Aj v druhej etape bolo pripravených sedem horských prémii a výškové prevýšenie takmer tritisíc metrov, ale profil mohol byť zhovievavý aj pre najrýchlejších jazdcov v balíku.
Po včerajšej najnáročnejšej previerke držal všetky tromfy v rukách Quick-Step Floors a belgická zostava nemohla mať dnes iný cieľ, ako udržanie žltého dresu a zároveň sa pokúsiť získať tretí etapový triumf v rade. Alaphilippe si vybudoval slušný náskok v poradí, ale Jan Tratnik s Benom Hermansom mohli byť na takomto profile ešte nepríjemnými súpermi.
Po spustení etapy sa odohrávala útočná jazda, ale tím CCC Sprandi chytal všetky pokusy o únik. Pred rpvou horskou prémiou sa objavili pred pelotónom Cully (Dukla BB), Groselj (Adria Mobil) a Verschaeve (Belgická repre). Pred výstupom na Donovaly sa objavili späť v balíku. Do brejku sa chcel znovu dostať Martin Haring, ktorý dnes jazdil v drese lídra bodovacej súťaže.
Vedúca skupina sa vytvorila až po prvej horskej prémii, na ktorej vybojoval maximálny počet bodov líder vrchárskej súťaže Giulio Ciccone, a potom sa dostali pred pelotón Umberto Orsini (Bardiani), Sergej Šilov (Gazprom), Vojtěch Hačecký (Elkov-Author), Vitalij Buts (Hurom) a Florian Stork (Nemecká repre). Na druhej horskej prémii sa presadil Buts, Orsini skončil druhý a aj takýmto spôsobom obraňoval vrchársky dres, ktorý vlastní jeho tímový kolega. Do úniku sa snažil dostať aj Martin Mahďar (Dukla BB), ktorý jazdil pred pelotónom a na tomto kopci získal jeden vrchársky bodík.
Ukrajinský jazdec Vitalij Buts sa presadil aj na horskej prémii Čremošné, Martin Mahďar bol o čosi bližšie k vedúcej skupine. Náskok brejku sa zvýšil na dve a pol minúty a tím Quick-Step Floors mohol byť s týmto rozdielom spokojný, lebo v úniku stál najvyššie v poradí Umberto Orsini so stratou 5:29.
Martin Mahďar sa napokon nedostal na čelo pretekov, jeho sólový pokus ho obral o energiu a už sa nedokázal pridať k vedúcim cyklistom. Na horskej prémii Vyšehrad sa zopakovala situácia z tých predchádzajúcich, maximum bodov uchmatol Buts, ktorý bol na vrchole rýchlejší ako Ursini.
Fačkovské sedlo ukončilo pohodu v brejku, keďže balík zabral a znížil svoju stratu o polovicu. Na tomto kopci sa rozdelila vedúca skupina. Fačkovské sedlo sa stalo osudným pre pôvodný únik a na vrchole už bodoval Giulio Ciccone, ktorý vyhral svoju druhú dnešnú horskú prémiu. V pelotóne pracovali Quick-Step Floors a belgická reprezentácia. Na tomto kopci sa rozdelil balík, vzadu zostal aj Laporte, preto Cofidis ťahal druhú skupinu, aby sa jeho najrýchlejší muž vrátil späť.
Fačkovské sedlo urobilo v pelotóne veľký neporiadok, balík sa rozdelil na niekoľko skupín. A do problémov sa dostal aj Jakobsen (Quick-Step Floors), takže šprintérska koncovka bola nepravdepodobná. Na šprintérskej prémii v Čičmanoch zobral tri bonusové sekundy Jan Tratnik a ako druhý muž poradia znížil stratu na Alaphilippa na osem sekúnd. Etapa tak začala dostávať zaujímavý rozmer. Cyklistov čakali ešte dva kopce. Na stúpaní Čičmany vylepšil svoju pozíciu na čele vrchárskej súťaže Ciccone.
