giro gt visual rev
10. 13.10. zvlnena etapa ciel rovina Lanciano > Tortoreto Lido 177 km Sagan
 
10
profil etapy, 2055 nastúpaných metrov (© giroditalia.it)
 
 
Ako by nestačilo, že celá táto sezóna je nevyspytateľná a organizátori na Gire postavili aj nevyspytateľnú trať. Pondeľňajšie testovanie na koronavírus bolo ďalším faktorom, kde sa dalo len tipovať, kto bude poslaný domov. Napokon boli pozitívni dvaja cyklisti a tiež zopár členov podporných tímov. Odniesli si to Steven Kruijswijk (Jumbo - Visma) a Michael Matthews (Sunweb).
 
Vzhľadom na to, že až štyri pozitívne testy boli zaznamenané v Mitcheltone - Scott (hoci nie u pretekárov) a Yates už odstúpil minulý týždeň, tím sa s organizátormi dohodol na odstúpení z Gira. O nádejnú GT teda napríklad prišiel Lucas Hamilton. Až tesne pred štartom etapy prišla informácia o tom, že napokon nenastúpi ani Jumbo - Visma. Na štart sa teda nepostavilo až pätnásť ľudí. Odštartovalo 145.
 
 
 
 
Úvod bol veľmi hektický. Akoby si štartové pole uvedomovalo, že Giro možno ani nedôjde do Milána a treba sa čo najskôr ukázať. V tomto roku ozaj nikto nemal čo stratiť. Klasický únik sa ale v prvej hodine nevytvoril. Každý tím chcel mať niekoho vpredu.
 
Medzi veľmi aktívnych pretekárov patril aj Peter Sagan. Nastúpil balíku pod prvým kopcom pri Chieti (1,8 km; 7,8 %) a odpútal sa spolu s časovkárskym šampiónom Filippom Gannom (Ineos). Peter dokonca vyhral vrchársku prémiu, hoci o ňu nebojovali. Bola to dobrá taktika. Peter dobre vedel, že ich časom niekto vpredu doplní a bude mať šancu zabojovať o dvanásť bodov na rýchlostnej prémii. Či, ak motyka vystrelí, aj o etapový triumf.
 
 
- ponuka z nášho eshopu -
eshop tarmac sl6 v2update
- ponuka z nášho eshopu -
 
 
Po hodine a pol tvrdého boja to vyzeralo tak, že duo na čele dorazila osemčelnná skupina so silnými ľuďmi ako Ciccone, Cataldo, Clarke, Edet... a začalo to odchádzať. Na pelotón mali vyše pol minúty k dobru. No stále nebolo nič vybavené. Z balíka totiž nastúpila ďalšia šestica aj s De Gendtom či Viscontim.  V balíku v tej chvíli zapli naplno borci Groupamy - FDJ a snažili sa oba úniky zlikvidovať. Nevýhodou pre Petra bolo, že šprintérska prémia bola až na méte 66 km pred cieľom, teda čakala ho veľmi dlhá bitka.
 
110 km pred cieľom, teda po 67 km boja bola francúzskym tímom zlikvidovaná partia okolo De Gendta a ostávalo vpredu jedenásť ľudí s náskokom štyridsiatich sekúnd. V brejku sa ako-tak spolupracovalo. Nie vzorne, ale predsa len tam ťahalo viac ľudí ako v hlavnom poli, kde to bolo čisto na pár pretekároch FDJ. Nožnice sa začali mierne otvárať a z 30 sekúnd to stúplo aspoň na 40. Peter mal na tom veľkú zásluhu. Ťahal asi najviac.
 
