Vyschnuté soľné jazero Bonneville Salt Flats v americkom Utahu, obrovská piesočná pláň, je obľúbeným miestom „extrémistov,“ ktorí sa naháňajú za svetovými rekordmi - motoristickými i cyklistickými. O jedinečnosti tejto špeciálnej lokality svedčí aj skutočnosť, že posledných šesť rýchlostných cyklistických rekordov bolo vytvorených práve tam. Rozľahlá rovina je v zime pokrytá tenučkou vrstvou vody, v lete sa voda vyparí a vznikne povrch hladký ako zrkadlo, bez akýchkoľvek hrbolčekov. Práve tu prekonal Američan Gary Gabelich ako vôbec prvý človek na svete hranicu 1000 km/h. Sedel za volantom automobilového „monštra“ s raketovými motormi nazvaného Blue Flame.
 
Okrem neho sa po jazere preháňali desiatky dobrodruhov posadnutých rýchlosťou. Vytvorili  tu desiatky rozmanitých svetových rekordov. Zavítal sem aj Holanďan Fred Rompelberg. Nemal však ambíciu šoférovať automobil, ale vyvinúť čo najvyššiu rýchlosť vlastnou silou, v sedle špeciálneho bicykla.
 
Latka bola položená poriadne vysoko. Ešte dávno pred ním pricestoval do tejto lokality americký olympionik v cyklistike John Howard. A neprišiel sem nadarmo. V roku 1985 tu úspešne prekonal svetový rýchlostný rekord, keď za dragsterom, ktorý mu rozrážal vzduch, „letel“ na bicykli rýchlosťou 245 kilometrov za hodinu. Prekonať tento výkon sa pokúšalo viacero skvelých borcov, no bez úspechu. Aj Rompelberg podnikol niekoľko pokusov prekonať vtedy platný rýchlostný rekord, no nedopadli najlepšie. V roku 1988 mal dva hrôzostrašné pády v rýchlosti vyše dvesto kilometrov za hodinu, pri ktorých si polámal 24 kostí. Takmer každého by to odradilo od ďalších podobných „vylomenín,“ ale tvrdohlavého Freda veru nie. Trvalo šesť mesiacov, kým sa dal zdravotne do poriadku. Hneď ako bol opäť schopný šliapať do pedálov, začal sa pripravovať na výkon, aký ešte nikto na svete nedokázal uskutočniť.
 
Dovtedy bol Fred Rompelberg v cyklistických kruhoch známy ako mimoriadny zjav, viacnásobný svetový rekordér. Jeho doménou bola jazda na bicykli za výkonnými strojmi, pri ktorej dosahoval závratné rýchlosti. Ale nielen tým bol výnimočný. Je skutočne ojedinelé, aby cyklista dosahoval špičkové výkony v takom veku ako Rompelberg. V roku 1995, kedy vytvoril najlepší svetový výkon v histórii, mal už takmer 50 rokov. V svetovej cyklistike hádam neexistuje borec s tak skvelou výkonnosťou vo vyššom veku ako Fred. (Rovnako zriedkavým prípadom bola aj legendárna Joannie Longová Ciprelliová, ktorá tiež jazdila na svetovej úrovni aj v päťdesiatke, ale predsa len v ženskej konkurencii...)
 
Fred bol robustným typom cyklistu, pri výške 183 centimetrov bola jeho hmotnosť okolo 84 kilogramov. Unikátny bol bicykel, na ktorom dosiahol rekordnú rýchlosť. Niektoré parametre stroja bolo nutné výrazne zmeniť. Kolesá boli oveľa menšie než pri bežnom type bicykla. Dôvodom bolo zníženie ťažiska, a tým zvýšenie stability, potrebnej pri plánovanej extrémnej rýchlosti. Pád by ohrozil život jazdca. Ťažisko sa znížilo na vzdialenosť len 45 centimetrov od zeme, oproti bežným 68 centimetrom. Bicykel bol citeľne dlhší, než je zvykom. Stredy kolies boli od seba vzdialené až 145 centimetrov, kým pri sériovom cestnom stroji je ich vzdialenosť iba okolo 102 centimetrov.
 
Aj rám bol masívny a nezvykle tuhý. Väčšina stroja bola vyrobená zo špeciálnej ocele a hliníkových zliatín. Premietlo sa to do hmotnosti bicykla, ktorá dosiahla až 22 kilogramov. Hnací systém bol unikátny, tvorili ho dva hnacie taniere s dvoma na seba napojenými prevodmi s 70/13 a 60/15 zubmi, vynález Američanov bratov Cookovcov. Na jedno otočenie pedálmi prešiel bicykel vyše 34 metrov, ale vyžadovalo si to mimoriadne silný záber. Výroba unikátneho bicykla stála 12 000 amerických dolárov.
 
Aj šoférovanie špeciálne upraveného dragstera, poháňaného metanolom, si vyžadovalo excelentného borca. Pod kapotou skrýval motor o výkone 800 koní, stroj bol schopný vyvinúť rýchlosť okolo 400 km/h. Viedol ho ostrieľaný Jeff Strasburg, držiteľ niekoľkých rýchlostných rekordov za volantom rozmanitých automobilov. Teraz však musel byť okrem šoférovania dokonale zosynchronizovaný s cyklistom za sebou. "Pri rýchlosti, akú sme mali v pláne, nepripadajú žiadne náhle rozhodnutia do úvahy. Všetko musí byť dokonale zladené, inak by mohla prísť katastrofa. Nacvičovali sme to hádam tisíckrát, až sme boli ako dva stroje bez emócií, roboti, ktorí v každej sekunde robia presne to, čo je potrebné," poodkryl pozadie rekordného pokusu Jeff Strasburg. Rompelberg mal okrem prestíže aj ďalšiu silnú motiváciu. Istý americký boháč mu ponúkol dva milióny dolárov v prípade, že prekoná hodnotu najlepšieho výkonu histórie.
 
Hromotĺk Fred mal dostatočne mocné nohy na to, aby dosiahol neuveriteľnú frekvenciu viac než dve šliapnutia za sekundu. Vyvinul tým závratnú rýchlosť 74,7 metra za sekundu, inak povedané, tých rekordných 268,8 km/h. Okrem nového svetového rekordu teda Fredovi náležala aj tučná finančná prémia. Jeho úspešný pokus sa konal iba štyri týždne pred jeho päťdesiatkou.
 
V súčasnosti má Fred Rompelberg už po sedemdesiatke, žije na Malorke s manželkou a ich dvoma dcérami. Na bicykli jazdí iba rekreačne. Jeho svetový rekord z 3. októbra 1995 je stále v platnosti.