Pelotón už prišiel do kopcov, ale tie najdlhšie sa dnes nachádzali ďaleko pred cieľom. Trasa však bola selektívna a na konci sa malo rozhodovať na krátkych stúpaniach, čo mohlo podporiť útočnú aktivitu. Samotná cieľová páska sa nachádzala na 5-percentnom stúpaní a v takomto finále sa chceli ukázať Matthews, Gilbert, Teuns, ale o bonifikácie mohli zabojovať aj Roglič so Schachmannom.
Organizátori pretekov zverejnili informáciu, že posledná etapa vedúca do mesta Nice bola nahradená. Namiesto tradičnej trasy sa urobia v nedeľu tri krátke okruhy okolo mesta Levens, ktoré budú obsahovať kopec Côte de Duranus (4 km; 3,5 %) a potom sa bude finišovať do mierneho stúpania.
Na začiatku etapy bol veľký záujem o únik. Pred balíkom sa krátko pohybovali Cavagna, Trentin, Swift alebo Mads Pedersen, no títo jazdci neboli úspešní. Až po šesťdesiatich kilometroch sa usadila pred balíkom skupina Kenny Elissonde (Trek-Segafredo), Julien El Fares (EF Education-Nippo), Alexej Lucenko (Astana - Premier Tech), Anthony Perez (Cofidis), Victor Campenaerts (Qhubeka-Assos), Jonathan Hivert (B&B Hotels) a vybudovala si potrebný náskok. Po páde odstúpil Brandon McNulty (UAE Emirates), talentovaný jazdec, ktorému patrilo v priebežnom poradí tretie miesto.
— Astana – Premier Tech (@AstanaPremTech) March 12, 2021
Vedúca skupina si vybudovala aj 3-minútový odstup a obsahovala silných jazdcov ako Lucenko alebo Elissonde, ktorí sa hodia na kopcovitý profil zakončený krátkym stúpaním. Práve francúzsky jazdec strácal v poradí iba 2:24, preto tím Jumbo - Visma, ktorý obraňoval žltý dres, nemohol nechať brejku úplnú voľnosť. V polovici etapy sa nachádzali dva dnešné najťažšie kopce a obidve prémie vyhral Anthony Perez. Únik zvýšil náskok na štyri minúty, ale nie nadlho. Balík v klesaní zrýchlil.
- reklama -
- reklama -
- reklama -
- reklama -
Na čele pelotónu už pracovali Bahrajn Victorious a BikeExchange, čo len potvrdzovalo, že na etapu si trúfajú Matthews a Teuns. Na rýchlostnej prémii bol najrýchlejší Lucenko a na čele pretekov mu robili spoločnosť už iba Elissonde, Hivert a Campenaerts. V dlhom klesaní pred druhou rýchlostnou prémiou musel riešiť technické problémy Lucenko a ostatní utečenci sa mu vzdialili. V tom čase pelotón strácal len osemdesiat sekúnd a šance úniku na etapový sa znižovali.
Alors que le peloton revient sur les échappés, ????????@KennyElissonde insiste.
Kazašský cyklista bol chytený pelotónom pred druhou rýchlostnou prémiou a napokon zostal na čele pretekov už iba Elissonde. Francúzsky jazdec ešte vyhral rýchlostnú prémiu, ale pred balíkom mal už len malý náskok. V záverečnej fáze pretekov sa držal v hlavnej skupine aj Sam Bennett. Potom Elissondeho doplnil Jonas Rutsch (EF Education) a táto dvojica naďalej udržiavala náskok pred pelotónom. Nemecký jazdec ešte stavil na sólový útok, ale na záverečnom krátkom stúpaní sa balík cez neho dostal.
Na čele sa stále držal aj Sam Bennett, ale napokon boli takéto sklony nad jeho sily. Štyristo metrov pred cieľom rozbehol akciu Cofidis a túto aktivitu perfektne využil Primož Roglič, ktorý nedal súperom šancu na záverečných stovkách metrov. Druhý skončil Christophe Laporte, tretí finišoval Michael Matthews.
Video dojazdu
V kopcovitej etape sa vytvoril pomerne silný únik, ale pelotón sa nepripravil o šancu získať etapový triumf na úkor utečencov. Jumbo - Visma, Bahrajn a BikeExchange jazdili v hlavnej skupine a ich pretekári boli na konci hlavnými protagonistami. Vo finále sa ukázal aj Cofidis, ale francúzsky tím rýchlo zistil, že Christophe Laporte sa nemôže porovnávať s Primožom Rogličom. Francúzsky jazdec však dosiahol pekný výsledok.
Primož Roglič potvrdil vynikajúcu formu a na čele poradia zvýšil svoj náskok o ďalších desať sekúnd pred Maximilianom Schachmannom a Ionom Izagirrem. Líder tímu Jumbo - Visma sa dostal aj do zeleného dresu. Pred páskou sa ukázali Michael Matthews a Dylan Teuns, ale na víťazstvo im to nestačilo. Zajtra je na programe kráľovská etapa a keďže nedeľná previerka prešla významnou zmenou, bude oveľa lahšia ako pôvodná trasa, zajtra sa bude rozhodovať v celkovom poradí.
Kopcovité predstavenie, kde sa môžu vytvoriť rozdiely na krátkych stúpaniach, čo si vychutnajú výbušní vrchári alebo klasikári. Najťažšiu časť etapy predstavuje kombinácia kopcov Côte de Cabris a Col du Ferrier, ale po jej prekonaní zostáva do cieľa ešte deväťdesiat kilometrov, čo je veľmi ďaleko, aby sa podujali na rozbitie pelotónu jazdci na celkové poradie. Potom budú nasledovať už len krátke vrchárske výzvy. Aj prvá rýchlostná prémia s bonifikáciami je situovaná na kopci (1 km; 5,3 %) a tá druhá, nachádzajúca sa len sedemnásť kilometrov pred páskou, je ešte náročnejšia. Na dvoch kilometroch sa priblíži jej sklon k siedmim percentám. Poslednou výzvou bude 2000-metrové cieľové stúpanie s prevýšením päť percent, kde bude rozhodovať akcelerácia na konci náročného dňa.
Kopcovité predstavenie, kde sa môžu vytvoriť rozdiely na krátkych stúpaniach, čo si vychutnajú výbušní vrchári alebo klasikári. Najťažšiu časť etapy predstavuje kombinácia kopcov Côte de Cabris a Col du Ferrier, ale po jej prekonaní zostáva do cieľa ešte deväťdesiat kilometrov, čo je veľmi ďaleko, aby sa podujali na rozbitie pelotónu jazdci na celkové poradie. Potom budú nasledovať už len krátke vrchárske výzvy. Aj prvá rýchlostná prémia s bonifikáciami je situovaná na kopci (1 km; 5,3 %) a tá druhá, nachádzajúca sa len sedemnásť kilometrov pred páskou, je ešte náročnejšia. Na dvoch kilometroch sa priblíži jej sklon k siedmim percentám. Poslednou výzvou bude 2000-metrové cieľové stúpanie s prevýšením päť percent, kde bude rozhodovať akcelerácia na konci náročného dňa.