 
 

S ním tam boli Nicolas Edet a Stephane Rossetto (2x Cofidis), Dario Cataldo a Davide Villella (2x Movistar), Filippo GannaBen Swift (2x Ineos), Simon Clarke (EF), Giulio Ciccone (Trek) a Jhonatan Restrepo (Androni). No za nimi šla Groumapa obrovské tempo, dokonca sa sám Démare zúčastňoval ťahania a dodával tak kolegom aj mentálnu silu. Vpredu viacerí pretekári prestali veriť tomuto úniku, a to bol pre Sagana veľký problém.
 
Náskok klesol pod dvadsať sekúnd a boli odvolané aj obe vozidlá (rozhodca + neutrál) medzi skupinami. To cyklisti vpredu iste vnímali a bola to pre nich psychická rana. No Peter bojoval veľmi srdnato, ťahal absolútne naplno a Ciccone s Edetom zvesili nohy. Škoda, že Bora nemala vpredu ešte jedného muža. No vzadu sa tiež vyčerpával Démare, ktorý ťahal spolu so štyrmi kolegami. Ako ďalší si vystúpil Rossetto a ostalo vpredu osem ľudí, aj to nie všetci ťahali.
 
 
 
 
Sagan si vyslúžil veľkú pochvalu od cyklistického sveta. Nevzdával sa a sám tak dodával silu aj v tejto chvíli kolegom v úniku. Tí si zaslúžili pochvalu, že boli súčasťou tohto príbehu a spolupracovali. Verili si, že po takom veľkom úsilí to bude mať v závere etapy veľmi ťažké, takže budú mať šancu ho zdolať. Celkom dobre sa tam spolupracovalo a opäť sa vrátili aj autá medzi skupiny. Veľa ťahal napríklad Villella. Konečne sa tak náskok dostal z neustáleho oscilovania medzi 15 a 35 sekundami až k trištvrte minúte.
 
Zlom prišiel 88 km pred páskou. Pretekári Groupamy dostali do slúchadiel pokyn, aby ukončili snahu a upokojila sa táto zbesilá etapa. Konečne sa tak všetci mohli občerstviť a náskok veľmi rýchlo stúpal. Zanedlho rozhodcovia umožnili cestu za únik aj mechanickým vozidlám a mohli doplniť energiu aj ľudia vpredu. Nasledovala veľmi pokojná časť etapy. Mnoho ľudí z balíka riešilo všakovaké problémy so svojim tímom či lekárom pretekov. Náskok sa dostal k štyrom minútam.
 
 
 
 
Otázkou bolo kedy a ktorý tím zastaví zvyšovanie náskoku čelnej partie, ktorá neohrozovala Almeidov ružový dres. 76 km pred páskou sa o to postarala partia UAE Team Emirates. Náskok sa na chvíľu usadil pri 4:40. Signál to bol jasný. Chceli rozohrať etapu pre Diega Ulissiho. Pomaličky sa približovala šprintérska prémia, kde si chcel Peter vziať 12 bodov a znížiť 57-bodovú stratu na Démara. Tomu ešte ostával jeden bodík, ak by si po neho vyšiel v pelotóne. No neprišiel. Petrovi zasa nikto problémy nerobil, a tak sa manko znížilo na 45 bodov. Ďalších 25 bolo pripravených pre víťaza etapy v cieli. Pripomíname, že na Gire sa na druhej rýchlostnej prémii berú len bonifikačné sekundy ako to vidíte dole vo výpise prémií.
 
Nasledovalo prvé zo série krátkych stúpaní v okolí cieľového mesta Tortoreto. Tento kopec mal 2,9 km a sklon 7,3 %. Náskok úniku klesol ku štyrom minútam. Do cieľa ostávalo 58 km. Kopec im vzal vyše pol minúty a tiež urobil menšie selekcie v balíku. Problémy mal aj Démare. Ďalším kopcom bola Colonnella (dĺžka 3,1 km; sklon 9,2 %). S únikom to začalo vyzerať zle. Náskok klesal a klesal. Začal sa blížiť ku dvom minútam. Snahu zachrániť sa ukázali Swift s Cataldom, ktorí v kopci odišli zo skupiny. Peter ostával kľudný a šiel celkom dobre za nimi. Diera nebola veľká. Na méte 40 km do cieľa sa dotiahol späť do úplného čela s Villellom a Restrepom. Mimo teda ostávali Clarke s Gannom.
 