Pelotón bol rozdelený na štyri skupiny. Na čele zostalo približne tridsať jazdcov, bez slovenskej účasti, v druhej skupine sme mali Štočeka s Haringom. Obaja mali ešte šancu vrátiť sa späť na čelo pretekov, lebo ich manko nebolo vysoké. Potom nasledovala s minútovou stratou tretia partia a v nej sa nachádzali Juraj Sagan a Tybor. Všetci ostatní sa nachádzali v poslednej skupine.
Juraj Sagan sa snažil vrátiť späť, pomáhal mu jeden tímový kolega, ale strata druhej skupiny sa vyšplhala na tri minúty. Na čele pretekov najviac pracoval Cofidis a to malo znamenať jediné, že vpredu sa udržal Christophe Laporte. A ten chcel etapu.
Na poslednej rýchlostnej prémii zviedli súboj dvaja vedúci muži poradia a Alaphilippe porazil v Dubnici Tratnika. Slovinský jazdec však vyhral tú predposlednú prémiu. Vedúca skupina mala všetko pod kontrolou a práve v nej sa malo rozhodnúť o etapovom víťazovi.
Technické finále v Dubnici si vyžiadalo svoju daň a na štadión dorazila na čele pretekov len malá skupinka, v ktorej si vybudoval najlepšiu pozíciu pred páskou Rüdiger Selig a vyhral etapu. Za ním skončili Yves Lampaert a Zdeněk Štybar, líder pretekov Julian Alaphilippe finišoval na piatej pozícii.
Dnešné finále malo aj podľa organizátorov svoje nepríjemné, ale veľmi zaujímavé, zákutia, čo využil Selig, ktorý mal dobre naštudovanú túto koncovku a na štadión prišiel na ideálnej pozícii. Dvojica z Quick-Step Floors bola možno rýchlejšia, ale už nemala priestor, aby to potvrdila. Na štvrtom mieste skončil etapu ďalší muž z Bory Cesare Benedetti. Táto pätica získala v cieli desať sekúnd na hlavnú skupinu, čo výrazne pomohlo Alaphilippovi v poradí.
Zo slovenského pohľadu je potešiteľné, že sa takto výborne drží Matúš Štoček, ktorý doteraz okolo takýchto pretekov ani nešiel. Práve dnes mal prvý raz na cestných pretekoch vysielačku. V rozhodujúcom stúpaní sa neudržal vpredu Juraj Sagan, a tak sa zdá, že súťaž o najlepšieho Slováka je rozhodnutá. Tiež sa potvrdilo, že z Dukly má najlepšie nohy Martin Haring. Ak by nebol včera v úniku, moho to byť v celkovom poradí úplne inak. Ale nosiť dres je veľká pocta. Ostatní Slováci sa v závere pospájali do veľkého grupetta.
167,5 km - Donovaly: dĺžka 5,1 km; sklon 4,6 % (10-7-5-3-2-1)
136,9 km - Šturec: dĺžka 8,6 km; sklon 4,9 % (10-7-5-3-2-1)
128,6 km - Čremošné: dĺžka 1,5 km; sklon 5 % (6-4-2-1)
107,6 km - Vyšehrad: dĺžka 1,5 km; sklon 4,9 % (6-4-2-1)
88,3 km - Fačkov: dĺžka 7,3 km; sklon 5,3 % (10-7-5-3-2-1)
76,6 km - ČIČMANY (8-5-3-2-1)
72,4 km - Čičmany: dĺžka 4,2 km; sklon 3,7 % (6-4-2-1)
46,9 km - Homôlka: dĺžka 4,6 km; sklon 5,5 % (10-7-5-3-2-1)
18,4 km - NOVÁ DUBNICA (8-5-3-2-1)
13,1 km - DUBNICA NAD VÁHOM (8-5-3-2-1)
Cieľ (20-15-12-10-8-6-4-3-2-1)
Krátke preview etapy:
