1. 19.8. rovinata etapa ciel rovina Nimes > Nimes 13,8 km BMC
 
etapa 01
profil etapy (© lavuelta.com)
 
etapa 1 mapa
mapa etapy (© lavuelta.com)
 
 
Tímové časovky sa v posledných rokoch na Gire a Tour neobjavujú často, ale ako sa vraví, Vuelta to istí. Posledných osem rokov vždy tieto preteky časovkou družstiev začínali. Tentoraz to bola zaujímavá trasa dlhá iba 13 700 metrov, no na TTT veľmi technická. Odohrala sa vo francúzskom meste Nimes. Mala iba naťuknúť celkové poradie, veľké rozdiely sa nečakali. Najväčšími favoritmi boli klasicky vyspelé družstvá v tejto disciplíne - Sky, BMC, Quick-Step. Diváci sa mohli pokochať aj prejazdom pretekárov cez miestny amfiteáter pochádzajúci ešte z Rímskej ríše. Diváci ho naplnili takmer do posledného miestečka.
 
Ako prví vyrazili na trať jazdci Manzany Postobon, teda celku, ktorý na podujatiach veľkej trojky zažíva premiéru. Medzi deviatkou borcov boli aj dvaja ťahúni tímu na Okolo Slovenska - Ricardo Vilela a Bernardo Suaza. Do cieľa prišli v čase 16:51 a museli čakať na časy ostatných. Pre nich bolo určite cieľom zdolať aspoň niektorý iný výber. Hneď nasledujúca partia z Lotta Soudal im dala pol minúty, no neskôr sa ukázalo, že to bol veľmi slušný výkon belgickej zostavy. Lepší ako DiData, Cannondalu, FDJ i ďalších nováčikov z Aqua Blue Sport.
 
V zostave Bory-Hansgrohe vyštartoval na svoju debutovú GT Michael Kolář ako deviaty Slovák histórie (Jurčo, Privara, Svorada, Jurčo, Velits, Velits, Sagan, Sagan). Od tímu sa odpojil po tretine trasy a do cieľa prišiel dve a pol minúty po kolegoch. Bora šla veľmi dobre. Lotto Soudal porazila o tri sekundy a časom 16:19 sa dostala do čela. V cieli bola ale zatiaľ iba tretina tímov. V každom prípade si aj Mišo vyskúšal hot seat. Ani v Nimes nechýbali slovenskí priaznivci. Zahliadli sme medzi divákmi Karola Lipovského z Trnavy s tradičnou veľkou slovenskou vlajkou a národnom drese.
 
Nepríjemný moment zažili jazdci UAE Team Emirates. Hneď v tretej pravotočivej zákrute prišli o dvojicu Darwin Atapuma - Federico Zurlo, ktorá si "ustlala". Naftári aj preto rátali straty. V cieli dostali od Bory 26 sekúnd, ale zaradili sa ešte pred Manzanu, ktorú neprekonali len Caja Rural a Cofidis, takže Kolumbijčania mali dva skalpy.
 
S favorizovaných celkov sa ako prví do cieľa prirútili borci Sunwebu. Dosiahli čas 16:04 a suverénne sa dostali do čela s náskokom pätnástich sekúnd na Boru. Najrýchlejší čas večera to ale nebol. O niečo vyše pol sekundy ich prekonali jazdci Quick-Stepu.
 
Ďalšie nešťastie zažili jazdci LottaNL-Jumbo. Floris De Tier pred zákrutou tak prudko zabrdil, že šiel cez riaditká na zem a za ním neubrzdil jeho kolega Antwan Tolhoek. To nebola dobrá správa pre Stevena Kruijswijka, ktorý by tu rád zaútočil na pódium. V cieli dosiahli čas 16:38. Rovnako aj Movistar prišiel v tretej zákrute o pretekára. Na zem sa porúčal Jorge Arcas, a to dokonca úplne z čela. Našťastie, nikto do neho nenarazil.
 
Červeno-čierne farby BMC boli napokon tie, ktoré s napätím očakávali príjazd posledných celkov do cieľa. Zaznamenali čas 15:58. Nibaliho Bahrajn-Merida stratila na nich 31 sekúnd. Slušne šli borci Orica-Scott so stratou iba 17 sekúnd. Movistar zaostal o 24 sekúnd. Borci Sky zaznamenali štvrtý najrýchlejší čas s mankom deviatich sekúnd. No a Contadorova družina časovku uzavrela. Trek-Segafredo obsadil jedenástu pozíciu s mankom 35 sekúnd.
 