 
 
 
Vzadu to ale ťahali borci NTT, a to poriadne. Už bolo zrejmé, že únik to dnes do cieľa asi nedotiahne. Peter ešte mohol mať šancu ak by sa nešlo brutálne tempo a vydržal v balíku do konca, no to bolo vzhľadom na zvlnený terén veľmi náročné. Dôležité bolo, aby ho balík dorazil až blízko pred cieľom. Až posledných desať kilometrov bolo po rovine. To bola asi jeho méta. No veľkým problémom bolo kratučké neklasifikované stúpanie so šialeným sklonom cez 20 % Ostávala minúta. Do cieľa bolo ešte veľmi ďaleko.
 
Pozitívom bolo, že Peter sa držal oveľa lepších vrchárov ako Cataldo či Villella. Prudký kopec sedel Gannovi, ktorý dobehol kvinteto na čele. Bolo tam teda šesť ľudí. Tridsať kilometrov do konca. Stále ostávalo ešte dvadsať k príjazdu na rovinu. V hlavnej skupine už nebola ani polovica štartového poľa. Bolo zjavné, že to pre šprintérov dnes určite nebude. Navyše začalo pršať. A veľmi. Čelo akoby v prudkom lejaku stratilo motiváciu. Bol to povestný posledný klinec, sily sa už vytrácali. Zostávali ešte dve krátke stúpania.
 
 
- ponuka z nášho eshopu -
banner detske oblecenie green
- ponuka z nášho eshopu -
 
 
V čase, keď riešil technické problémy Pozzovivo a mohol pelotón spomaliť, prišiel atak Pella Bilbaa (Bahrain - McLaren). Saganovi ostávala už menej ako polminúta. No prišiel technický zjazd na mokru, ktorý vyhovoval technicky vyspelým ľuďom vpredu, kde Sagan určite patril. Znova trošku pookriali. Dokonca sa to nadelilo tak, že na atak Bena Swifta dokázal zareagovať len Sagan a to bola dvojička, ktorá sa na čele osamostatnila. Bilbaovi sa podarilo dobehnúť zvyšok skupiny. Tá už ale nespolupracovala a napokon bola dobehnutá.
 
Sagan so Swiftom zvládli aj predposledný kopec a mohli sa trošku nadýchnuť na rovine a kratšom zjazde pod posledný prejazd Tortoretoa. No Brit Slovákovi vôbec nestriedal, nepomáhal mu. Čakalo ich ale po dnešnom tuhom boji strašne ťažkých 1900 metrov so sklonom 7,2 %. Ak by to Peter zvládol, či sa presypal k favoritom a nevypadol z balíka, bol by to veľký úspech. A mohol by bojovať o etapu, či aspoň niekoľko bodov.
 
 
sagan 20 giro triumf bohfb
Peter Sagan v úniku (© LaPresse/Fabio Ferrari)
 
 
15 km pred páskou mali Sagan so Swiftom desať sekúnd náskoku pred dvojičkou Bilbao - Villella. 40 sekúnd strácal balík, kde to ťahali ľudia Deceunincku, pretože oranžový Španiel pred etapou strácal len 39 sekúnd. No nebola to žiadna belgická mašina, ktorá stála proti nemu. Peter nechcel počkať Bilbaa, pretože vedel, že ten mu síce potiahne, ale v kopci bude silnejším vrchárom. No Peter to napálil do posledného stúpania parádne. Rozhodol sa, že tam prosto nechá úplne všetko, už nič nebude šetriť a uvidí, čo sa stane. Swift padol veľmi rýchlo. Zároveň stále udržiaval za sebou Bilbaa.
 
