno priradiť konkrétnemu užívateľovi, resp. konkrétnej osobe. My pracujeme iba s cookies v anonymizovanej podobe.
Reklamné cookies
Reklamné cookies používame my alebo naši partneri, aby sme Vám mohli zobraziť vhodné obsahy alebo reklamy ako na našich stránkach, tak na stránkach tretích subjektov. Na základe týchto informácií nie je spravidla možná bezprostredná identifikácia Vašej osoby, pretože sú používané iba anonymizované údaje.

O spoločnom šampionáte s riaditeľom Jaroslavom Vašíčkom

25.6.2014, 16:00 | Rozhovory | Lukáš Timko

Po organizátoroch v Púchove a Dubnici prebrali žezlo nad Spoločnými majstrovstvami Česka a Slovenska v cestnej cyklistike ľudia zo spoločnosti TTV Sport Group. Ich slogan Jednička v pořádání úspěšných cyklistických akcí hovorí za všetko. Starajú sa o Czech Cycling Tour (2.2), Závod míru U23 (2.2U) a viaceré ďalšie. Vlani organizovali Majstrovstvá Európy v cestnej cyklistike. Pred šampionátom sme sa rozprávali s riaditeľom pretekov Jaroslavom Vašíčkom.

 

 

Prečo sa Spoločné MČR a SR odohrajú práve v Slavkove? Mali ste túto lokalitu vybratú už skôr? Ako by ste stručne charakterizovali šampionát?

 

Niekedy vo februári nás oslovil zväz, či by sme nemali záujem zorganizovať spoločné majstrovstvá, že má na to pripravenú určitú finančnú čiastku. Samozrejme, že sme s tým súhlasili, pretože sa snažíme pomôcť cestnej cyklistke, aby sa v popularite vrátila tam, kam patrí. Mali sme vybrané dve lokality. Cestné preteky sme plánovali umiestniť do Mikulova a všetky časovky by sa odohrali v Lednici. Lenže pri rokovaniach s politickými špičkami Juhočeského kraja sme sa dozvedeli, že vážny záujem o organizáciu má Slavkov u Brna, preto sme sa spojili s jeho predstaviteľmi. Nakoniec sa v tomto meste na námestí uskutočnia štarty všetkých disciplín.

 

Myslím si, že sa nám podarilo postaviť dobré trate, ale niektorí nie sú spokojní s náročnosťou časovky. Tá bude kopcovitá a ťažká, pretože na jednom okruhu je prevýšenie 374 metrov, ale po technickej či fyzickej stránke musí vyhovovať všetkým. Dva predchádzajúce ročníky bola jazda proti chronometru jednoduchá, teraz bude trošku komplikovanejšia. Na tejto trati podobne ako aj na cestných pretekoch máme pripravené opravené cesty, takže pretekári sa môžu tešiť na bezpečné prostredie.

 

 

Ako ste vyberali trasu? Mali ste nejaké problémy pri jej tvorbe, alebo sa vám ju podarilo zrealizovať podľa vašich predstáv?

 

Obidva okruhy sú presne podľa našich predstáv. Všetci nám vyšli v ústrety, na preteky sa nám podarilo uzavrieť aj hlavnú, medzinárodnú cestu, s čím ale boli spojené vysoké finančné náklady na dopravné značenie na obchádzky (260-tisíc korun). Takže pôjdeme po hlavnom ťahu a bude to tam veľmi pekné.

 

 

Čo sa týka uzatvorenia trate? Autá asi budú presmerované inam, ale čo s hobby cyklistami? Nie sú s nimi z minulosti najlepšie skúsenosti.