Top 5 neprekvapila. BMC, Quick-Step, Sunweb, Sky, Orica. Tesne za nimi Bora, Lotto Soudal a Movistar. Z prokonti celkov boli jasne najlepší jazdci Aqua Blue na trinástej pozícii. Zvyšné tri sa zoradili na koniec výsledkovej listiny. Červený dres obliekli Rohanovi Dennisovi, ktorý v cieľovej rovinke kolegom trochu demonštratívne ušiel. Pocit lídra veľkých pretekov pozná z Tour de France 2015, keď si maillot jaune obliekol po úvodnej časovke v Utrechte, no hneď na druhý deň ho stratil.
 
Z hlavných favoritov si teda najlepšiu východiskovú pozíciu vybudoval opäť ako na Tour Chris Froome - na Chávesa osem sekúnd, Majku 12, Nibaliho 22, Contadora 26 a najhoršie dopadli Aru s Bardetom, ktorí dostali do vienka až 32, resp. 37 sekúnd. Nie je ťažké predpokladať, že jazdci ako Caruso, Van Garderen, Jungels, Barguil či Kelderman sa pokúsia využiť žiadnu alebo malú stratu a v prvom týždni narobia topfavoritom problémy.
 
 
Výsledky:
1. BMC Racing Team 15:58
2. Quick-Step Floors +00:06
3. Team Sunweb +00:06
4. Team Sky +00:09
5. Orica-Scott +00:17
6. Bora-Hansgrohe +00:21
7. Lotto-Soudal +00:24
8. Movistar Team +00:24
9. Bahrajn-Merida +00:31
10. Kaťuša-Alpecin +00:33
11. Trek-Segafredo +00:35
12. FDJ +00:38
13. Aqua Blue Sport +00:38
14. Dimension Data +00:39
15. LottoNL-Jumbo +00:40
16. Astana Pro Team +00:41
17. Cannondale-Drapac +00:46
18. Ag2r La Mondiale +00:46
19. UAE Team Emirates +00:47
20. Manzana Postobon +00:53
21. Caja Rural +00:56
22. Cofidis +00:57
 
 
Priebežné poradie pretekov po etape
1. DENNIS Rohan link ikonka BMC Racing Team link ikonka 15:58 20
2. OSS Daniel BMC Racing Team link ikonka 00:00  
3. ROCHE Nicolas BMC Racing Team link ikonka 00:00  
4. DE MARCHI Alessandro BMC Racing Team link ikonka 00:00  
5. CARUSO Damiano BMC Racing Team link ikonka 00:00  
6. VAN GARDEREN Tejay link ikonka BMC Racing Team link ikonka 00:00  
7. LAMPAERT Yves Quick-Step Floors link ikonka 00:06  
8. DE LA CRUZ David Quick-Step Floors link ikonka 00:06  
9. JUNGELS Bob Quick-Step Floors link ikonka 00:06  
10. ALAPHILIPPE Julian link ikonka Quick-Step Floors link ikonka 00:06  
197. KOLÁŘ Michael BORA - hansgrohe 02:58  
 
Zobraziť kompletné poradie
 
 

 
 
Krátke preview etapy:
Úvodná etapa španielskej GT a tímová časovka patria k sebe v tomto desaťročí, tentoraz toto spojenie osvieži Grand Départ v Nimes. Vuelta len tretíkrát odštartuje mimo svojho územia a francúzske starobylé mesto pripravilo pre TTT perfektnú kulisu, pretože sa bude jazdiť v historickom centre. Na tímové zostavy čaká netradične technická trasa, s veľkým počtom zákrut a mnohými zmenami smeru. Na tomto profile bude veľmi náročné udržať formáciu pokope a zároveň dosiahnuť čo najväčšiu rýchlosť, pre niektoré celky to bude mimoriadna výzva. Ale úvodná etapa meria len necelých štrnásť kilometrov, takže rozdiely v cieli by nemali byť veľké. Zaujímavo pôsobí jediná horská prémia, Alto de Nimes meria 2400 metrov a dosahuje priemerný sklon 1,5 %. Podobné parametre sú na GT raritou.