Asi málokto čakal, že sa Petrovi podarí tak skvelo zvládnuť posledný kopec a ostať v hre o triumf s najsilnejšími kartami. Šiel sám a desať kilometrov pred páskou mal 14 sekúnd za sebou Bilbaa. Poriadne nadelení favoriti strácali 24 sekúnd. Z tejto skupiny vypadol Jakob Fuglsang (Astana), ktorý dostal defekt. Stále sa tam držal ružový muž Joao Almeida vo skvelej forme.
 
Päť kilometrov pred cieľom favoriti dobehli Bilbaa, ktorý v jednu chvíľu bol už iba šesť sekúnd za Saganom, a ten ho v kopci odtrhol. Neuveriteľné. Peter teda ostával sám pred asi pätnástimi favoritmi z celkového porada - s Keldermanom, Majkom, Nibalim, Hartom, Pozzovivom či spomínaným Almeidom. Stále mal k dobru dvadsať sekúnd.
 
 
 
 
Peter to po štyroch urputných hodinách dokázal a získal 114. triumf v kariére. Zároveň sa stal stým pretekárom histórie, ktorý vyhral etapu na všetkých troch Grand Tours. Vyhral prvý raz od 5. etapy na Tour de France 2019. Bravó za dnešný úžasný výkon! Získal ďalších 25 bodov do cyklámenovej súťaže. Dnes teda zmazal najviac ako mohol, až 37 bodov a je teda za Démarom o 20 bodov.
 
V samom závere sa zo skupiny favoritov odpútal Brandon McNulty (UAE), keďže to Ulissi nevydržal. Prišiel si po druhé miesto. No a bonifikácie ešte ostali aj Joaovi Almeidovi (Deceuninck), ktorý opäť potvrdil svoju extratriedu a že magia rosa je v správnych rukách. V skupine najodolnejších napokon ostali len Hindley, Majka, Konrad, Kelderman, Pozzovivo, Bilbao, Hart, Nibali, Pernsteiner a Masnada. Fuglsang nakúpil až 75 sekúnd, a to bol aj jeden z dvoch pohybov v Top 10 - teda, že Dán z nej vypadol na jedenástu priečku. No a stratil aj nádejný Harm Vanhoucke z Lotta, ktorý spadol a dnes došiel s mankom štyroch minút na Sagana. Inak tam boli všetci, ktorí mali byť.
 
 
video v clanku ikonka ciernaVideo posledného kilometra
 
 
Ako napísal jeden zo španielskych novinárov, dnes to bola zo strany Sagana fantastická exhibícia. Celý deň bojoval v úniku, kde bol suverénne najsilnejší. V náročnom teréne sa zbavil v kopcoch papierovo silnejších súperov a dokonca jasne odrazil aj snahu Bilbaa v životnej forme. Zaslúži si absolútne superlatívy za tento výkon hodný veľkého šampióna. Po voľnom dni sa zjavne výborne vyspal a na tento deň budú jeho fanúšikovia dlho spomínať. Na úžasnú hrubú silu, ktorú mal v nohách ako za svojich najlepších čias. Za zmienku stojí fakt, že na posledných tridsiatich kilometroch stratil len pol minúty. V poslednom kopci nie že vôbec nič, ale náskok dokonca mierne zvýšil. Až nepochopiteľné súvislosti. Obrovská motivácia, ktorá ho hnala za víťazstvom.
 
 
sagan 20 giro triumf bohfb
Peter Sagan v cieli (© BORA - hansgrohe / Bettiniphoto)
 
 
vyjadrenie ikonky ciernaVyjadrenie Petra Sagana na Twitteri (víťaz)
"Chcem poďakovať každému jednému členovi tímu Bora-hansgrohe a našim sponzorom za moje prvé víťazstvo na Giro d'Italia! Bez vás by to nebolo možné. Grazie!"
 
