7. | 24.8. | zvlnená | Huesca > Motorland Aragón | 164,2 km | víťaz: Degenkolb |
Ešte predtým sa vpredu sformovala unikajúca štvorica. Javier Aramendia Lorente (Caja Rural), Pablo Lechuga Rodriguez (Andalucia), František Raboň (OPQS) a Bertjan Lindeman (Vacansoleil) si čoskoro vybudovali náskok. Po tridsiatich kilometroch to bolo už takmer päť minút. Potom si ich začal kontrolovať Degenkolbov Argos-Shimano a držalo sa to okolo 4:30.
Na 56 kilometri sme videli technické problémy s bicyklom minuloročného víťaza Vuelty Coba. Niečo podobné postihlo aj Castrovieja na 75 kilometri. Dnes sa pelotón konečne už pohyboval počas etapy svižnejšie ako v minulých dňoch, keď si dokonca vyslúšil posmešky, že preteky žien sú až neskôr. Prvú hodinu absolvovali pretekári priemernou rýchlosťou nad 43 km/h, druhú necelých 42. Ono v tej horúčave to ale naozaj nie je sranda.
Zaujímavosťou siedmej etapy je cieľ na motoristickom okruhu. Postavili ho pred štyrmi rokmi, jeho dĺžka je vyše päť kilometrov a provítal už napríklad sériu Moto GP. 57 km pred cieľom bol náskok úniku už len 2:36. Maaskant a Martin sa zhruba v tom istom momente ocitli na zemi. Po ťuknutí kolies pokračovali ďalej.
Šprintérsku prémiu si rozdelil už tradične únik v poradí Lechuga, Raboň a Aramendia. To však nemenilo nič na fakte, že pelotón sa blížil. 28 km pred cieľom to už bolo na hranici minúty, preto zaútočil Franta Raboň a rozhodil únik. Lechuga tempu nestačil, a o chvíľu ho pohltil pelotón. Vpredu teda zostala už len trojica. Druhý šprint vyhral Lindeman, pred Raboňom a Aramendiom.
Po prémii už vpredu zostali len Raboň s Lindemanom. Tesne pred koncom sme videli aj ďalšiu kolíziu, v ktorej boli Clement, Gerdeman, De la Fuente a ďalší. Peltótn sa rozdelil na dve časti a medzitým už samozrejme bolo po úniku.
Záverečných päť kilometrov sa už odohrávalo na vyššie spomínanom motoristickom okruhu. Nakoniec hromadný súboj vyhral Degenkolb a pripísal si tretie víťazstvo. Druhý bol Viviani, tredí Davis. Z celkovej prvej desiatky vypadol Uran, ktorý bol v druhej skupine po páde a stratil. Všetci ostatní poskočili teda o jednu priečku vyššie a do prvej desiatky sa tak dostal jeho tímový kolega Henao. Z druhej desiatky sa porúčali Anacona aj Talansky, ktorých stihol rovnaký osud ako Urana. Degenkolb si poistil vedenie v bodovacej súťaži, Clarke ostáva v bielom s modrými bodkami.
Video záverečného kilometra u hostbroadcastera tu (odkaz)...
1. | DEGENKOLB John |
.pro. | 3h 48' 30'' | ||
2. | VIVIANI Elia | LIQUIGAS-CANNONDALE |
+ 00' 00'' | ||
3. | DAVIS Allan |
ORICA GREENEDGE |
+ 00' 00'' | ||
4. | BOUHANNI Nacer |
FDJ |
+ 00' 00'' | ||
5. | BENNATI Daniele | RADIOSHACK-NISSAN-TREK |
+ 00' 00'' | ||
6. | MEERSMAN Gianni |
LOTTO BELISOL TEAM |
+ 00' 00'' | ||
89. | URAN Rigoberto |
SKY PROCYCLING |
+ 01' 09'' |
Organizátori trasu vymysleli veľmi šikovne. Vrchári so šprintérmi sú vo svojich živloch striedavo. V siedmom dni si vrchári "oddýchnu" a v závere prídu k slovu šprintéri. Nemalo by ich nič prekvapiť a sila tímov, ktoré v horách trpia (Liquigas, FDJ, Agos Lotto...), bude veľká. Degenkolb a spol sú hladní po víťazstvách. Presadí sa niekto nový alebo opäť 23-ročný rodák ešte z Východného Nemecka?