Každý mohol včera vidieť, že časy, keď nám v takýchto etapách Slováci od prvého kopca bojovali s limitom, sú preč. Je to profesionalizáciou štartovej listiny a tým, že ak sa vytvorí únik, prvá polovica etapy je pokojná a bezproblémová. Peklo prichádza až v samom závere, kde to tí najsilnejší vedia mimoriadne vyšpičkovať. Podľa očakávania najviac potrápili Quick-Stepákov profesionálni belgickí reprezentanti. Serge Pauwels (DiData) i Ben Hermans (Israel Academy) skúšali nastupovať a podporoval ich Steff Cras (Kaťuša). Quick-Step šiel ale veľmi dobre a zaváhanie nepripustil. Zaujímavé ale je, že keď sa im minuli domestici, úplný záver musel Alaphilippovi pomôcť aj žltý Jungels a vypadol z najlepšej desiatky. Po tom čo vyšla aktivita tímu Gazprom-RusVelo navnivoč sa už nedá čakať akákoľvek asistencia Podlahárom pri kontrole etapy. Opäť sa teda budú musieť nadrieť na čele a uvidíme v akom tempe sa pôjde. Ak to súperi vzdajú, môže sa zrodiť špurt a veľký súboj Jakobsena s Laportem, ale ak by napríklad Cofidis zvýšil tempo a dokázal odpárať Jakobsena, mohlo by to byť zaujímavé, pretože Belgičania by prišli o veľký tromf a museli niečo vymyslieť. Laporte je mierne odolnejší v kopci. Včera sa tam držal až pod záverečné Štrbské Pleso a potom si vystúpil, kdežto mladý Holanďan stratil kontakt už v prvom výjazde. Samozrejme, mal aj on tímové úlohy. Nemalo by pršať, takže dojazd na dubnickom štadióne bude veľkou lahôdkou. Myslíme si, že niektorý z borcov Quick-Stepu v záverečnom okruhu určite zaútočí a skúsi to na sólový triumf. Potom sa budú musieť súperi zorganizovať a dostihnúť ho. Vieme, že s takým Lampaertom alebo Štybarom majú problémy supertímy na jarných klasikách, nie to na našich pretekoch. Našim čiernym koňom dnešného dňa je Zdeněk.
Krátky opis trasy etapy:
Hoci sa to nemusí zdať, druhý deň je podobne náročný ako prvý. Cyklisti budú mať v nohách ťažký štvrtok, absolvujú o 27 kilometrov viac a tiež ich čaká až sedem kopcov. Počet nastúpaných metrov je takmer totožný na hranici troch tisíc. Keďže by bolo zo Štrbského Plesa do Dubnice nad Váhom príliš ďaleko a Ružomberok chcel privítať preteky, voľba na miesto štartu bola jasná. Rovnako ako to, že sa pôjde na Horehronie a Donovaly, pretože v piatok odstaviť Strečno by bolo veľmi komplikované až hlúpe. Opäť teda čaká pretekárov tvrdá previerka už krátko po štarte, a to ešte nebude všetko. V Starých horách sa odbočí na Harmanec a príde najdlhšie stúpanie tohto ročníka - Šturec, ktorý má 8,6 km a sklon 4,9 %. Po krátkom zjazde príde ešte kratučké Čremožné a pretekári budú pokračovať na západ a región Turca, potom hornej Nitry. V strede etapy čaká jazdcov náročné Fačkovské sedlo (7,3 km; 5,3 %). Potom si budú môcť mierne vydýchnuť a cez bufet a rýchlostnú prémiu v Čičmanoch sa vydajú na juh do Valašskej Belej odkiaľ pôjdu na náročnú Homôlku, kde sa zrejme už vyselektuje skupina, ktorá príde do cieľa. Borci budú potom môcť ešte medzi sebou zabojovať na dvoch rýchlostných prémiách v Novej Dubnici a Dubnici nad Váhom, kde ich čaká 13-kilometrový okruh. Finišovať sa bude na veľmi atraktívnom mieste, a to tartanovej dráhe štadióna. Snáď sa nikomu nič nestane a vzniknú pre víťaza pamätné fotografie.
Upozornenie: Diskusiu sme zrušili, pretože sa v nej objavilo množstvo urážlivých komentárov ľudí, ktorí znevažujú prácu nás i našich kolegov a nemajú ani len najmenšiu predstavu, ale ani len najmenšiu, predstavu o tom koľko ľudí je k dispozícii a ako sa pracuje počas pretekov. Výsledky 2. etapy dodala francúzska licencovaná spoločnosť, ktorá robí časomieru týchto pretekov, až hodinu a pol po dojazde.