 
vyjadrenie ikonky ciernaVyjadrenie Petra Sagana v TV rozhovore (víťaz)
"Konečne som vyhral. Urobil som to po svojom - štýlovo a potom, ako som urobil show. Bolo to veľkolepé. V úniku boli ľudia z Ineosu a Movistaru, ale mal som dobré nohy a ukontroloval som si to.
Som šťastný, lebo som to skúšal stokrát a často som stál na pódiu. Očakávania boli vysoké, ale konečne som to zakončil víťazstvom. Aj moji kritici môžu byť šťastní a stíchnuť, hoci len na chvíľu. Dnes šlo všetko dobre, neboli nijaké komplikácie a mal som dobré nohy. Je to špeciálny pocit, moje prvé víťazstvo na Gire."
 
 
vyjadrenie ikonky ciernaVyjadrenie Arnauda Démara (líder bodovacej súťaže)
"Dopredu som vedel, že dnes zabojujem o triumf. Keď sme ale strácali viac času, povedali sme si, že sa radšej sústredíme na zajtrajšok. Na tento cyklámenový dres sa neviažem, lebo poznáme Saganovu schopnosť bojovať o bodovaciu súťaž. Dnes odviedol skvelú prácu, víťazstvo si zaslúžil."
 
 
Výsledky etapy
1. SAGAN Peter BORA - hansgrohe link ikonka 4:01:56 100
2. MCNULTY Brandon UAE Team Emirates link ikonka 00:19 40
3. ALMEIDA João Deceuninck - Quick-Step link ikonka 00:23 20
4. SWIFT Ben INEOS Grenadiers 00:23 12
5. HINDLEY Jai Team Sunweb link ikonka 00:23 4
6. MAJKA Rafal link ikonka BORA - hansgrohe link ikonka 00:23  
7. KONRAD Patrick BORA - hansgrohe link ikonka 00:23  
8. KELDERMAN Wilco link ikonka Team Sunweb link ikonka 00:23  
9. POZZOVIVO Domenico link ikonka NTT Pro Cycling 00:23  
10. BILBAO Pello Bahrain - McLaren 00:23  
 
Zobraziť kompletné výsledky etapy


Priebežné poradie pretekov po etape
1. ALMEIDA João Deceuninck - Quick-Step link ikonka 39:38:05 20
2. KELDERMAN Wilco link ikonka Team Sunweb link ikonka 00:34  
3. BILBAO Pello Bahrain - McLaren 00:43  
4. POZZOVIVO Domenico link ikonka NTT Pro Cycling 00:57  
5. NIBALI Vincenzo link ikonka Trek - Segafredo link ikonka 01:01  
6. KONRAD Patrick BORA - hansgrohe link ikonka 01:15  
7. HINDLEY Jai Team Sunweb link ikonka 01:19  
8. MAJKA Rafal link ikonka BORA - hansgrohe link ikonka 01:21  
9. MASNADA Fausto Deceuninck - Quick-Step link ikonka 01:36  
10. PERNSTEINER Hermann Bahrain - McLaren 01:52  
77. SAGAN Peter BORA - hansgrohe link ikonka 1:07:45  
 
Zobraziť kompletné priebežné poradie pretekov po etape
 
 
Priebežné poradie bodovacej súťaže po etape
1. DÉMARE Arnaud Groupama - FDJ link ikonka 167
2. SAGAN Peter BORA - hansgrohe link ikonka 147
3. GANNA Filippo INEOS Grenadiers 51
4. ALMEIDA João Deceuninck - Quick-Step link ikonka 41
5. BALLERINI Davide Deceuninck - Quick-Step link ikonka 40
6. VENDRAME Andrea Ag2r La Mondiale link ikonka 31
 
 
video v clanku ikonka ciernaVideosumár etapy
 
 

 
 
TERMINATOR CALCULATOR (kariérna bilancia Petra Sagana):
 