 

Časovka aj preteky sa odohrajú na hermeticky uzatvorenom kruhu. Z osobnej skúsenosti viem, že rekreační cyklisti sú problémom v Čechách a aj na Slovensku. Nedá sa dohliadnuť na všetkých ľudí. Mali sme s tým problémy už na Majstrovstvách Európy minulý rok, keď sa nám tam potulovali skupiny ľudí a boli bezohľadní voči pretekárom. Nedokážu rešpektovať to, že tam jazdia profesionáli, a myslia si, že sa tam môžu iba tak pohybovať aj oni. Budeme mať k dispozícii kvantum usporiadateľov, takže verím, že situáciu zvládneme.

 

 

Aká sa predstaví konkurencia na šampionáte? Potvrdili vám účasť všetci najlepší pretekári a aký veľký pelotón by sa mal postaviť na štart?

 

Máme potvrdenú účasť všetkých profesionálov okrem Romana Kreuzigera, ktorý odišiel na Lago di Garda. Záujem o časovku bol zo strany OPQS taký obrovský, že napríklad Štybarovi pripravili nový špeciál. Pre túto disciplínu sme sa s hlavným rozhodcom Milanom Dvorščíkom dohodli, že poradie najlepších jazdcov nebudeme žrebovať, ale desať najsilnejších bude nasadených na koniec pretekov, aby časovka vrcholila. Jednotku bude mať teda Jan Bárta, dvojku Peter Velits. Veľký záujem prejavil o toto podujatie aj tím NetApp-Endura, ktorý má veľké plány s Leopoldom Königom, a do dejiska sa preto dostaví hlavný športový riaditeľ Enrico Poitschke. Tím OPQS zas bude mať dvojnásobné zabezpečenie, keď sem príde s vlastným mechanickým vozidlom a takisto tu bude aj Etixx.

 

 

Budú si môcť fanúšikovia v Slavkove pozrieť aj niečo iné okrem cyklistky, bude pre nich pripravený nejaký kultúrny program?

 

Od soboty bude Slavkov kultúrne preplnený, pretože vtedy tam je naplánované aj stretnutie historických vozidiel. Okrem toho sa môžu diváci tešiť na výstavu vín a na námestí vystúpia miestne detské súbory a skupiny. Myslím si, že o fanúšikov bude dobre postarané.

 

 

Koľko očakávate divákov a aký počet by vás uspokojil?

 

Keď sme v minulosti robili majstrovstvá Európy, prišlo 10 000 divákov. Úprimne povedané, teraz očakávam viac. Aj vzhľadom na dostupnosť z diaľnice z každého kúta republiky a ani Bratislava nie je ďaleko. Pre fanúšikov sa urobilo strašne veľa, aby to bolo dostupné podujatie.

 

 

Národný šampionát je špecifickým podujatím, kde bojujú profesionáli proti kontinentálnym tímom, niektorí jazdci sa tam prídu len ukázať, takže ako sa to bude podľa vás vyvíjať?

 

Myslím si, že prvé dva-tri okruhy sa pôjdu naplno, bude sa to deliť, ale potom sa profesionáli nejako dohodnú s kontinentálnymi celkami. Ale povedzme si pravdu, situácia, keď si môže kúpiť licenciu na toto podujatie v podstate hocijaký amatérsky cyklista, je pre našich najlepších cyklistov nebezpečná. Nikdy neviete, čo sa môže na trati stať, pretože títo jazdci nemajú potrebnú techniku, nevedia sa v pelotóne pohybovať a ľahko môžu zraniť profesionálov. Táto situácia by sa preto mala nejakým spôsobom vyriešiť, pretože je dlhodobo neudržateľná. Menej pretekárov na štarte je niekedy viac.

 

 

Čo by ste na záver odkázali fanúšikom?

 

Chcel by som všetkých pozvať na krásnu cyklistiku so špičkovým obsadením, aby sa prišli pozrieť na najlepších českých a slovenských jazdcov, ktorých môžeme v domácich podmienkach vidieť len raz za rok. Verím, že to bude úspešný šampionát.

 

 

Diskusia

Diskusia neobsahuje príspevky.
 
Náš eshop