VÍŤAZSTVÁ: 114
VÍŤAZSTVÁ v rátane iných disciplín (body, vrchy, U23, U25): 149
 
CELKOVÉ VÍŤAZSTVÁ: 3
Tour de Pologne (WT) 2011
Tour of California (2.HC) 2015
Giro di Sardegna (2.1) 2011
 
VÍŤAZSTVÁ V JEDNORAZOVKÁCH: 24
Majstrovstvá sveta v pretekoch (WCH) 2015-2017
Gent-Wevelgem (WT) 2013, 2016, 2018
GP Québec (WT) 2016, 2017
Okolo Flámska (WT-M) 2016
Paríž - Roubaix (WT-M) 2018
GP Montreal (WT) 2013
E3 Harelbeke (WT) 2014
Majstrovstvá Európy v pretekoch (CC) 2016
Brabantse Pijl (1.HC) 2013
Kuurne - Brusel - Kuurne (1.HC) 2017
GP di Prato (1.1) 2011
GP Camaiore (1.1) 2013
MSR v pretekoch 2011-2015, 2018
MSR v časovke 2015

BODOVACIA SÚŤAŽ: 36
Tour de Suisse (WT) 8x 2011-2015, 2017-2019
Tour de France (WT) 7x 2012-2016, 2018, 2019
Tour of California (2.HC) 7x 2010-2014, 2016, 2017
Tirreno-Adriatico (WT) 4x 2014 - 2017
Tour de Pologne (WT) 2x 2011, 2017
Eneco Tour (WT) 2x 2016, 2017
Paríž - Nice (WT) 2010
Tour Down Under (WT) 2018
Tour of Oman (2.HC) 2012
USA Pro Challenge (2.HC) 2013
Tour of Alberta (2.1) 2013
Giro di Sardegna (2.1) 2011
 
SÚŤAŽ DO 23/25 ROKOV: 2
Tour of California 2010
Tour of Qatar 2015
 
TOP 5 v etapách / jednorazových pretekoch: 339
TOP 10 v etapách / jednorazových pretekoch: 395
 
BODY V REBRÍČKU WORLD TOUR: 9583
Rok 2010: 111 bodov / 44. miesto
Rok 2011: 198 bodov / 22. miesto
Rok 2012: 351 bodov / 8. miesto
Rok 2013: 491 bodov / 4. miesto
Rok 2014: 263 bodov / 15. miesto
Rok 2015: 257 bodov / 17. miesto
Rok 2016: 669 bodov / 1. miesto
Rok 2017: 4251 bodov / 2. miesto (zmena bodovania)
Rok 2018: 2992 bodov / 2. miesto
Rok 2019: 2232 bodov / 10. miesto
Rok 2020: 730 bodov / 59. miesto

VÍŤAZSTVÁ PODĽA ROKOV:
Rok 2010 - 5 (vrátane iných disciplín 8)
Rok 2011 - 15 (vrátane iných disciplín 19)
Rok 2012 - 16 (vrátane iných disciplín 20)
Rok 2013 - 22 (vrátane iných disciplín 27)
Rok 2014 - 7 (vrátane iných disciplín 9)
Rok 2015 - 10 (vrátane iných disciplín 14)
Rok 2016 - 14 (vrátane iných disciplín 18)
Rok 2017 - 12 (vrátane iných disciplín 17)
Rok 2018 - 8 (vrátane iných disciplín 11)
Rok 2019 - 4 (vrátane iných disciplín 6)
Rok 2020 - 1 (vrátane iných disciplín 1)
 
UMIESTNENIA V TOP 10 PODĽA ROKOV:
Rok 2010: 20 (39 % z 51 odjazdených dní)
Rok 2011: 35 (47 % z 75 odjazdených dní)
Rok 2012: 39 (51 % z 77 odjazdených dní)
Rok 2013: 48 (53 % z 90 odjazdených dní)
Rok 2014: 43 (47 % z 91 odjazdených dní)
Rok 2015: 50 (63 % z 79 odjazdených dní)
Rok 2016: 42 (60 % z 70 odjazdených dní)
Rok 2017: 36 (60 % z 60 odjazdených dní)
Rok 2018: 43 (54 % z 80 odjazdených dní)
Rok 2019: 35 (51 % z 69 odjazdených dní)
Rok 2020: 21 (40 % z 53 odjazdených dní)
- tímové časovky nerátame
 
ETAPOVÉ VÍŤAZSTVÁ PODĽA PRETEKOV (min. 2):
Tour of California, WT (2010-2017, 2019): 17 (historicky najviac na týchto pretekoch)
Tour de Suisse, WT (2011-2019): 17 (historicky najviac na týchto pretekoch)
Tour de France, GT (2012, 2013, 2016, 2017, 2018, 2019): 12
Tirreno - Adriatico, WT (2012-2015, 2017): 7
Vuelta a Espaňa, GT (2011): 4
Eneco Tour, WT (2016, 2017): 4
USA Pro Challenge, 2.HC (2013): 4 (historicky najviac na týchto pretekoch)
Tour of Oman, 2.HC (2012-2014): 4
Tour de Pologne, WT (2011, 2017): 3
De Panne - Koksijde, 2.HC (2012, 2014): 3
Giro di Sardegna, 2.1 (2011): 3
Tour of Alberta, 2.1 (2013): 3
Paríž - Nice, WT (2010): 2
Tour Down Under, WT (2018-2019): 2

SAGANOVE ŠPECIÁLY:
Tour of California (2010-2019): 17 víťazstiev z 76 etáp (22,4%), 7x bodovacia súťaž (70%), 7 dní v žltom drese
Tour de Suisse (2010-2019): 17 víťazstiev z 82 etáp (20,7%), 8x bodovacia súťaž (80%), 6 dní v žltom drese
 
POČET DNÍ V DRESE LÍDRA PRETEKOV: 41
Tour de Pologne, WT (2011, 2017): 7
Tour of California, 2.HC (2012, 2015, 2016, 2019): 7
Tour de Suisse, WT (2012, 2016, 2019): 6
Tour de France, GT (2016, 2018): 4
Giro di Sardegna, 2.1 (2011): 4
De Panne - Koksijde, 2.HC (2012, 2013, 2014): 3
Tour of Oman, 2.HC (2013, 2014): 3
Tour of Alberta, 2.1 (2013): 3
Eneco Tour, WT (2016, 2017): 2
Tour de Romandie, WT (2010): 2
USA Pro Challenge, 2.HC (2013): 1
Tour Down Under, WT (2018): 1
 
 

 
 
Prémie na trase etapy:
4 20 modre 129,9 km - Chieti: dĺžka 1,8 km; sklon 7,8 % (3-2-1)
sprint-20 66,9 km - Giulianova (12-8-6-5-4-3-2-1)
4 20 modre 57 km - Tortoreto: dĺžka 2,9 km; sklon 7,3 % (3-2-1)
3 20 39 km - Colonnella: dĺžka 3,1 km; sklon 9,2 % (9-4-2-1)
sprint-20 33 km - Controguerra (3 - 2 - 1 bonusových sekúnd)
4 20 modre 11 km - Tortoreto: dĺžka 1,9 km; sklon 7,2 % (3-2-1)
ciel Cieľ - TORTORETO (25-18-12-8-6-5-4-3-2-1)
 
 
Krátke preview etapy:
Po voľnom dni príde na rad etapa s dynamickou koncovkou na krátkych, ale prudkých stúpaniach, kde sa bude deliť pelotón a môže to byť zaujímavá ponuka aj pre jazdcov na celkové poradie. Posledných štyridsať kilometrov obsahuje päť stúpaní a väčšina z nich prebehne po tvrdých sklonoch a môžu to využiť najmä Astana alebo Sunweb, keďže Jakob Fuglsang a Wilco Kelderman boli najsilnejší počas výbušného finále nedeľňajšej etapy. Sunweb má vo svojich radoch aj Michaela Matthewsa, ktorý sa takisto hodí na podobné kopce a na páske môže vytiahnuť svoju rýchlosť, takže nemecký tím bude mať dobrú príležitosť, aby zaútočil na etapový triumf alebo vytiahol do boja v klasifikácii s Keldermanom. Z jazdcov na celkové poradie vedia zrýchliť v prudkom kopci aj Konrad, Bilbao a aj líder pretekov Almeida, ktorému pomôže, že kľúčové kopce nie sú dlhé. Na takýchto stúpaniach sa výborne pohybuje Peter Sagan, ale je otázne, či Bora - hansgrohe znovu udrie na únik, aby dostal slovenský jazdec šancu na etapový triumf. Rozhodujúce kopce sú však skutočne náročné a Sagan nebude mať istotu, že mu neukradne triumf niekto z balíka, kto sa celý deň šetril s kolegami len na finálne momenty. V pelotóne môže zasiahnuť tím UAE Emirates, lebo Diego Ulissi patrí k najsilnejším na výbušných kopcoch a dokáže na dvojciferných sklonoch vytvoriť rozhodujúcu selekciu. Taliansky borec však nemusí len čakať v balíku, ako sa vyvinie situácia, ale môže sa objaviť aj v úniku. Toto môže byť vhodná taktika aj pre Petra Sagana, ktorý na prudkých kopcoch môže využiť svoju odolnosť a na páske aj vysokú rýchlosť. Viacerí borci, ktorí si budú trúfať na náročný klasikársky dojazd, môžu mať rovnaké ambície dostať sa do brejku, a na čele pretekov sa môžu objaviť také mená ako Battaglin, Vendrame a veľký výsledok naháňa Swift, ktorý má stále vysokú rýchlosť na páske.
 
 
Krátky opis trasy etapy:
Aj v druhom týždni sa bude jazdiť po pobreží Jandranského mora a v regióne Abruzzo je vo finále pripravený zvlnený profil s prudkými kopcami, čo sľubuje klasikársky dojazd. Hneď prvá horská prémia Chieti dosiahne maximálny sklon osemnásť percent a dostatočne pripraví cyklistov na to, čo ich bude čakať na okruhoch v okolí cieľovej destinácie. Po príchode do mesta Tortoreto sa objavia na trati strmé stúpania, ktoré budú deliť pelotón a vytvárať možnosti na útoky. Najskôr si pretekári vyskúšajú kopec Tortoreto (1,9 km; 7,2 %; max. 18 %) a potom odštartujú intenzívnu cyklistiku stúpania Colonnella (3 km; 8,6 %; max. 18 %) a Controguerra (1 km; 9,1 %; max. 24 %), po ktorých už nebude miesto na odpočinok. Po krátkom zjazde a ďalšom 4-percentnom výstupe sa pelotón znovu dostane na kopec Tortoreto (2,5 km; 7,1 %; max. 17 %), ale tentoraz z inej strany, a vrchol tohto stúpania sa nachádza len osemnásť kilometrov pred páskou. Nasledovať bude svižné klesanie a opäť výstup na Tortoreto (1,9 km; 7,2 %; max. 18 %) z tej kratšej strany. Tieto strmé úseky vyvrcholia jedenásť kilometrov pred páskou a  dramatické finále o etapový triumf umocní finálnych sedemtisíc metrov, ktoré sa uskutočnia na úplnej rovine. Atraktívna etapa s prudkými sklonmi vhodná na klasikársky súboj, do ktorej sa môžu zapojiť aj motivovaní vrchári, a bolo by ideálne, ak by o etapový triumf bojovala široká skupina kvalitných cyklistov z pelotónu.